רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

מה עושה ליצמן בלילות? טויטע באנקעס - פרוטוקול של 'ועדת הכספים'

מה שבטוח יענקל ליצמן הוא גרד"ק (גערער קל דעת) מפני שאם ההי חסיד אמיתי בשעה 10 הוא היה יושן, אבל ב'ועדת הכספים' הוא גילה כי בלילות הוא עושה דברים שתחיהל אל רצה לגלות אבל בדלית ברירה הודה כי אינהו עשוה תיקון חצות ואינו ידוע מה זה, הוא כועס על שק החינוך שלומד 'שפת אמת' ליצמן קבע כי עדיף שךלא ילמד

אבל מה עשועה ליצמן בלילות אלו המילים האלחרונות שלו בפרוטוקול: טויטע באנשקעס - תקראו:

שר החינוך שי פירון:

בוקר טוב לכולם. קודם כול, אני מאוד שמח להיות כאן. אני רוצה להדגיש שהסקירה שאני אתן הבוקר נוגעת להיבטים הכלכליים של משרד החינוך.

ראובן ריבלין: בלי קמח אין תורה.

שר החינוך שי פירון: בלי קמח אין תורה. קמח נדמה לי זה ראשי תיבות קבלה, מוסר וחקירה, אם אני זוכר נכון.

ראובן ריבלין: כל אחד את הראשי תיבות שלו עושה.

שר החינוך שי פירון: בדיוק. אז אני מבקש ברשותכם לתת סקירה בעיקר בהיבטים הכלכליים של התקציב ולהיכנס פחות לשאלות של תכנים. אני גם אשתדל לעשות את זה לא באריכות יתירה, דווקא חשוב לי לשמוע שאלות והערות, כל עוד הן ענייניות. גם אם אנחנו חולקים ולא מסכימים, זה בסדר גמור, הכול בסדר. הסקירה תתמקד באופן כללי במבט-על על התקציב, ואחר כך בשאלות פרט ניכנס.

אני רק אציג את אנשי הצוות שלי שנמצאים כאן: המנכ"לית דלית, משה שגיא, סמנכ"ל, ודודי איש צוותו. ערן, שהוא היועץ שלי בתחום הזה, ערן ושירלי ונעה מהאוצר. אנחנו נשמח כמובן לענות לכל שאלה.

משולם נהרי: ואסף מהבינוי.

שר החינוך שי פירון: בוא הנה, אסף, אתה יושב מאחורי המסך. תוסיף לעצמך איזה עשרה ס"מ, או שתוריד את המחשב, תבחר מה יותר קל. שלום, אסף, אסף דטנר מהבינוי.

גם אני קיבלתי אתמול בלילה בשעה מאוחרת את הדוח של הממ"מ ב-18:00 בערב. אני מניח שכולכם הספקתם לקרוא אותו בלילה.

היו"ר ניסן סלומינסקי: לא.

שר החינוך שי פירון: שהרי זה די זמן לפני, ואפשר ללמוד ולהתייחס ברצינות, וזה אחלה מינהל תקין שבעולם שיכול להיות.

יעקב ליצמן: בלילה עושים דברים אחרים.

היו"ר ניסן סלומינסקי: תנוח דעתך, שאני עוד לא הספקתי לקרוא את זה.

שר החינוך שי פירון: זה היה אחרי תיקון חצות, הרב ליצמן, ולפני הדף היומי והתפילה במקווה של הבוקר.

יעקב ליצמן: אצלנו לומדים.

שר החינוך שי פירון: אל תדאג. אז אמרתי: זה היה אחרי תיקון חצות ולפני הדף היומי של הבוקר.

יעקב ליצמן: אני לא יודע מה זה תיקון חצות – אין לי מה לתקן.

היו"ר ניסן סלומינסקי: אנחנו לא קראנו את זה אפילו.

שר החינוך שי פירון: אל תגיד שאין לך מה לתקן, גדולי ישראל עשו תיקון חצות. חלילה וחס, הרב ליצמן.

יעקב ליצמן: הם תיקנו את כלל ישראל.

שר החינוך שי פירון: אני בכל אופן לומד "שפת אמת" בלילה, אז אני מקווה שאין לך בעיה עם זה.

יעקב ליצמן: לא בטוח אם זה יעזור שאתה לומד, עדיף שלא תלמד.

היו"ר ניסן סלומינסקי: שה, ליצמן. שאדם לא ילמד תורה? להגיד למישהו לא ללמוד תורה?

יעקב ליצמן: לא, שיגיד לי שהוא לומד "שפת אמת"? אתה יודע מה זה "שפת אמת"?

היו"ר ניסן סלומינסקי: נו, מה, "שפת אמת" זה בסדר.

שר החינוך שי פירון: השאלה אם אתם יודעים מה זה "שפת אמת".

יעקב ליצמן: אני לומד ועוד איך.

שר החינוך שי פירון: טוב, אז אם כן החזון, נתחיל.

ראובן ריבלין: זה ועדת כספים, אדוני השר. רק ועדת כספים.

היו"ר ניסן סלומינסקי: לא, זה בסדר.

קריאה: אנחנו אוהבים גם חזון.

שר החינוך שי פירון: חבר הכנסת ריבלין, אני יודע שאתה אוהב לשמוע את החזון שלי, אז אני אעשה את זה עוד פעם, זה מוקדש לך באהבה.

משולם נהרי: אנחנו מחכים לנושאים הכלכליים.

יעקב ליצמן: "שפת אמת".

שר החינוך שי פירון: הרב ליצמן, הרב נהרי, אני מבטיח לתת לכם את כל הזמן שבעולם לתת את ההצגה שאתם צריכים לתת היום ולא להפריע לכם.

משולם נהרי: הבעיה שאנחנו לא מציגים.

עיסאוויפריג': למה אתה קורא לזה הצגה?

שר החינוך שי פירון: באמת, אתם תקבלו את כל הזמן הרלוונטי. לא אקטע אתכם, אפילו לא במילה אחת.

היו"ר ניסן סלומינסקי: זה תן לי לעשות.

שר החינוך שי פירון: אנחנו חייבים לדאוג לכך שמחר יהיו בעיתונים שלכם הכותרות הרלוונטיות.

משולם נהרי: בינתיים הצגות, אתה הקדמת אותנו.

יעקב ליצמן: אני אפילו לא רוצה להכיר בך.

היו"ר ניסן סלומינסקי: די, רבותי.

יעקב ליצמן: אני הולך לשחק לידיך?

אחמד טיבי: אפשר להתחיל את הישיבה?

משולם נהרי: אל תצחיק אותנו, ליצמן.

יעקב ליצמן: ביידיש אומרים: טויטעבאנקעס.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.