רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 באוגוסט 2013

לדמותו של בוס (ו/או אדמו"ר) שאינו מתאים לתפקידו

מאת חסיד המחפש אדמו"ר ראוי

אתמול התפרסמה כתבה באחד העיתונים העוסקת באבחון בוס גרוע, נדמה שיש הרבה מן המשותף בין בוס לבין האדמו"ר של דורנו... והדמיון רב על המפריד, שניהם בעלי שררה, שניהם משפיעים עמוקות על חיים של נתיניהם, פעמים ששניהם מחזיקים במעמד רק בזכות שהם "בן של" המנכ"ל הקודם, והכי חשוב: שניהם אינם צריכים להוכיח את עצמם.

*********************************************

להלן הכתבה (בשינוי עריכה מתבקשים, ובמעט תוספות):
המנהלים הגרועים: מי מהטיפוסים הוא הבוס שלכם?
עבודה תחת בוס (ו/או אדמו"ר) גרוע היא חוויה לא נעימה ומלחיצה והדבר פוגע ביעילות העובדים. כמה סימנים שיסגירו את העובדה שהבוס שלכם גרוע. המדריך
בוסים (ו/או אדמורי"ם) גרועים עשויים להיות משעשעים למי שמביט בהם מהצד, אך העובדים (ו/או החסידים) שלהם לרוב לא מצליחים לראות את הצד המצחיק שבסיפור, שכן בוסים (ו/או אדמורי"ם) גרועים יוצרים כל כך הרבה מתח לא הכרחי במקום העבודה (ו/או בקהילה) והם נחשבים לגורם משמעותי לירידה בפיריון ובביצועים.

לא תמיד אפשר לשים את האצבע על הסיבה המדויקת מדוע הבוסים (ו/או האדמורי"ם) מצליחים כל כך להלחיץ אותנו. לרוב הם גורמים לנו להרגיש שלא בנוח ובמקרים הגרועים ביותר הם גורמים לנו להיכנס לפאניקה מוגזמת. ברנרד מאר, מחבר ספרי עסקים ומומחה ליעילות ארגונית פרסם באתר של לינקדאין מאמר שבו הוא מציג את עשרת הסימנים הבולטים המסגירים בוס (ו/או אדמו"ר) גרוע:

עשרת הדברות של הבוס (ו/או האדמו"ר) הגרוע:

