רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 באוגוסט 2013

דוד שמידל: בשקרים אנו נוקטים כדעת הרה"ג ר' ראובן מרצבך!!!

מאת עדה'ניק

אברך כהן שאל את ר' דוד שמידל היות והוא כהן האם מותר לו לילך למחות בבית שמש, ענה לו שחייב! וחזר ושאל והלא פירסמתם שמדובר בקברי ישראל ? ענה לו, לגבי טומאת כהנים אנו נוקטים כדעת הגר"מ שטרנבוך! וחזר ושאל, היות וכל פרנסתו מהכולל ובכולל שלו מנכים הרבה על כל חיסור ובפרט בחודש אלול האם מותר לו לשקר לצורך מצווה? ענה לו, שבשקרים וגניבה וגזילה אנו נוקטים כדעת הרה"ג ר' ראובן מרצבך! וחזר ושאל, ולפי פסקו של מי אנו יוצאים למחות בבית שמש? ענה לו לפי פסיקת הבד"ץ! שאלו, אם כן הלא אותו הבד"ץ התיר את השיפוץ בצפת? ענה לו, שם נקטנו כדעת הרבנים שאסרו אז! ולפני שיצא שאלו עוד, והרי אין שום מודעה מהבד"ץ שצריך לילך למחות? ענה לו, הרי אמרתי לך שבשקרים אנו נוקטים כדעת הרה"ג ר' ראובן מרצבך!!!

2 תגובות:

  1. רוב צדיקי הדור הקודם ארגנו "אתרא קדישא"
    למי שיודע וזוכר קצת היסטורי' כל חברי הבד"צ של דור הקודם מרן הגה"ק המנחת יצחק ובית דינו, מרן הגה"ק הרמ"א פריינד ובית דינו זצוק"ל, מרן מהרי"ם דושינסקי ובית דינו, כ"ק הגה"ק בעל דברי אמינה זצ"ל ועוד ועוד שאי אפשר לפרטם כי רבים הם.

    לכולם (לכל הרבנים הצדיקים הנ"ל) הם-הבריונים מררו את חייהם עד כדיכדיא של נפש באופן מבהיל נורא, כי ה"אתרא קדישא" קודש הקדשים, והבריונים מתנגדים נגד האמת של "אתרא קדישא" וצריך לילך לקברם של הצדקים ולפיסם.

    השבמחק
  2. שטח זה נמצאו מערות המשוערות כמערות קבורה, אך יש מיעוט דמיעוט של רבנים החושבים שמותר לחפור, ופסקו (בהם גם הגאון הרב משה שטערנבוך שליט"א ראב"ד העדה החרדית שלעבר?) שאולי שאפשר שאין מדובר בקברי יהודים א"כ מספק אולי מותר לבנות במקום, אבל אין שום הוכחה שזה לא קברי ישראל ומאוד מסתבר שזה כן קברי ישראל וזה ספק, וספקה דאורייתא לחומרה, ואסור לבזות הקברים אפילו רק מספק. כמ"ש ביו"ד ע"ש.
    אשריכם גיבורי החיל, שזכיתם למסור את נפשכם, בעבור מיתי ישראל, עצמות קדושות, ממכם יראו וכן יעשו כל אשר יראת ה' נוגעת ללבבו. לזכור לעולם ועד: שמתחם גולובנציץ בבית שמש הוא שטח פרטי, אשר מיועד לבניית בנייני מגורים עבור המגזר החרדי אשר הפגינו נגד הצניעות הטהורה נגד נשי הצנועות הלובשות "שאל" כמנהג ירושלם עיה"ק ת"ו, ובאו אז להפגין בשם הראב"ד והגאב"ד ועד רבני הבד"ץ נגד הצניעות של הקב"ה.
    קטע קטן מלוקט מתוך שו"ת הראב"ד שליט"א תשובות והנהגות ח"ד סי' רס"ו –רס"ז
    בזמנינו בעו"ה בא"י וכן אצל הגוים בגולה הם רואים במצות הקבורה בזבוז של שטחי קרקע, ואם נפתח להם פתח כמחט עלול להתפתח לפתח של אולם וצריכים אנו ללחום בכל כוחינו שלא יהא שום סדק להתיר ולכן אף אי מדינא כשאין חשש ממש שיגיעו בעצמות, אין חיוב לבזבז כסף רב בזמנינו שאני וכמ"ש וחייבין למחות ולהוציא הוצאות כדי למנוע זלזול במתים.מלוקט מתוך שו"ת הראב"ד שליט"א תשובות והנהגות ח"ד סי' רס"ו –רס"ז "אם נפתח להם פתח כמחט עלול להתפתח לפתח של אולם וצריכים אנו ללחום בכל כוחינו שלא יהא שום סדק להתיר"

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.