רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

הוא מנסה לשקם את מעמדו בקרב החסידים זו הסיבה היחידה לשינוי בעמדתו לרבי מחב"ד

מאת ירושלמי

כבן למשפחה ירושלמית חסידית ושורשית התחנכתי בצעירותי בישיבת המתמידים, אך בעקבות דברי הנאצות של ר' לייבל מינצברג על הרבי מחב"ד וצדיקים אחרים קדושי עליון (עפ"ל) פרשתי אז מן העדה הרעה הזאת. ולכן קראתי מתוך עניין רב את הראיון בכפר חב"ד עם ר' לייבל מינצברג, ואנסה לעשות קצת סדר בדבריו הטעונים בירור.
דבר ראשון, אם אמת נכון הדבר שהוא שינה את דעתו, הייתי מצפה לשמוע ממנו את המילים 'חטאתי עוויתי פשעתי', ושיאמר ברורות שהוא חוזר בו מכל מה שדיבר נגד הרבי מחב"ד. להיתמם עכשיו ולומר שכל מה שפורסם בשמו אינו אלא שקר – זה פשוט לא רציני, חוכא וטלולא ממש. הרי דבריו הקודמים על הרבי מחב"ד נאמרו על ידו בעשרות שיחות במשך השנים, ומתועדים בעשרות קלטות כשחלקם אף פורסמו בכתובים.
שנית, חייב להיות ברור לכולם שיש לו איזה אינטרס חזק בשעה הזאת לעשות את סיבוב הפרסה הזה. רק תמים גמור מסוגל להאמין שדבריו האחרונים נבעו מתוך הרהורי תשובה וחרטה גמורה על דבריו הראשונים.
ובכן, מתברר שבעקבות מעשים שלא יעשו שנחשפו לאחרונה על ר' לייבל, התדרדר מעמדו בקרב החוגים והרבנים הליטאים, עד כדי נידוי מוחלט מצידם, וד"ל. וכתגובה לבידוד שהוא נמצא בו בתקופה האחרונה הוא מנסה להתחבר מחדש לחוגים החסידיים, ולהתנתק מן החוג הליטאי ומדגל התורה. דוגמא לכך היא הוראתו לאחרונה לנציגיו בסניף דגל התורה בביתר עילית להתפטר מתפקידם.
זה מה שטמון איפוא מאחורי הראיון שלו לכפר חב"ד - בכך הוא מנסה לשקם את מעמדו בקרב החסידים. אין כאן שום חרטה אמיתית וחזרה בתשובה, אלא נסיון הצלה נואש של מעמדו על ידי שינוי תדמיתו הידועה כמתנגד לחסידות. כך גם מבינים תלמידיו את המהלך הזה.
ובכל זאת ועל אף הכל, עצם פרסום הראיון עם ר' לייבל הוא דבר טוב וראוי מאוד, זה מגלה לכולם את הפנים האמיתיות של המתנגדים לחסידות בכלל ולחב"ד בפרט...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.