1. האגו טריפ: בוס (ו/או אדמו"ר) שהוא יהיר, משוויץ בכל הזדמנות ויש לו צורך מתמיד להעלות את האגו שלו. הם יכולים להיות גם בריונים שאיכפת להם רק מהקריירה של עצמם, כאשר הם עומדים במרכז העולם. והחסידים? הם רק כלי משחק לעת מצוא להשתמש בהם בציניות למטרות שונות תוך ניצול עובדת היותם "לקוחות שבויים" שאינם יכולים לצאת את חומות הקהילה
 2. הפחדן: בוס (ו/או אדמו"ר) שלעולם לא לוקח אחריות אישית ובדרך כלל מתחבא מאחורי אחרים (ו/או גבאים, משגיחים בישיבות, קומדנטים, רעדנערס), וסובל מתסביך פרנויה מטורפת. (זה מזכיר למי מהקוראים התנהגות של אחד האדמורי"ם הגדולים בדורנו? א"כ הוא עושה כן על דעתו עצמו ודמיונו הפורה)
 3. המתמקד בפרטים הקטנים: בוס (ו/או אדמו"ר) שמאמין שהוא יודע טוב יותר מכולם כיצד הם צריכים לבצע את העבודה שלכם, אינו סומך על אנשים לעשות את העבודה, ובמקום לנהל הוא עסוק בלהתערב בעבודתכם לפרטי פרטים, ומרגיש צורך להחליט לכם בכל דבר בחיים. (יכול להיות שזה מזכיר איזה אדמו"ר שהוא לא הונגרי ולא רומני ולא גליצאי?).
 4. חסר היכולות: בוס (ו/או אדמו"ר) שקודם לתפקידו מבלי שיהיו לו הכישורים ההכרחיים, אין לו שום מושג כיצד לעשות את העבודה ואינו זוכה לכבוד מצד העובדים תחתיו. (זה כנראה בכלל לא שייך בזמן הזה...)
 5. החברותי מדי: בוס שבאופן לא הולם מנסה להיות החבר הכי טוב שלכם. (סעיף זה משום מה לא מצוי כמעט באדמורי"ם של דורנו... מעניין למה?)
 6. הלא מתקשר: בוס (ו/או אדמו"ר) שאינו מסוגל להעביר שום מסר בצורה יעילה, בין אם מדובר באסטרטגיה של החברה או משוב לעובד. (אלא הכל בצורה של גזירות/תקנות/חיובים/איומים)
 7. גונב הרעיונות: בוס (ו/או אדמו"ר) שזוקף לזכותו את הקרדיט עבור עבודה או רעיונות של אנשים אחרים (בייחוד לפני הבוס שלו).
 8. השלילי: בוס (ו/או אדמו"ר) שאינו מסוגל לומר שום דבר חיובי והופך את האווירה לקודרת תמידית.
9. המרוכז בעצמו: בוס (ו/או אדמו"ר) שלא איכפת לו מהאנשים שעובדים עבורו ואינו מעוניין לסייע, להדריך ולפתח איש מלבד עצמו (ו/או העתידים לרשת את כסאו).
10. הביקורתי: בוס (ו/או אדמו"ר) שממהר להעביר ביקורת על שגיאות של אחרים ואינו מסוגל להעניק ביקורת בונה.
מבחינתו של מאר כל הדוגמאות שהביא מייצגות סימנים למנהל גרוע. בדרך כלל ניתן להתמודד עם בוס (ו/או אדמו"ר) המתאים לאחת או שתיים מהדוגמאות, זהו לא מצב אידיאלי אך אפשרי לביצוע. הבעיה היא כשנתקעים עם מנהל (ו/או אדמו"ר) שמפגין כמה מהסימנים בו זמנית. במקרה זה מאר טוען כי אינו יכול לספק עצות מלבד לאחל המון הצלחה...

*******************************************
לאיזה אדמו"ר הדברים מכוונים? אין לדעת, אך כנראה שיש יותר מתשובה אחת... אבל למרות זאת, יש את האדמו"ר שתואם באופן מעורר השתאות אחד לאחד את הפרופיל הנ"ל. מה שיוצר רושם שבנה את האישיות של עצמו בהתאם ל"מדריך" שלמעלה...

3 תגובות:

  1. כ"ק אדמו"ר מברקת שר"י.

    השבמחק
  2. לטובת הקוראים שאינם בקיאיפ בעובדות אוסיף כמה רמזים על אותו אדמו"ר:
    1. בעבר הוא היה גר במרכז הארץ (עיר שמתחילה בב' והמילה השניה שלה מסתיימת בק') ובתקופה האחרונה עבר לגור בעיר של ברקת (עם כל הכספות שלו)

    2. יש לו רק אחות אחת, ולאחות הזו יש בן שנצפה כמה פעמים בבי"ד של הרב רבינוביץ בקשר לתביעת ירושה מופרכת

    3. יש לו נציג פוליטי מאוד דומיננטי (המכונה "ליץ-מן דפליג") המרבה שלום, אחווה ורעות בין קהילות ישראל

    4. מעמדו היה פעם בשמים ולאט לאט עם קצת רצון טוב המעמד ירד לאדמה

    5. הוא נרדף ע"י אנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, וגם מאנשים מתוך המחנה שלו, למשל הרב שטיינמן, ועוד רב ששמו וקסל....ן, ואחד מוזר ששמו שאול

    בין הפותרים נכונה את החידה ירגלו זכות כניסה אל אותו אדמו"ר, ללא צורך ברישום מוקדם...

    השבמחק
  3. אבל אם אלו האנשים שבחרתם או שהאל בחר עבורכם, אתם אמורים לקבל הכל בציות ושמחה.

    אחרת, הדת אינה נכונה. כי עובדה שהדת היא זו שהעניקה לאותם רשעים את הכוח.

    לעומת זאת, בחברה הכללית, אם מבקרים מישהו..
    אף אחד לא יטען שהוא קדוש וצדיק הדור, או שיש לציית לדבריו ה"נצחיים".

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.