רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

איך מתעללת קבוצת הורים ברוב ההורים של בית הספר באידיש בצפת - בערל פריד מגיב

כדרכי להביא את כל הצדדים מביא אני לכם את תגובת בערל פריד על הטענות נגדו

בואו ננסה לא להתלהם, רק נבדוק את הטענות של חסיד צאנז אחד-אחד.

(אגב, 'חסיד צאנז שמבקר בצפת בבין הזמנים' - אתה מוכיח ידע מדהים בפוליטיקה הצפתית הפנימית. זה מדהים איך שתפסת הכל תוך שבועיים של בין הזמנים. לא ייאמן! בטח במקום לטייל בין הסימטאות ישבת, נעבעך, באיזו פינה נסתרת ושמעת עדויות של הורים אומללים. "ובדקת וחקרת" ממש. מורא'דיג! כל הכבוד על החתירה לנקודה החשובה בעיניך, מבלי רחמים על הזמן היקר שהקדשת על חשבון הנופש ששילמת עליו. אין מילים.)

איך כתבת?

"שכמה מאברכים ממש בכו לי בדמעות". אתה משפיע שלהם? אבא שלהם? (אולי אתה האבא של תגובה1 במקרה?)

"רמת לימוד מהנמוכות בארץ (עדות של מורה שמלמדת שם)"  - מעניין באמת למה סמינר גור בחצור כל כך נלחם שייכנסו כמה שיותר בנות מבית הספר באידיש אליהם? מה, הם מחפשים בנות ברמה נמוכה? מעניין.

אגב, המורה המעידה באמת מלמדת שם? אולי היא קשורה לשורה הזאת: "(הוא כל שנה זורק כ 5 מורות ועובדות שלו שמתקוממים נגדו)"? ורגע, זה בדיוק חמש מורות הוא זורק? לא יותר?

ועוד ציטוט חמוד: "תחנונים של ההורים שהם לא יכולים לשלוח את בנותיהם לבית ספר שמתנהל בדרך של סטמאר, והם רוצים שהם יגדלו כמו שגדלו בבני ברק וירושלים, בתי ספר כמו בית יעקב".

ממה נפשך, אם המדינה מממנת אותו כטענתך – המדינה לא נותנת מתנות חינם (ואם זה לא ידוע לך – תברר.) מי שמקבל ממשרד החינוך כספים מנהל בית ספר כמו בית יעקב – כשאיפתם הטהורה של ההורים הנ"ל. ואגב, ברור שאתה לא ביניהם, חס ושלום. רק סתם רדיפת האמת והצדק לנגד עיניך. זה ברור ובכלל לא נושא לדיון.

עכשיו היות שההורים מתלוננים שבערל פריד מנהל את בית הספר דומה מדי לסאטמר – איך זה נעלם מעיני המדינה? אה? במקום לפרסם לנדיבים שמממנים אותו שהוא מקבל מהמדינה – אולי כדאי לפנות למשרד החינוך של המדינה וליידע אותם בשלושה פרטים חשובים:

1. שהם מממנים את בית הספר באידיש בצפת. חשוב שהם יידעו, כי יכול להיות שמישהו שכח ליידע אותם.

2. שבית הספר שהם מממנים(?) מתנהל באידיש ולא מכין מספיק את התלמידות להמשך לימודים בתיכון בית יעקב כגון סמינר גור בחצור (אין באזכור המוסד הנ"ל משום קשירת שמו לשערוריה שמנהלים חסידי ביאלא ומעט מחסידי צאנז. זה סתם ככה מופיע פה.).

3. חשוב שיידעו שיש חלק קטן מאוד מההורים ששולחים לבית הספר באידיש שהם לא באמת מעוניינים בחינוך באידיש. זה בטעות קרה להם. זה פרט שממש חשוב ליידע אותם.

