רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 באפריל 2014

בצל ההפקעה במירון: ר' חיים צבי טייטלבוים רבה של סאטמאר בירושלים טוען כי דין מירון כדין הכותל ואין לעלות למירון בשל שלטון הציונים שם

מאת עדה'ניק

סוגיה חדשה הגיעה השנה לפתחם של קנאי ירושלים: בעקבות החלטת הממשלה להפקיע את ציון הרשב"י במירון, כאשר כל המתחם נשלט בפועל ע"י הממשלה "הציונית", ולאור יישום ההחלטה בשטח, גוברים הקולות אצל הסיקריקים לחדול לחלוטין מלהגיע לציון הרשב"י במירון.


כפי שאנחנו מדווחים כעת, פועל ר' חיים צבי טייטלבוים - רבה של קהילת סאטמאר מהרז"ל בירושלים - אצל חבריו לדעה על מנת להוציא יחד איסור על הנסיעה למירון, כפי שלאחר כיבוש הכותל על ידי "הציונים" הוציא בזמנו רבי יואל מסאטמאר זצ"ל  איסור גורף לחסידיו על הליכה לכותל המערבי.


ר' חיים צבי טייטלבוים טוען נחרצות שכהיום הזה דינו של ציון הרשב"י אינו שונה מהכותל המערבי, מאחר שהמדינה "הציונית" היא השולטת להלכה ולמעשה בכל הנעשה והמתרחש בציון.

תומכי איסור העליה למירון בקרב קהילות הסיקריקים מביאים כהוכחה לדעתם את דגלי המדינה "הציונית" המתנופפים בכל הדרכים המובילות לרשב"י, וכוחות המשטרה והצבא הגודשים בהמוניהם את הציון ומבואותיו.

אותם גורמים מוסיפים וטוענים כי הרי למעשה המדינה "הציונית" היא זו שמממנת את כל ההילולא מהחל ועד כלה, החל מהכשרת דרכי הגישה לציון דרך תשלום החשמל והמים במתחם וכלה במימון ממשלתי מיוחד לכל החסידויות שמקיימות הדלקות במירון, בפרט הם מצביעים על העובדה שבשנים האחרונות החלו גם גורמים רבנים ממלכתיים להדליק מדורות על גג הציון, וכדוגמת הגרש"מ עמאר שליט"א שבשנים האחרונות נוהג לקיים מעמד הדלקה בציון, ולטענתם נהפך המקום ל"אתר לאומי" לכל דבר.

מעניין לראות האם בעקבותיו של ר' חיים צבי טייטלבוים יצעדו גם החסידיות המרכזיות בעדה החרדית: תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, שכידוע בכל שנה נוהגים האדמורי"ם שליט"א מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק לקיים הדלקה במירון לכבוד הרשב"י, יחד עם זה אנו שומעים כי נגידי קהילת מהרז"ל מסאטמאר בארה"ב מפעילים לחץ גדול על חסידות תולדות אהרן לפעול בנידון אך ורק לפי החלטתו של ר' חיים צבי טייטלבוים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.