רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 ביולי 2014

הבכיר הישראלי שבז לכיפת ברזל: "בלוף, לא יירטה כלום"

מאת: גלי גינת מערכת וואלה! חדשות.
ד"ר מוטי שפר, חתן פרס ביטחון ישראל, שכבר הטיל בעבר ספק ביכולות מערכת היירוט, שב וטוען גם היום כי טענות דובר צה"ל על עשרות יירוטים מוצלחים הן תרמית. "יש פה חזיון"

מבצע "צוק איתן" נכנס היום (ראשון) אל יומו השישי, וכבר עתה ברור לכל כי המנצחת הגדולה של המערכה הנוכחית היא מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל". הודות למערכת היירוט, שפותחה על ידי מומחים ישראלים, מספר הנפילות בשטחים מיושבים בישראל נמוך מאוד, ובהתאמה גם מספר הנפגעים, כשמספר ההרוגים עומד על אפס. התוצאות המרשימות תורמות לכך שמפלס הלחץ ברחוב הישראלי לא מטפס לגבהים לא רצויים, ומאפשר למקבלי ההחלטות הישראלים לנווט את המערכה ברוגע ובשיקול דעת. 

אלא שגם כעת, כש"כיפת ברזל" זוכה לשבחים מקיר לקיר, ישנם כאלה שעדיין מביעים ספק ביעילותה. אחד מהם הוא ד"ר מרדכי (מוטי) שפר, מהנדס ישראלי חתן פרס ביטחון ישראל, שמומחיותו היא פיתוח טילי יירוט. שפר, שבעבר צוטט כאומר ש"'כיפת ברזל' היא בלוף'", טוען גם היום שלמרות הטענות בצה"ל על ההצלחות הניכרות של המערכת הישראלית, מדובר בתרמית. "דעתי רק התחזקה", הוא אומר, יום לאחר יירוטים רבים של המערכת במסגרת מטח כבד שנורה מכיוון רצועת עזה לעבר ערי גוש דן והשפלה. "יש פה חזיון אור קולי. משגרים 'כיפות ברזל' לשמיים וכולם חושבים שכל פיצוץ זה יירוט מוצלח בעוד שלמעשה אלה השמדות עצמיות. אפשר לשגר רקטות על שמים ריקים והתוצאה תהיה זהה". 

להמשך כנסו כאן:

 


אז איך זה שאין כמעט פגיעות בנפש? 

"כי כל הרקטות שנשלחות זה נשק סטטיסטי שמטרתו לייצר נזק פסיכולוגי. הפעם, בניגוד ל'עמוד ענן', כולם רצים למרחבים מוגנים. קחי למשל דוגמא את קיבוץ כרם שלום. ראש המועצה שם אומר שביישוב נופלות כל היום 30 רקטות, והנה - איש לא נשרט. מדוע? מפני שלכל תושב שם יש בדירתו ממ"ד והם יושבים שם 24 שעות שבעה ימים בשבוע. כל השנה נופלות שם עשרות רקטות ואנחנו לא שומעים על פגיעות. למה זה? כי רק 5% של רקטות מסוגל לגרום נזק. זה המצב הסטטיסטי. כדי לגרום נזק הן צריכות ליפול ממש על בית או על מכונית או חס ושלום על אדם שנמצא במקום הלא נכון בזמן הלא הנכון. הסתברות לכך היא נמוכה". 

איך אתה מסביר את שרידי הרקטה שנפלו בשכונת פלורנטין למשל? 

"מה שראינו בתל אביב זה חלק של רקטה חדשה M-302, והרקטה הזו מפוצצת את עצמה בגובה מאה מטר כדי למקסם את הנזק. אין לזה קשר עם שום כיפה". 

אז צה"ל משקר לנו בפנים? 

"דובר צה"ל משקר לנו". 

למה אתה עושה הפרדה בין צה"ל לבין דובר צה"ל? 

"כי האנשים שמפעילים את המערכות לא יודעים שזה בלוף. גם החיילים בעמדות 'כיפת ברזל' שלוחצים על כפתורי השיגור לא יודעים שהם משגרים נגד כלום כי גם הם מפרשים את הפיצוצים כיירוטים מוצלחים".
"אני קונספירטיבי?"
בעצם אתה אומר שאין לנו צורך ב'כיפת ברזל'. התוצאה תהיה זהה ככה או ככה. 

"תהיה לנו אטימות של 95% גם אם אין לנו 'כיפת ברזל', זה נכון. מה שקורה היום בארץ זה פיקניק לעומת מה שיקרה פה ברגע שחיזבאללה יכנס לתמונה וישגר את מה שיש לו. זה לא נשק סטטיסטי -מה שיש להם אלה טילים כירורגיים עם דיוק פגיעה של מטרים ספרים. טילים אלה משגרים לעבר מטרות איכות - בתי זיקוק, תחנות כוח, בתי חולים, נמלי תעופה. זה ישתק את המדינה". 