בעצם ההורים ההם רוצים בית יעקב איכותי, והיות שלצערם רק בית הספר באידיש מוצא חן בעיניהם מבחינה ערכית – אין להם ברירה אלא להסכים בלית ברירה שבנותיהם תלמדנה, נעבעך, באידיש, ולא עלינו גם תקבלנה קצת השקפה יהודית, ותצאנה בנות ישראל לשם ולתפארת, אבל בד בבד הם רוצים לחפור מבפנים ולנסות להכפיף את ההנהלה כך שתייצר בית ספר שמתאים להם ככפפה ליד. אם ברוב עזותו וחוצפתו מנהל בית הספר לא מתיישר לפי הקו שלהם – זה לא מתאים להם. היות שלצערם הרב בערל פריד במקרה גם משיג תרומות למשפחות בצפת והם בין הנתמכים על ידו – הוא לא שומע בקולם, ואין להם ברירה אלא לעשות רעש ציבורי וליצור אווירה עוינת נגדו. חשוב שמשרד החינוך יידע שבעצם ההורים הבודדים האלה בעד תכנית לימודים מטעם משרד החינוך, רק המנהל החצוף הזה לא איתם.

יופי, אז הנושא הזה מסודר.

עכשיו תסביר לי רק, חסיד צאנז יקר, מה אכפת לך פתאום מה מקור הכספים שמממנים את לימודי הבנות בבית הספר? הרי בצאנז לומדים לבגרות, לא רק למבחני חוץ כמו שאר הסמינרים החרדים. כלומר: בצאנז אוחזים שהבנות צריכות ללכת בדרכי המדינה מבלי לסור ימין ושמאל. לכל הפחות בשנות לימודן בבית הספר. אז מה אכפת לך פתאום מקור הכסף?

ותגיד, למה נראה לך שחמש עשרה משפחות של ביאלא'רס צעירים שחושבים שלנהל מוסד זה כמו לנהל ועד בית – צריכים להכתיב לשישים משפחות ותיקות שרוצות חינוך מסוים בצפת?

רוצה בית יעקב? לך לשם. יש לך מבחר. אה, לא מוצא חן בעיניך הרמה הרוחנית שם? אז תפתח כיתות חסידיות אצל ברלינסקי. זה מה שהיה נקרא שהולך להיות, לא? אה, לא פתחתם כיתות נפרדות בתוך בית יעקב כי לא היו לכם מספיק בנות? אה. טוב, קורה.

ותגיד, מה נשאר עם התכנית להשתלט על חיידר טכובר ולפתוח שם כיתות של ביאלא ושל הכמה צאנזער כמו הרב שימון? אה, גם כן לא הצליח? יואו, חבל. ממש חבל. בעצם אולי זו הסיבה למכתב הזה שלך?

עכשיו בוא תגיד רגע את האמת. אתה ועוד כמה חבר'ה דורשים הרי שבערל פריד יעבוד לגייס את הכסף ויממן לך בית ספר כבקשתך, נכון? אתה גם מעוניין כמובן ללמוד בכולל שלו (אה, לא קיבלו אותך? לא נעים. אולי תבקש להתקבל בכולל של צאנז? אה, הם משלמים פחות. הבנתי. באמת לא נעים. שהמקום ימלא חסרונך.)

תראה, אתה צודק בשיטה שלך לפרסם את המכתב. הנה, אתה כתבת מה שאתה רוצה על בערל פריד. כן, אנחנו יודעים שהיה ויכוח בין הרב רייך לברוך קליין. שמענו. מבחינתך בטח ברוך קליין משרת אישי שלך, כי הוא הגבאי בבית הכנסת ועוזר לך בכל מיני דברים בבית הכנסת, ולטעמך הוא אמור לעבוד על פי רצונותיך גם בשאר תחומי החיים והוא לא עושה זה. זה באמת לא בסדר.
בינינו, זו באמת חוצפה כבר מצידו של בערל פריד. הבן אדם גם מביא להם תלושים לתשרי, גם תלושים לניסן, גם מנהל בית ספר, גם מסבסד להם הסעות, וגם ידיד טוב למנהל החיידר. די, נמאס. למה בן אדם אחד צריך להקים כל כך הרבה פרוייקטים? גם אנחנו רוצים.

