רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 באפריל 2014

תגובה על מכתבו של הרב עדס: חלילה להמשיך בסגנון הבלתי אוהב כלפי בניו של הקב"ה



ב"ה, ימי ניסן תשע"ד – ימות המשיח
לכבוד ראש הישיבה הר"י עדס שליט"א
שלו' וברכה.
מה נצטערתי מאד אודות "ההבהרה" שנשלחה לתלמידי ובוגרי הישיבה אחר שסוף סוף לאחר העמידה בגיל זקנה השכיל מה שעוררו צדיקים זי"ע לפני דור שמוכרחים לצאת לעם שבשדות ואין סיפק הזמן לעמוד מן הצד ולצפות למה שהגר"א המשיל לכוס מלא שעולה על גדותיו.. או שאיזה יהודי בפריז יתעורר בתשובה כתוצאה ממאמץ ויגיעה בלימוד של בחור בקול יעקב למרות שעם ישראל כגוף אחד והמשל נכון אבל כאמור אנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה וצריכים להכין את "כולם" לקבלת פני משיח צדקנו. החפץ חיים מביא פסיקתא דרב כהנא שצריכים להיות נר לרגלינו: "לעתיד הקב"ה אומר לחכמים מדוע חיכתם לתורתי ולא חיכתם למלכותי".. כעת זה הזמן שכל גדולי ישראל האמיתיים מסכימים שלדבר על ביאת משיח זה לא חדש אסור מהתורה אלא דבר המוכרח.
אפרט בל"נ ההשגות המתבקשות למכתב מו"ר שנמניתי בעבר על לומדי הישיבה וכעת זוכה לחסות בצל אילנארברבאהבעש"ט ותלמידיו עד לנשיא דורנו כ"ק הגאון מליובאוויטש. ומאחר ותלויים הרבה בני תורה שי' בדעת ראש הישיבה צריך "להבהיר" כדקיאות... וכדלהלן:

א.      "בכל הנושא הנוגע לקירוב רחוקים". חלילה להמשיך בסגנון הבלתי אוהב כלפי בניו של הקב"ה, וכי מיהו שמתיימר לקרוא לכמה וכמה עשיריות מישראל "רחוקים"?! אין יהודי רחוק חלילה ודרכינו כדרך רעיא מהימנא משה רבינו שהגמ' במנחות אומרת "משה רבינו אוהב ישראל הי'" [ובודאי לא עלה על שפתיו לנזוף כלפיהם על חטא העגל במה אתם יהודים? 'אוכלי שפנים'! וד"ל].
ב.      "אברך שהגיע לשנת השלושים" וכו'. אחר המחילה מנין לקח הגדרה הלכתית – מעשית זו? וכי חז"ל שפסקו שכל ישראל ערבים זה לזה כיוונו רק מגיל שלושים?! וללמד דף גמרא בעומק דוקא? אתמהה! מי מלמד מסורת ישראל כזו? במפורש איתא בחז"ל דמצוה גוררת מצוה והמכוון כאן זה למצוה מעשית –"מעשה בפועל" ש"המעשה הוא העיקר"  שמקיף גם את כח המעשה וגם את הנפש פנימה.
צא וראה בשנת תשכ"ז שהרבי יצא ברעיון למבצע תפילין, כל גדולי ישראל חיזקו ואימצו את הדבר, ביניהם ר' יחזקאל לוינשטיין ור' משה פיינשטיין ור' עזרא עטי'ה– מלבד הרב שך שהי' יחיד בכל מלחמותיו וכמו שרואים עתה שמאז שנפטר לא קם כמוהו שלוחם בתנועת החסידות ולכן השקפתו לא צריכה לקבל ביטוי, אדרבא, הרב שטיינמן שליט"אבודאי בקו של קירוב קרובים והקים את ארגון "איילת השחר" שמחלקים תפילין לנערי בר מצוה לא דתיים (לעת עתה), ושולח אברכים לגור בקיבוצים... וכיום ישנם חברותות טלפוניות לאלפים וזה רק הועיל ולא גרע מאומה. עד מתי נתכנס בד' אמות שלנו ונדאג למלאות תאוותינו (יעוייןבתניא להיות אנחנו צדיקים ולא לדאוג לנחת  לבורא עולם...

ג.        "נראה לי שיש בזה סיכון גדול וכו'". בטח יודע מפסק השו"ע בהלכות תערובות" איידי דטריד למפלט לא בלע", והתורה מלשון הוראה – ובעניננו אם אברך הולך להניח תפילין או ללמוד עם פלוני ומונח רק במטרתו – אין מקום ליצר הרע להיכנס. ושאר הקושיות על נקודה זו ימצא נחת בסוף"לקוטי שיחות" ח"ו במכתבים – ושם הביא לשון הרס"ג שקדמו במאות שנים שחובה ומצוה והיתר מרווח להניח תפילין לפושעי ישראל [גם אם אינם בנקיות הגוף] כדי להצילם מקרקפתא דלא מנחי תפילין.

אסתפק בזה לעת עתה ורוח טהרה וקירוב שנכנסה בו לא תפסק על ידי טענות של הצד השמאלי שבלב.

נ.ב. מצ"ב כתבה שיו"ל לפני שבועות מספר עם ראש ישיבת פונובי'ז הגאון ר' בערל פוברסקי שליט"א שמפליא בגדולת תורת החסידות ובפרט הרבי האחרון [שכידוע בנו נעשה חסיד בשנים אחרונות] ובודאי יהא לתועלת.

בברכת פסח כשר ושמח, ומלאה הארץ דעה את הוי' כמים לים מכסים תיכף ומיד ממש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.