רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 באוגוסט 2013

עד מתי נסבול מכמה פיראטים צעירים שלא החינוך עניינם אלא תאוות הכבוד - הישיבות הגדולות של בעלזא מתמוטטות

מאת בעלזער

כפי שכבר כתבו בבלוג לגבי החינוך בישיבות הגדולות של בעלזא. ועכשיו לדאבונינו הרב, הוועד מכה קשות מכה אחרי מכה. כישלון על גבי כישלון.
והנה עוד כישלון אחד גדול. כפי שכבר התבהר כאן שהוועד הרוחני החדשה של בעלזא בראשות שלמה פרידמן משגיח של הישיבה בירושלים ברחוב אגריפס. וכן ברגר ושלמה הרצוג. החליטו לסגור את שיעורי ג׳ שבכל הישיבות הגדולות ולפתוח ישיבה אחת לכל אלו שאמורים לעלות לשיעור ג׳. ולחתום עליהם כעל בחורים מרוקבים. ובכך להרוס מאות.
ואם לא די בכך. הרי דרך העולם היא, כשרוצים לשנות הסדר צריך לעשות תוכנית לשבת על זה ולמצוא פתרונות לכל הבעיות שאמורים לצוץ מהשינוי. אם הם פחות מהמעלות. ולראות שלפחות לא יהיה שינוי לגרוע יותר. אבל הראשיים החולמניים היושבים בראש וועדת בעלזא הם קודם משנים ורק אח״כ אולי מנסים לפתור בעיות. 
הנה לדוגמה. דבר ראשון סוגרים השיעור ג׳ ורק אח״כ שוברים ראש באיזה חור לאחסן אותם עם משגיח בדלת לשמור שאף אחד לא יברח. כל הישיבות גדולות כבר התחילו מיום ראשון את סדר לימודם, אך הבחורים משיעור ג׳ עדיין מסתובבים ברחובות העיר. ישנים בשטיבלאך של הבניין הגדול בבעלזא בירושלים ובמדרשים הסמוכים. 
תכסו חכמי חלם ומצאו פתרון שתפתור הבעיה. כל הבחורים יתכנסו בסוכה המרכזי שליד הבית מדרש הגדול וכולם כאחד יתרכזו בחלל הגדול הזה ובכך יוכלו לדעת מי בפנים ומי לא.
צאו ותבררו זה לא הכל. יש עוד המון.
עד מתי נסבול מכמה פיראטים צעירים שלא החינוך עניינם אלא תאוות הכבוד???? 
ומי הרשה לך שמכמה פרידמן לזרוק את כולל עיון מהבנין באגריפת רק בגלל שאתה נקרא מראשי הוועד ומבלבל המוח לאדמו״ר שליט״א. ולפתוח במקום זאת כחלק מהתוכנית לאכסן הבחורים שבמו ידיך הרסתם אותם נפשות??
ועד מתי לא קלטו ברגר והרצוג שראובן ברייש הוא זה שמנהל המוסדות בבני ברק ואין להם זכות לפצות פה על הנעשה שם?? בין בישיבות ובין בתלמודי התורה.

חותם בכאב. 
בשם ההורים הסובלים

3 תגובות:

  1. מעניין........בגטו ברומנייא, ובהונגרייא לא הייתה את הבעיות הנ"ל ואתם יודעים למה ? כי רוב רובם של הבחורים הנ"ל היו יוצאים לעבוד בכל העבודה אפשרית, בדיוק כמו הסודנים, האריתרים , הפלשתינים , ולא חיים ע"ח ההורים העניים המרודים, וכספי הציוניים

    השבמחק
  2. הוועד הם אנשים רשעים של ממש, והם סובבים למרן שליט"א את הראש, לאדמו"ר שליט"א היה שבוע מאוד קשה, תחשבו לעצמכם יש כיתה שלימה שמסתובב ברחובות העיר, בגלל החכמה הגדולה של הוועד, זורקים מגידי שיעורים של עשרים שנה, ומכניסים צוציקלעך שכל היוחס שלהם הוא שהם עבדי הוועד ולא יזיזו ימין ושמאל מהחלטות הוועד,

    וועד הרשעים, מי אתם בכלל, אתם שתי אנשים שהחכמה רחוק מכם והחינוך עוד יותר, אז איך אתם עושים ניסויים עם ילדינו היקרים? הרי כולנו יודעם שהמצב בישיבות לא היתה בהכי טוב, אבל זה בהחלט היה מקום טוב להבחורים, ומי שרצה ללמוד ושטייגען יל לעשות את זה, אבל במצב של היום יש מצב של תוהו ובוהו, זורקים מגידי שיעורים מכובדים ומכניסים צוציקלך הבחורים קוקען נישט ארויף אויף די צוצקן, מכניסים אבריכם שאינם יודעם כלום, אפשר להגיד שהישיבה עד היום היה במצב של בא נגיד 70 אחוז. והיום זה 20 מתחת מינוס, זה ל יאומן מה שהולך שם

    השבמחק
  3. מאוד עצוב המאמר הזה. זה אמיתי. איני שולח בני לא"י ללמוד רק בגלל סיבה הזאת. חבל מאוד שכך עלתה בימינו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.