רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 באוגוסט 2013

מיומנו של גבאי שטיבל דחסידי גור - על מי עובדים שם ומדוע?

מאת חסיד גור

הרבה הרימו גבה לשמע הדיווח שלך אודות הסדר החדש לכניסה לאדמו"ר מגור שליט"א לרגל הימים הנוראים, כאשר מדי יום תיערך הגרלה בין הנרשמים, כשהזוכים המאושרים יכנסו לרבי בו ביום.
לפי מה שחשפת, כל ההגרלה וההסדר החדש הם פיקטיביים, וכל מטרתם אינה אלא לבלוש אחרי ה'קאלטע חסידים' שזה שנים ארוכות לא נכנסים לרבי להתברך לשנה החדשה.

הודאת בעל דין
אודה ולא אבוש, אני גבאי של אחד השטיבלעך הגדולים והחשובים בארץ, ולא האמנתי לדבריך, ולא העליתי על סף דעתי עד היכן הדברים מגיעים.
לא תאמין, אבל כגבאי של השטיבל, נרשמים אצלי (וכן אצלי חבריי, גבאים של שטיבלעך אחרים) מדי יום אברכים רבים (כאשר את הרשימה אני מעביר לפקס מס' 02-8080032, או בהשארת הודעה בתא קולי), ותמיד, אבל תמיד כל הנרשמים מורשים להיכנס אצל הרבי באורח פלא באותו יום, ומעולם לא אמרו לי ביחס לאברך כלשהוא שהוא לא עלה בגורל.
בירור לעומק יותר העלה ממצא פשוט: בשום יום לא נערכה הגרלה על שום אברך באחד מערי הארץ. וכן אין כוונה לעשות הגרלות. פשוט עושים רוח ומבקשים ליצור צידוק לרישום המוקדם, כי א"א לבוא לציבור ולומר לו פתאום שיש להירשם, דבר שלא היה מעולם, אז עוטפים את זה בעטיפה כאילו של לעשות סדר ולמען לא יהיה עומס גדול מדי ביום מסוים.
איך אני יכול להיות גבאי של שטיבל גוראי במצב הזה?
תתפלא אבל הרבה אנשים מרושתים היטיב בממסד הגוראי, בזים בכל הסיאוב והשחיתות הגוהים בקהילה, ואף אני אנוס על פי הדיבור, ואיני יכול לשוחח על כך עם אף אחד מהשטיבל או  מחוצה לו, בבחינת "תליהו ונתן מתנה", ולא נותר לי אלא להתפלל לרגל הימים הנוראים שתכלה מלכות הרשעה מן הארץ ונשוב לעבוד את האייבישטער לבדו

4 תגובות:

  1. מי שקצת מכיר את חסידות גור מבפנים יודע שמדובר במשהו רקוב מפנים.

    אין כמעט היום בן אדם, אפילו אם הוא נצא בתפקיד בכיר שלא מלגלג בלבו או עם חבריו על כל הנעשה בגור.

    ואם יש גבאי של שטיבל שככה חושב, אז הלך עליהם.

    השבמחק
  2. זעקה של הרגע האחרון19 באוגוסט 2013 בשעה 8:03

    אני חסיד גור מן השורה המצוי זה תקופה ארוכה בבית כלא, זועק ומתחנן לעזרה, ופונה לעם ישראל רחמנים בני רחמנים, שיעזרו לי.

    אמנם בבית הכלא אין חומות, וידי אינן אזוקות, אך אני נמצא ברוסיה תחת שליטת משטרת המחשבות.

    אין אסיר מציל עצמו מבית האסורים, אך אנא חוסו ותצילו אותי!!!

    השבמחק
  3. מצוה לפרסם את מספר הפקס הזה של ההרשמה:
    02-8080032

    רצוי להפציץ עם הודעות ספאם...

    השבמחק
  4. האדמו"ר מגור מול רבבת משפחות: מי נדחה מפני מי?

    האם זכותו של האדמו"ר מגור לכפות את דעותיו ושיטותיו על קהילתו הגדולה??? האם זכותו לשדד מערכות ולבצע מהפכים כה קיצוניים ומרחיקי לכת??? האם זו טענה הגיונית לומר שזכותו לעשות ככל שהוא מבין, ומי שלא מוצא חן בעיניו, מוזמן לעזוב את החסידות???

    לאחרונה נידונה בבלוג נכבד זה, השאלה דלעיל הראויה להתייחסות מיוחדת.

    את החסידות, אמנם, הקימו זקיניו לפני כמה יובלות שנים, אך החסידים? הם לא רכושו, ואין שום צידוק מוסרי שיתנהג בהם כאילו היו כחומר ביד היוצר, ברצותו מרחיב וברצותו מקצר, ברצותו אוחז וברצותו שִׁלַּח, ברצותו מיישר וברצותו מעקם.