אה, אבל פתאום מתברר שלהחזיק חיידר עולה יותר מדי כסף, ואין מישהו שיש לו כוח לגייס כספים בשביל זה. אה, וגם בית ספר בעצם זה חור גדול בכיס, חוץ מבערל אין עוד מישהו שמשוגע לעשות את זה. וגם מנהלים שייכנסו לעול הזה לא פשוט להשיג. שמעתי שהצעתם למנהלת של הסמינר החסידי באידיש שתעזוב את פריד וימנו אותה למנהלת של בית הספר שהם יקימו. באידיש, אבל ליברלי, נאור. לוקח כסף מהמדינה והולך לפי תכנית הלימודים שלה. מה, גם זה לא הלך? יואו, כמה כשלונות היו לכם השנה. זה באמת משהו ששובר בני אדם.
איזה פנצ'ר זה שבערל לא נכנע לתכתיבים. טוב, אבל לא נורא. לא רוצה להתכופף? אין בעיה. נצעק שהאיידעם שלך מגיע ממשפחה של ציונים. אה, אין לך איידעם? נו, לך תוכיח. בשביל זה יש את שאולזון, אנחנו כבר נשלח אליו והוא יפרסם. לך תוכיח ההפך. העיקר שבערל יידע שלא מתחילים איתנו עוד פעם.

5 תגובות:

  1. נוקאאוט רציני. אחד/אפס!

    השבמחק
  2. לפי שאני מכיר את בערל אני חותם שהוא לא כתב את זה...

    השבמחק
  3. יש לי ידיד גר בצפת אין לו אינטרנט והוא שולח למוסדות של הרב פריד וששלחתי לו את הכתבה הראשונה ו את התגובה של פריד הוא ביקש ממני לענות
    שזאת האמת לאמיתו ששלושת המשפחות שעושות את הבלאגן עושים נזק לעצמם
    להורים ששולחים למוסדות
    ולהרב פריד
    אנא בבקשה עזבו את המוסדות אם אתם לא רוצים אנחנו כן רוצים
    וכל הכבוד לשאלזון שלא מפחד ומביא את תגובתו של הרב פריד
    רואים ששאלזון בודק ומצא לנכון שדברי הרב פריד אמת

    השבמחק
  4. רק שתבינו לפי התגובה "המכובדת" ו"המכבדת" של בערל פריד כביכול, עם מי מתעסקים תושבי צפת החסידיים.......וכמה IQ יש לחבורת אנשי פריד...
    סוף סוף "מלאכתם נעשית ע"י אחרים" ומספיק אורח לרגע שנתפס בבין הזמנים בצפת לקלוט את ההתנהגות הנבזית ואת הלב האכזר של העומדים בראש המוסדות של הציבור החסידי בצפת בשעה שהוציאו ילדים רכים מהחיידר בעקבות העוול הגדול של הוריהם בהוראת רבם להוציא את ביתם מבית הספר ולמלאות לה את הראש בקצת לימודים במקום שטויות (האמת שפרטתי את השטיויות של הילדות ומחקתי כי ריחמתי עליכם... בכל אופן לא נעים........)

    השבמחק
  5. צאנזער גאה ומלומד7 באוגוסט 2013 בשעה 14:29

    "בית ספר חיה מושקה" רח' צ. בהנהלת א.ק. מוכר למישהו כאן.......
    חיים לא מתאים לך- חיפוש קל באתר משרד החינוך (איתור מוסדות חינוך)ואתה מוריד את כל החומר עליהם כמו שאתה אוהב.
    לא צריך להיות צפתי בשביל לגלות את העוול המשווע והמתמשך

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.