רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 7 ביולי 2014

ברוך שפטרנו - הרב טוביה ווייס פרש מן 'העדה החרדית' נושמים לרווחה ממנים דיינים חדשים הוא נשאר במיעוט

מאת עדה'ניק

דרמה בעדה החרדית: על רקע המאבקים בפרשיות הקברים וסמכות ארגון אתרא קדישא, ולאחר תקופה ארוכה של מתיחות ועימותים בתוככי בד"צ העדה החרדית, אמש החליט סופית גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס לפרוש כליל מן העדה החרדית ולייסד קהילה חדשה.
אתמול יום א' בשעות הערב התקיים בבית הדין של העדה החרדית בבנייני זופניק ברחוב שטראוס בירושלים, דיון סוער ומתוח בכל עניני אתרא קדישא, כאשר הגאב"ד דרש בתקיפות כי דייני העדה חייבים להתייצב לטובת ארגון אתרא קדישא שהוא עומד בראשותו, מנגד, רוב הדינים בראשות הראב"ד הגר"מ שטרנבוך סירבו להסכים לדעתו.
משראה הגאב"ד שרוב הדיינים מסרבים לשמוע בקולו החליט, לאחר תקופה ארוכה של ספקות והתלבטויות, לפרוש כליל מהעדה החרדית, ויצא מבנייני זופניק בפעם האחרונה, ותיכף פנה הגאב"ד לעבר אולם ברחוב יואל בירושלים שם התקיימה אסיפה לטובת אתרא קדישא, עם רבנים נוספים שמחוץ לרבני העדה החרדית, להגאב"ד הצטרפו בפרישתו הדיינים הרב יהושע רוזנברגר הרב יהודה פישר והרב אברהם יצחק אולמן.
עם זאת, בבית הדין של העדה החרדית נותרו רוב הדיינים, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, הגר"נ קופשיץ מרא דאתרא בית שמש, הרב חיים אורי פריינד, הרב נפתלי פרנקל והרב יעקב מנדל יורוביץ.
בהנהלת העדה החרדית מוסרים היום שבכוונתם למנות בהקדם דיינים נוספים להרכב בד"ץ העדה החרדית, בין השמות "החמים" עלה שמו של הרב לייבל ווייס מלונדון נכדו של גאב"ד העדה החרדית המנחת יצחק זצ"ל, וחתן הגביר הנודע ר' אליש אנגלנדר, שרק לאחרונה מונה לרבה של ועד הכשרות של העדה החרדית, וכמו"כ  בנו של הגר"י בלויא זצ"ל הרב חיים יוסף בלויא רבה של שכונת סנהדריה בירושלים.

10 תגובות:

  1. הלוואי שהאהרוני יפרוש מהאדמורות

    השבמחק
  2. מזל טוב!!!

    ברוך שפטרנו!!!

    השבמחק
  3. שיחזור לאנטוורפן !!

    לא רוצים אותו שם יותר!

    אבל שם מקומו!

    השבמחק
  4. שיחזור לוויליאמסבורג! למשפחת לעבאוויטש
    משפחת אשתו הרביעית והנוכחית!
    ומקום מגורת אשתו ומשפחתו!

    השבמחק
  5. אני לא יודע אם הסיפור הזה נכון או לא, אבל מה שאני כן יודע היא שהראב"ד שליט"א שהה בצפת מיום ד' האחרון וחזר רק הערב, אור ליום ג', א"כ אתמול הוא לא היה בזופניק כלל וכלל

    השבמחק
  6. ובכל עיר ועיר..... שמחה וששון ליהודים...
    ליהודים היתה אורה ושמחה וששון...

    השבמחק
  7. סתם שקר
    מה אתה מרוויח מזה?

    השבמחק
  8. סוף סוף הוא טס לאנטוורפל

    השבמחק
  9. סוף סוף הוא טס לאנטוורפן

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.