רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 ביולי 2014

סופה של קנאות כולל לשם שמים רציחה

לא אאריך בדברים אגש ישר לנקודה הזו מתוך דרשה שנשאתי בשבת עסקתי בין היתר בקנאות מתי היא מותרת ומתי אסורה ומדוע גם כשהיא מותרת היא מסוכנת ומובילה לסוף לא טוב, כל קנאות כולל לשם שמים ההיסטוריה הוכיחה כי היא הסתיימה לא טוב

וכך נאמר: 'ויקחו שני בני יעקב' שואלים רבים לשם מה המילה 'שני' זו לכאורה מיותרת, וכידוע אין דבר כזה מילה מיותרת בתורה, מסבירים כי 'שני' בא לומר כוונותיהם היו שונות, שמעון ביקש לקנאות את כבוד המשפחה, ואילו לוי ביקש לקנאות כבוד שמים, ובכל זאת רואים אנו כי יעקב יצא נגד שניהם בחריפות, ולכאורה למה שיפגע בלוי הלא התכוון לשם שמים

אבל הענין הוא כי אין דבר כזה שקנאות תסתיים בטוב, ברגע שרוצחים, גם כשהדבר נעשה לשם שמים בסופו של דבר זה מוביל לרצח אסור, וזה מה שקרה לשמעון ולוי, ויאמרו איש אל אחיו שזה שמעון ולוי הם אלו שביקשו לרצוח את יוסף והיו מוכנים לכך לולא ראובן ויהודה שינו, ראובן כשהשליכוהו לבור ויהודה כשמכרו אותו, אבל המקור היה רציחה ממש על ידי שמעון ולוי

קנאות גם כשכוונתה לשם שמים מובילה לרציחה, ואין זה פלא שאלו שמשחקים קנאות מתחברים לרוצחים מי שמבקשים לרצוח את כל היהודים עד כדי שהם המעודדים את הרוצחים הללו כשהם מכריזים ואומרים כי כוונתם רציחה, הם מוצאים איזה תירוץ כאילו ציונים אינם יהודים ולכן מותר לרוצחם. יש להם מזל שהיהודים האמיתיים אינם אומרים כי קנאים אינם יהודים ומתירים את רציחתם של הקנאים הבאים להרגנו ולכאורה כשמדובר בהבא להרגך מצוה להרגו

לראות יהודים לצד מבקשי נפשנו בשעות וימים כאלו, מחייב לא רק מחאה אלא הכרעה כי אין לאלו כלום עם יהדות וספק אם הם יהודים. בעבר, יהודי כמו ר' עמרם בלוי בימי מלחמה לא העלה בדעתו להתייצב לצד ערבים נגד היהודים, לא היו קנאים כמו ר' אהרן קצינלנבויגן ור' ירחמיאל דומב ושניהם יצאו נגד הקשר הזה עם הערבים. התחיל בזה ליצן ששמו משה הירש, ומשה בער בעק טיפש מטופש עשה מזה תורה והפך מעשה ליצנות ל'שיטה' ו'דרך' וגידלו דור של רוצחים

תגובה 1:

  1. שבת היא:ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.
    ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם--לדעת,כי אני ה' מקדשכם.ושמרתם, את-השבת,כי קודש היא, לכם"(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה'.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה'.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
    משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
    אתה תטביע את כולנו.
    והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
    ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
    ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
    ה' אוהב כל יהודי ויהודיה באשר הם.
    :-)
    אנא העבירו בבקשה לפחות לעוד שישה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.