רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

מעצרו של יצחק בערגל מנטורי קרתא הוארך עד סוף ההליכים וכפי שעושה רושם הוא לא יראה עוד אור יום מחוץ לכלא - בית המשפט קבע כי הוא לא משוגע יודע מה שהוא עושה

לכל מי שחשבו כי הוא ישתחרר לפחות עד לאחר המשפט אז הם למדו היום כי אין מינימום של מחשבה בכיוון הזה, הטענה כי הוא זקוק לפסיכיאטר לא התקבלה השופט אמר כי הגיע למסקנה מן החומר שהציגו בפניו כי הוא יודע מה שהוא עושה ורחוק מאוד מלהיות משוגע, ולא הסכים לשמוע מכל הצעה שיהיה במעצר בית, הוא שלח אותו למעצר עד תום ההליכים

השאלה ששאלו בנטורי קרתא במה מדובר כמה זמן הוא יישב ומתי הוא ישתחרר, עורך הדין לא רצה להפחיד אותם אבל אמר להם כי זה לא יהיה בקרוב. המבינים אומרים כי אם לא ישתנה כתב האישום הוא עלול לשבת שלשים שנה ויותר וזאת למרות שבפועל לא ריגל הוא רק הציע ריגול, הם יעשו זאת בשביל להרתיע כי אם מי ינסה לעשות משהו דומה יידע כי הוא משלם בחיים בכלא

כך נאמר בכתב האישום, בינואר 2011 טס האברך מישראל לברלין. יומיים לאחר הגעתו, התייצב הנאשם בשגרירות האיראנית, פנה לפקיד בכניסה ואמר לו שהוא ישראלי שמעוניין לשוחח איתם. לבקשת הפקיד, הנאשם מסר לו את דרכונו כשבאותה עת לבש חולצה לבנה, מכנסיים שחורים, ציצית וחבש כיפה.

הפקיד הנחה את הנאשם להיכנס לשגרירות, שם פגש הנאשם 3 אנשים שזהותם אינה ידועה, אשר אחד מהם הציג עצמו בשם "האג'י באבא". הנאשם סיפר לאיראנים כי הוא אזרח ותושב ישראל, המשתייך לעדת "נטורי קרתא", והסביר להם את עיקרי אמונתו השוללת קיומה של מדינת ישראל ושאיפתו להחלפת השלטון הקיים בשלטון של "גויים". הנאשם הציע לאיראנים לאסוף עבורם מודיעיןם.

במהלך השיחה שאל הנאשם את האיראנים כיצד יתכן שהם לא מצליחים לשמור על אנשיהם בתוך איראן מפני התנקשויות מצד ישראל. בתגובה, שאל אחד מן האיראנים את הנאשם האם הוא לא מתבייש ללעוג להם בעוד הוא מעוניין במקלט מדיני. הנאשם השיב כי הוא אינו מעוניין במקלט מדיני, וכי הוא אף מוכן לרצוח ציוני.

בתום הפגישה, האיראנים מסרו לנאשם שעליהם לערוך בירור מול גורמים נוספים בדרגים גבוהים יותר. "האג'י באבא" מסר לנאשם פתק שעליו רשומה כתובת דואר אלקטרוני וסיסמא והנחה אותו להיכנס לתיבת הדוא"ל, שם תמתין לו הודעה מטעם האיראנים. בנוסף, הנחה את הנאשם שיעמוד איתם בקשר טלפוני באמצעות מספר הטלפון של השגרירות.

ב-20.1.11 שב הנאשם לישראל. לאחר חזרתו לארץ, בדק הנאשם את תיבת הדוא"ל מספר פעמים בבית קפה אינטרנט בירושלים. כמו כן, התקשר לשגרירות פעמיים מטלפונים ציבוריים. במקרה אחד, לא היה מענה בשגרירות. במקרה השני, הנאשם ביקש לשוחח עם "האג'י באבא", אך נמסר לו כי הוא איננו נמצא.

מה שהכי מפליא בסיפור הזה איך תפסו אותו איך זה נודע לישראל, המקור הגיע מאירן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.