טוענים שאתה קונספירטיבי. 

"אני קונספירטיבי? מה האינטרס שלי? אני רואה את מה שאני רואה ומסיק מכך את המסקנות ויש פה באמת קונספירציה, אין בכך ספק. כל הסיפור שמשגרים כיפות על שמים ריקים - מייצרים מטרות וירטואליות כי הציבור חושב שיש שם מטרות. על כל רקטה אמיתית שמגיעה מייצרים עוד תשע מטרות וירטואליות ומפעילי המשגרים רואים על המסכים עשר מטרות. הם משגרים עשר רקטות על עשר מטרות. בשמים רואים עשרה פיצוצים. כולם חושבים שהיה יירוט מוצלח של עשר רקטות אבל פתאום נופלת זו האמיתית בשטח ואז אומרים שהייתה אטימות של 90%. זו קונספירציה". 

4 תגובות:

  1. נודניק מחפש פירסום.

    שמעתי גם ראיון שלו בקול חי שם הוא אומר את הדברים הללו.

    רואים שהוא רוצה לתת כותרות מפוצצות. הנה: חיזבאללה ישתק את המדינה, הוא יהרוג אותנו וכו' וכו' וכו'.

    העובדה היא, שבניגוד למבצעים קודמים שבהם נפלו הרבה מאוד טילים על בתים כאן, באופן פלאי, כמעט שום טיל לא נופל בתוך ערים אלא בשטחים פתוחים.

    האם לפי דעתו 95 אחוז מהשטח אלו שטחים פתוחים? בפרט שהחמאס משתדל לכוון.

    ברור שיש לקחת בחשבון את הציות המוגבר יותר של אזרחים שנכנסים לממ"דים או למקלטים מאשר במבצעים הקודמים, אבל זה עדיין לא עונה מדוע יש פחות נפילות בשטחים בנויים.

    בקיצור, צריך להודות לקב"ה על הנסים שעושה עמנו, ולמפתחים של כיפת ברזל שעשו את ההשתדלות, וב"ה רואים תוצאות מוכחות.

    כל השאר זה סתם ב'בלאט של אדם תאב פרסום.

    השבמחק
  2. ה"נודניק" הזה, איך שאתה מכנה אותו, הוא חתן פרס ביטחון ישראל ואחד המומחים הגדולים בעולם לפיתוח טילים מונחים. קיבל את פרס ישראל על פיתוח הפיתון 3 ו-4, טילי אויר אויר מהטובים בעולם שיודעים לרדוף אחרי מטוס מתמרן בחריפות, 9G ליתר דיוק, שזה הרבה יותר מסובך מלפגוע בטיל טיפש שטס בקו ישר, אם כי מהיר מאוד. הוא גם יעץ בפיתוח חץ 2 ו-3.

    דהיינו, הוא אחד המומחים הגדולים בעולם להנחיית טילים.

    לא יודע מה האמינות האישית שלו. מן הסתם לא היה מועסק כל כך הרבה שנים על ידי המערכת אם היה שקרן או בדאי.

    אז לא כדאי לזלזל או לפסול לגמרי את מה שהוא אומר. כידוע לכם, מדינת ישראל היא לא המאן דאמר הכי נאמן בעולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. בסדר אתה צודק. אני לא אומר שהוא לא למד כלום. יכול להיות אפילו שהוא מאוד מומחה בתחומו, חתן פרס ישראל ועוד.

      מצד שני, גם לא התייחסת לטענה המרכזית שלי: אין זה שהפגיעה בשטחים בנויים הרבה יותר קטנה מבעבר?

      מה גם שמול המומחה הזה (עם מירכאות או בלי) עומדים כל צמרת הצבא והביטחון.

      ייתכן מאוד שהיה לו איזה סכסוך עבודה שם או משהו בסגנון והוא החליט להוציא את דיבתה רעה. שגם אם נאמר שהוא צודק בדבריו (סיכוי אפסי), הנזק שזה יוצר בהחלשת החוסן הלאומי ותמונת הניצחון והכוח של צה"ל הוא עצום. כך שברור שיש לו איזה כעס על המערכת שהוא מעדיף לשבור את הכלים.

      גם אם מדינת ישראל היא לא המאן דאמר הכי נאמן בעולם, בכל זאת קשה להאמין לתרמית בסדר גודל שכזה. בפרט לאור התוצאות ביחס למבצעים הקודמים.

      בברכה: האנונימי שמעליך.

      מחק
    2. דבר נוסף: היום התפרסם שהבקשות לפיצויים על ידי אזרחים שנפגעו ברכוש היא שישית ממה שהיה בעמוד ענן (רק 16.6 אחוזים). להזכירך: בעמוד ענן ירו הרבה פחות טילים והם גם לא הגיעו לטווחים כ"כ ארוכים כמו שיש היום, ובכל זאת הנזק ברכוש הרבה יותר קטן.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.