רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 3 ביולי 2014

הגה"ק אדמו"ר מקלויזנבורג זי"ע עונה לסאטמארי

מאת צאנזער

דברי התעוררות חוצבי להבות אש


מכ"ק מרן הגה"ק אדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג זי"ע

על המצב הנורא בארץ הקודש תובב"א
 מלוקטים מתוך שיעוריו, ומתורגמים מאידיש בתרגום חפשי


* * *
בקיום מצוות 'ישוב ארץ ישראל' במקום סכנה
הרי איכא שכר מצווה בהאי עלמא 
 (בעת סעודת הברית לנכד הנגיד מוהרא"ז מרגליות ז״ל – שנת תשד"ם)
... שבח והודאה להשי״ת שזכיתי להשתתף בתוך קיבוץ של יהודים בעיר ואם בישראל עמנואל, שאף שיש כמה וכמה שמרפים ידי מקימי העיר, שסכנה להתגורר בה מפאת סמיכותה לישובים הערביים. אך לדברינו היא הנותנת, כיון שיש חשש סכנה בדבר הרי איכא שכר מצוה על זה בהאי עלמא.
חלק ונחלה בארץ ישראל, הוא חלק בעולם הבא
...הרי מצות ישוב ארץ ישראל הוא מן המצות הגדולות ביותר, והלא כה דברי האבן עזרא (בראשית לג, יט) על הכתוב ביעקב אבינו, ויקן את חלקת השדה וגו' שהזכיר זה הכתוב להודיע כי מעלה גדולה יש לארץ ישראל, מי שיש לו בה חלק, חשוב הוא כחלק בעולם הבא, ע"כ. דבר זה הוא חידוש שכל מי שקונה לו חלק בארץ ישראל נחשב כאילו קנה חלק לעולם הבא.
מיישבים את ארץ ישראל במסירות נפש
... ברוך ה' שזכיתי להשתתף במצווה זו ולראות בטוב איך שבאו לגור כאן במסירות נפש ובהתלהבות לדבר מצוה, ויעזור הקב"ה ויגן ויושיע לכל תושבי העיר להיפקד בדבר ישועה ורחמים.

3 תגובות:

  1. שוין מלוקטים ומתורגמים בלי שום אחריות מינימלית בדיני נפשות כידוע האדמו"ר בשאלות הרבה פחות קריטיות מאלו הוא כתב תשובות מנומקות לעומק ובאיזה עזות העלתה ווערטלעך נחמדים שלו כפסק הלכה

    השבמחק
  2. הרבי מקלוזנבורג כל פעם שהיה צרות ביטחוניות ברח לאמריקה כי היה פחדן גדול וכשחזר כתבו בעתונות ברוחים הבאים אז שילך לגור בעמנואל ולא לשלוח אחרים למקום סכנה, ובכלל לא היה לו שיטה קבועה, פעם דיבר בשבח המזרחי, ופעם שנית בגנות האגודה, יש עוד הרבה מה לומר בענין דיעותיו,

    השבמחק
  3. מתי הוא דיבר בשבח המזרחי

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.