רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 בספטמבר 2013

החרדים בצפת החליטו - תומכים בשוקי אוחנה מועמד הליכוד לראשות עיריית צפת.

מאת צפתער

בעוד 23 יום יתקיימו הבחירות המוניציפליות בארה"ק וההחלטות אט-אט נסגרות, לאחר תקופה ארוכה של לבטים והתייעצויות ולאור הסקר שהתפרסם היום החליטו נציגי רשימת ת' (המייצגת את: אגודת ישראל, דגל התורה ונציג הספרדים מישיבת אור יקר) להביע תמיכה במועמד הליכוד שוקי אוחנה לראשות העיר.
ההתלבטות הייתה לאחר שבמערכת הבחירות הנוכחית כמה מעסקני המגזר החרדי ניסו להריץ כמה פעמים מועמד משלהם ללא הצלחה, עד שהגיע מקורבו של ראש העיר המכהן אילן שוחט, יו"ר המועצה הדתית שלמה חדד (שמשתייך למגזר הדת"ל) שתפס טרמפ על העגלה והכריז שהוא המועמד החרדי בצפת, הרעיון בתחילה תפס תאוצה אצל הציבור החרדי ולאחר בירור מעמיק של נציגי ועסקני הקהילות, במהות הבנאדם והסיכויים שיש לו (שהתבררו כקלושים) הרעיון ירד מהר מאוד.

תמונת המצב בצפת כעת היא כך- רובם של החרדים תומכים בשוקי אוחנה וחלקם מתלבטים האם להצביע לו או לשלמה חדד במידה שיתברר שיש לו סיכוי להצליח, מה שלא נראה בינתיים .
מי שבינתיים קצת יוצאים דופן ואפילו מפתיעים בתמיכתם במועמד אנטי דתי שבעבר ייצג את קדימה וכיום מייצג את ישראל ביתנו הם ג' שמייצגת את קהילתו של קעניג-ברסלב שכמו בקדנציה שעברה שביום האחרון בגדו במועמד החרדים ישי מיימון, כך גם הם הפעם הם תומכים חד משמעית באילן שוחט שידוע לכולם כאחד מראשי העיר הכי אנטי דתיים שידעה וסבלה צפת (ג' מונה בסה"כ 100-150 משפחות שבכלל ישנו סיכויי שלא יעברו את אחוז החסימה, בעקבות הפיצול עם שאר החסידים בעיר).
 רשימת חב"ד שהתאחדה עם מפלגת תקומה (מס' 2 ברוטציה עם נציג תקומה הרב יותם קארו) מפולגת מאוד בנושא, ראש הרשימה משה אוחיון תומך באילן שוחט כמסורת חב"ד בצפת לתמוך בראש העיר המכהן ולהפסיד, ובמקרה דידן התברר שיש לו גם אינטרסים אישיים, אילן שוחט הבטיח למשה אוחיון להמשיך את הספקת שרותי הקייטרינג לצהרונים בעיר ("שמור לי ואשמור לך", לצערנו הפעם זה על חשבון התושבים ובניגוד לחוק, ללא מכרז). לעומתו מס'  2 ברשימה חבר המועצה הדתית מוטי דיין ונציג חב"ד הפורש יום טוב סבח תומכים חד משמעית במועמדותו של שוקי אוחנה, ולעומתם נציג תקומה הודיע על תמיכתו בשלמה חדד, כפי הנראה הקולות של קהילת חב"ד בצפת יתפזרו בין כל המועמדים בשווה.
בש"ס אחרי מחלוקת קשה ומריבה מתוקשרת בין יו"ר הרשימה רונן גנון לבין חבר המועצה הרב שבבו החליט יו"ר ש"ס אריה דרעי שש"ס בצפת לא תתמוך בינתיים בשום מועמד וכנראה שקולות הציבור יתפזרו בין שוקי אוחנה לשלמה חדד וקולות בודדים לאילן שוחט
היום (29/9) התפרסם סקר של פרופ' אבי דגני (734 משתתפים 1.6 אחוז טעות בדגימה) – התוצאות הראו כך:
בסיבוב הראשון: שוקי אוחנה- 34%, אילן שוחט 29%, שלמה חדד 14%, תמיר סבאן 7%, לא יודע 16%
במידה שאכן המועמדים שיעלו לסיבוב השני הם אוחנה ושוחט אז התוצאות בסיבוב השני הם כך: שוקי אוחנה 51%, אילן שוחט 42%, לא יודע

2 תגובות:

  1. משה אוחיון נציג חב"ד,
    שיחזור לברור קוסקוס, זה הדבר היחיד שהוא יודע לעשות.
    עד היום רק קלקל לקהילה ודאג היטב לכיסו התופח.
    לא סתם לקח כל כך הרבה זמן עד שמישהו הסכים להיות מקום 2 איתו ברשימה.
    חבל שלרבני הקהילה אין מספיק שיניים כדי להטיס אותו ולמנות מישהו אחר.

    השבמחק
  2. צא מהסרט ! אילן לוקח בסיבוב הראשון וזה בדוק ! אתה מנסה להביא הוכחות נבובות מד"ר דגני שחזה 6 מנדטים לעוצמה לישראל . 30 הליכוד וכן האלה . הציבור הצפתי יצביע לאילן שוחט . ואתה וחבורתך ההרסנית תלכו הביתה נבוכים ! מאת חבדניק

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.