רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 29 באפריל 2014

החדשות דרך משקפיי החרדים

מאת פרופסור עו״ד הרב חיים רוזנברג ני״ו
מחסידי ויזניץ

איך מסתכלים על החדשות דרך המשקפיים של החרדים. הצצה במסגרות מחשבה ואוצר מונחים נפרדים. היום: איך הם מסתכלים על הדיון בבית המשפט לחוקה על הנושא של החינוך החרדי

א) זה נכון שהעסקנים באמת לא מייצגים את כל הקהילה החרדית והאורטודוקסית. לאמיתו של דבר קיימים כבר מאז ומתמיד בתי ספר יהודים וחרדים בעיר שמסובסדים ע״י הממשלה ושמכבדים את לימודי הליב״ה. (לדוגמה: ביה״ס יסודי התורה בית יעקב)

ב) עצם העובדה שכמה עשרות אנשים מזוקנים נוכחו בישיבת המשפט לא עוזרת במאומה את אי-הייצוג של העסקנים. הרי בוודאי לא נעשים ׳מייצגים׳ ע״י אסיפה של כמה עשרות אנשים מזוקנים שמוצגים כ׳אנשי מעלה׳. העובדה שיש להם זקן וההארה של הפנים המזוקנים האלו, נראה לפי פנחס קורנפלד להיות מאפיין מרכזי שחייב להרשים - ושאכן הרשימו - את השופטים. 

ג) אסיפת אנשים לישיבת המשפט היתה סטרטגיה ברורה שעורכי הדין של המוסדות רקמו במיוחד. כך קיבלתי כבר כמה ימים לפני הדיון, ב-20 באפריל 2014, מאחד מבני שיחי את האימייל הזה:  < דרך אגב, יש לי עידכון ענק בשבילך: באיסרו חג אחרי הצהריים  יתקיים השימוע האחרון (לא משנה איך אתה קורא לו) בעניין החינוך והעורכי דין הממונים על התיק אמרו בערב החג שזה יהיה רעיון טוב שכל היהודים מאנטוורפן יבואו וישתתפו בדיון האחרון על הנושא הזה. אז כמו שאמרו, זאת התוכנית שכל היהודים מאנטוורפן יסעו לבריסל ביום רביעי הזה להשתתף בשימוע בבית הממשפט. ודרך אגב, משה אריה פרידמן יבוא גם להגן על החוק החדש בעניין החינוך. > ב-22 באפריל 2014 הגיע אליי את העידכון הבא:  < דרך אגב, דברים השתנו, ורק 50 זוגות בערך מהקהילה היהודית באנטוורפן יהיו שם בסופו של דבר, מכל בית כנסת כמה אנשים עם אשתם. >  זאת היתה גם התוכנית שבסופו של דבר התממש. 

ד) כל מה שנוגע לההתרשמות של שופטי בית המשפט לחוקה מההארה של המקהלה המזוקנת, כל זה אני משאיר ל׳דמיון הקורנפלדי׳ להמשיך לדמיין.

ה) גם ההערכה הגדולה לכאורה של השופטים להכניסה המאוחרת באולם של הרב הראשי אהרן שיף באמצע הדיונים ולעובדה שהלך להתיישב בשורה הראשונה, חייבת להיות אך ורק ׳המצאה קורנפלדית׳.שהרב הראשי בנוסף לזה היה היחיד באולם שנשאר עם הכובע למרות הבקשות של סדרני בית המשפט, בכדי להדגיש לכאורה את יראת הכבוד שיוצאת ממנו, לא הובנו באופן כזה ע״י השופטים שאצלם חלים כללי כבוד אחרים, מתוכם להיות בזמן ולהסיר את הכובע. לחשוב בכלל שההתנהגות הזאת יעורר את תחושת הכבוד אצל השופטים רק מראה עד כמה הרב לא חי בעולם הזה, ועד כמה אין לו שום מושג על התפיסה של לא-יהודים. 

ו) ולסיום, נאומו של הצד השלישי בתיק משה אריה פרידמן לא נראה מטומטם וטיפשי בכלל כמו שפנחס קורנפלד מנסה להציג אותו. הטענות שהוא מציג חותמים עליהן אין ספור הורים (גם הורים שיש להם ילדים בבתי ספר המהווים צד בתיק המשפטי!) הממשלה צודקת כשהיא טוענת שההליך המשפטי נערך ע״י כמה עסקנים שאינם סובלים מפתיחות חברתית רחבה.

ראה כאן נאומו:

ז) זה בושה וחרפה, שגורמים כמו החילונים פרופסור שאול קלנר וגברת רג׳ינה סושובולסקי והרב הראשי המודרן-אורטודוקסי א. גיגי הניחו את עצמם להיגרר אחרי העסקנים, וע״י השתתפותם עזרו לעורר את הרושם שהם תומכים במאבק הזה.

יתר על כן, דיווח ה׳אנטווערפענע צייטונג׳ ביידיש ב-25 באפריל 2014 בצער רב, ששר החינוך דחה פעם את הבקשה של המשלחת של המוסדות החרדים, בנימוק ששני ימים לפני כן היה אצלו היושב ראש של פורום ארגוני היהודים שהגיע להתלונן אצלו אודות קריקטורה

3 תגובות:

  1. שאול קלנר נשיא הקהילה היהודית של בלגיה
    עשה עוול לציבור בוחריו ותעד טפשי ובלתי אחראי להתייצב בלי בושה לצדו של פ קורנפלד ולצד כמה עסקנים וגורמים אינטרסנטיים, בדיון בבית המשפט בבריסל!

    צעד חד צדדי כזה ומאחורי הגב של חברי הקהילה היהודית יכול לעלות לו ביוקר רב..

    השבמחק
  2. sorry but chaim rosenberg has nothing to do with viznits

    השבמחק
  3. and please dont put the picture together with the previus rabbi thanks

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.