רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 באוגוסט 2013

וואצאפ או וואס הערצאך - ברכה או קללה?

ברכה או קללה? זו השאלה שאני שואל על כל טכנולוגיה מתפתחת, מפני שיש בכל טכנולוגיה כזו גם את הברכה וגם את הקללה והשאלה היא איך נופלים בה, עם הברכה מנצלים אותה לטוב, או חלילה להיפך מן הטוב

כבר תקופה שחדר חזק הוואצאפ לרחוב החרדי, קבוצות מתכתבות וזה עובר מקבוצה לקבוצה ותוך דקות בכל העולם כולם יודעים מן הנעשה כמעט בכל נושא בכל ענין עם פרטים ושמות ותמונות, מה שלא מעיזים באתרים להביא תמצא בוואצאפ כאן הכל פתוח מדברים ואומרים הכל, לכל קבוצה מנהל משלה אבל בדרך כלל קבוצה הם של אותו סוג חברים כך שפחות או יותר הכל עובד ברוח של אותה קבוצה, כאשר מצד אחד זה מצויין יודעים הכל ותוך שניות, אבל מן העבר האחר כל כך קל להכשיל לספר סיפורים שלא היו ולא נבראו

קבוצות הוואצאפ יוצרות גם חברויות והכרויות בריאות וגם ההיפך מהן, קבוצות אלו זקוקות למשנה זהירות, אין מנוס אי אפשר עוד להתעלם מן המציאות הזו, אלפי חרדים חדרו לקבוצות הללו ותוך כמה שנים כולם יהיו בהן, ולנו אין ברירה אלא לנווט נכון ללמד איך לנהל אותו נכון ובעיקר איך למנוע מידע בלתי אחראי

מה שרע כאן, שכל טיפש יכול לנהל קבוצה ולהוביל לכיוונים לא רצויים, ואינך יודע מהיכן הגיע החומר מפני שאין סימנים מזהים, זה מה שלא טוב בוואצאפ, אתה לא יכול לחקור מהיכן הגיע. מי שיכולים אלו הבעלים שלהם יש את המכשור לדעת היכן זה התחיל מי היה הראשון, אבל להם אין ענין בלגלות מפני שהם מעונינים שמה שיותר אנשים ישתמשו במוצר שלהם

בשבילי וואצאפ הוא ישועה גדולה מפני שאני יוצר קשר עם אנשים בשניות, לא עוד להמתין באימייל עד שהוא יבדוק את מה שכתבתי או שלחתי, הוואצאפ מחובר אליך וכשאתה שומע צלצול אתה יודע שיש לך הודעה, ומיד עומד בקשר. אבל מאידך זה גם לוקח לי את הזמן, ספרתי היום, אני מחובר למספר מדהים של אנשים לא עשרות אלא הרבה יותר מזה ודי למבין. זה טוב מפני שאני יכול לוודא דברים במהירות, אבל מאידך גוזל ממני הרבה זמן שאין לי, היום שלי תפוס כולו מן הבוקר מוקדש עד השעות הקטנות של הלילה אין לי דקת מנוחה בגלל הרבה עיסוקים אחרים שיש לי ואיני מוותר עליהם

וואצאפ צריך לדעת איך לנצל נכון, אבל הכי חשוב לא להמכר לו, מפני שאז איבדת את היום ואת הלילה ואין לך זמן לכלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.