    האם האדמו"ר יכול לעשות ככל העולה על רוחו??? שמא אם מעוניין הוא לבצע מהפכים כה קיצוניים, מבלי להתחשב בקהל עדת מרעיתו, ובדמויות החשובות של הקהילה, יתכבד נא להקים חסידות אחרת ויניח אותנו לנפשנו. במצב הנוכחי הוא מבקש לנצל לרעה שילטון ומנדט שניתן לו, תוך הפעלת טרור והשלטת פחד, וניצול עדר הכבשים שאינו מעוניין להסתבך איתו ועם המאפייה שלו.

    גם בשאר אסאד אומר שמי שהמדיניות שלו אינה מוצאת חן בעיניו שיקום ויעזוב, אז כנראה שזאת לא טענה רצינית הגיונות ועניינית, להשתלט בכח הזרוע על קהילה/מדינה, ולבצע מהפכות של 180 מעלות, להשליט טרור ולרצוח אנשים ונשים. ומסתבר שבחסות הטיעון המהולל הזה של "מי שאינו מרוצה שיעזוב", מנהיג אינו יכול להשתולל ולבצע מה שליבו חפץ.

    למי שזכרונו קצר, נמנה כמה פרטים קטנים מהמהפכות שזמם וביצע: ביטול לימוד העיון לחלוטין (אם בכל אופן יש כמה מאות בחורים שמתאים לסוג הראש שלהם ללמוד עיון – שיעזבו את החסידות), ושימת דגש על כמות במקום איכות, ביטול לימוד משניות - הילד קופץ מלימוד חומש עם טייטש ישירות ללימוד גמרא!!! (איך שאר גדולי ישראל לא חשבו על הסטרטאפ המבריק הזה?), ולאחרונה ממש ביטול לימוד התוספות בישיבות (מישהו מאמין שרעיון לא שפוי כזה יכול לעלות במוח של בר דעת?), ובנוסף, משהו שלא הרבה מדברים עליו: החזון החינוכי של אחרית הימים של האדמו"ר, לדבר אידישקיט עם ילדים בני 3, שלא טעמו עם חטא, ולהכניס להם בכוח בעיות (לחסידי גור שמבינים את המשמעות של הטירוף, מיותר להסביר את הנוולה הזאת), ועוד כהנה וכהנה. וזה עוד לפני שהזכרנו את ההטסה של כל אדם מוכשר ובעל צורה בכל תחום (ע"ע ר' שאול אלטר, ר' איצ'ה ויינברג האדמו"ר מטאלנא, ר' מנדל שפרן, ר' יעקב שלמה מוזסון, ר' בצלאל וקסלשטיין, ר' אברהם אטלס, ואכמ"ל).

    חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה: מאז ייסוד החסידות, חלו בינתים כמה שינויים קיצוניים במוסד המתקרא "חסידות", ומקבוצה של עובדים יראים ושלמים שהכתירו לעצמם מנהיג, התמסדה השיטה והפכה למסגרת קהילתית לכל דבר ועניין, והקהילה החסידית היום היא קבוצת אזרחים-צרכנים שהתאגדו כאחד לצורך מתן שירותי קהילה. להיות חסיד בעלז או ויזניץ (או כל חסידות אחרת), היום, זה דומה לחברות בקופת חולים, ולא משהו מעבר לזה, ובניגוד לאלו שיאחזו בקרנות המזבח ויתכחשו לעובדות. (ובשונה מקופות החולים, אין תנועה בין החסידויות והקהילות השונות, כי המסגרות חזקות, וכמעט אין מצב לעזוב קבוצה כל שהיא ולנדוד בין הקהילות. מציאות זו לכשעצמה מעמידה באור לא מוסרי מנהיג המנצל את העובדה שהוא מחזיק בידים "לקוחות שבויים", ועושה בהם ככל העולה על רוחו).

    בראש המסגרות והקבוצות הנ"ל, עומדים אדמורי"ם, המשמשים בתפקיד של "ראשי הקהל", אך אינם יכולים להתחמק ממבחן הציבור.

    אמור מעתה: אילו האדמו"ר מגור (וחבר מרעיו המאפיונרים והגנגסטרים) היה מבקש להשתמש במנדט שקיבל בגבולות הסבירות ובגבולות הטעם הטוב, באמת לא היה לשום חסיד טענה, אבל כיון שלא זה המצב, הטענה היא הפוכה לחלוטין: אם האדמו"ר אינו מעוניין, שיקום ויעזוב את החסידות ואת החסידים התמימים לנפשם. ויפה שעה אחת קודם!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.