רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

הראב"ד ר' משה שטרנבוך על ר' טוביה ווייס: "עם הארץ חצוף שלא יודע ללמוד"

מאת ירושלמי

היום בשעות הצהרים שלח ר' טוביה ווייס כמה מחברי הנהלת העדה החרדית, מן הזיבורית שבזיבורית, אל מעונו של מרן פוסק הדור ראב"ד ירושלים הגר"מ שטרנבוך שליט"א, בניסיון להלך עליו אימים ולהפעיל עליו טירור שפל, רוב חברי הנהלת העדה החרדית שקצת שכל בקודקדם לא הסכימו בשום אופן להיות ה"שלאק שמש" שלו, ולכן נאלץ לשלוח את עלובי הנפש דוד מנשה ראטשילד אפרים שטערן שלמה מינצברג ומשה יהודה שטיינבערגער כתב בעיתון "העדה", בניסיון אחרון להציל את כבודם האבוד של שמידל & ווייס. 
כשהגיעו הללו אל ביתו של מרן הראב"ד התחילו מייד בצעקות שעובדים במקום עם טרקטורים, ענה להם מרן הראב"ד שאני הוריתי להם שבמקומות בהם אין שום ספק להימצאות מערות קבורה אפשר לעבוד עם טרקטורים בלי שום חשש, ורק במקומות מועטים ששם קיים חשש פן ואולי נמצאת שם מערת קבורה יעבדו במתינות ובכלים קלים, וכמובן תחת הפיקוח ההדוק של המפקחים מאגודת ארץ החיים.
 כשהמשיכו השלוחים של ווייס לצעוק ולהשתולל, פנה אליהם מרן הראב"ד בתקיפות ואמר להם שמעו נא המורים: אני מכיר היטב את אותו טוביה ווייס עוד מכל השנים, ואיננו ת"ח כלל, הוא עם הארץ ומחוצף גדול, כיצד הוא יכול להוציא פסק דין כל כך מעוות, אות היא שאינו יודע ספר כלל.
 יש המוסיפים שמרן הראב"ד פנה אליהם בבקשה אולי יוכלו לקבל אותו בתור עסקן באתרא קדישא, או למצער כחבר בהנהלת העדה החרדית, שם לא זקוקים לתלמידי חכמים

2 תגובות:

  1. זה נכון שהגאב"ד כל פעם אומר : "לא הוריתי לאיש להפגין, את שהיה לי - אמרתי" ועכשיו כנסו ושמעו דברי התעוררות הנשמע מפה מפיק מרגליות מרן הגאב"ד דירושלים הגאון הצדיק רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א שאמר : "לא הוריתי לאיש להפגין, את שהיה לי - אמרתי" הרי אסור להפגין לכבוד שמים, בפרט נגד הכופרים, צריך לתת להם לעשות מה שהם רוצים ...

    כשסיקריקי ובריוני העדה הפגינו בחוצות ירושלם נגד נשי הצנועות הלובשות שאל כמנהגי ירושלם בשם הבד"ץ-והגאב"ד אז שתק הגאב"ד ומדשתק ש"מ דניחה ליה... אע"פ שיצא מזה חילול שם שמים נורא בכל התקשורת, לא איכפת ליה. הכל "פליטיקא" אין בעדה הזאת שעושים לשם שמים אין שם מדת האמת./

    הצרה הגדולה שהצניעות יורדת מטה מטה זה פלאי פלאים ואין מי שיעורר על זה אין קול צפצוף על זה לא שומעים כלום, הצניעות יורדת מטה מטה עד התהום שלא היה כזה מדור המבול ואין מוחים, היום זה כ"כ גלוי לעינים עד איזה עומק זה ירד זה נורא ואיום.

    מצד אחד רואים היום בחוץ נשים שהולכות בצניעות הולכות עם גרבים שחורות ומטפחת, ומצד שני הולכות בשמלות קצרות עד מעל הברכים ד"י ורואים את זה בחוש א"א להתעלם מהמציאות, ובכל זאת לא רואים שום מודעות שום מחאה שום התעוררות, אם היו כל בנ"י כל הכלל ביחד יוצאים וצועקים בקולות וברקים והיו מוחים על הפריצות הזאת בודאי שזה היה בטל.

    לא רק שאין מוחים אלא גם כשנמצא אחד כאן ואחד כאן שכן מוחים מוסרים אותו למשטרה שמים אותו בבית סוהר עד כדי כך נהיה המצב שאנשי העדה נהיו מוסרים.

    השבמחק
  2. לא בחנתי את הרב ווייס אבל יצא לו שם של אדם הגון. מאידך הוא זבוב מול כשרונות הרמיה והספין של שמידל וכנראה שהוא גם טיפש לא קטן שנתן עצמו להיגרר למרכז השטונק.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.