רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 באוגוסט 2013

למרות לחצי ר' שמואל מרקוביץ החליטו היום בהתכנסות דחופה בבית ר' שמואל אויערבך להתעלם ב'הפלס' ממה שקרה בפונוביז'

מאת מחבל

לאחר הזעזוע הגדול שפקד את ציבור עמלי ובני תורה בכל אתר ואתר מההתקפה הפרועה של אינשי דלא מעלי ולא צייתי דינא נגד ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי שמואל מרקוביץ שליט"א, כשהפילו ארצה ברחובה של עיר את הגאון הגדול שליט"א, היו דעות נוגדות במערכת עיתון "הפלס"-בטאון עולם התורה האם על בטאון עולם התורה להגיב על ההתקפה הבזויה נגד אחד המיוחד שבין מוסרי התורה בטהרתה, או שהשתיקה הרועמת עדיפה.

בדיון חירום שהתקיים בביתו של מרן ראש הישיבה שליט"א בהשתתפות רבני הועדה הרוחנית,  עלו על שולחן הדיונים כל הצדדים של הנושא, ולבסוף, בתום הדיון הכריע מרן ראש הישיבה שליט"א שעדיף לא להיגרר לתגובות ולמאמרים בנדון והשתיקה הרועמת עדיפה.
ההחלטה היא שבמקרים כאלו עדיפה השתיקה, מכיון שכל תגובה שתהיה היא תגרום למצב יותר גרוע מהמצב כיום 
במהלך הדיון הביעו כל המשתתפים ובראשם מרן רה''י שליט'''א את הזעזוע הרב שכל עולם התורה חש מהשפל אליו הגיעו כאלו המתקראים בני תורה, שהפילו ארצה את אחד המיוחדים שבמוסרי התורה בטהרתה, מגדולי ראשי הישיבות, מגדולי התורה והיראה.
התגובה תגיע גם תגיע, סיכמו המשתתפים בדיון, אך זמנה יהיה בזמן הנכון שנראה לנכון,

2 תגובות:

  1. להווי ידוע שמה שש. מרקוביץ אמר בשיחה לפני תלמידיו (
    שהתפרסם בוידאו בכמה אתרים), ש"גם הרב שך אחז ככה" שיש לו לשמוליק זכות בעלות על הישיבה, זה שקר וכזב, וגם הבל רוח מכיוון שהרב שך כבר לא היה בתיפקוד רגיל בזמן שהמחלוקת שמה כבר היה על בעלות של הישיבה. כל מה שהרב שך כן עשה אתו, זה שהוא מינה אותו יחד עם עוד שתים להיות מגיד שיעור. זה כל מה שיש לו מהרב שך. שים לב טוב שהוא גימגם קצת כשהוא אמר שהרב שך גם אחז ככה. מספיק כבר שמוליק, לך הביתה כבר, גועל...
    נאמן.

    השבמחק
  2. חשוב לדעת שהראשי ישיבות אומרים כל פעם: "לא הוריתי לאיש להפגין, את שהיה לי - אמרתי" ועכשיו כנסו ושמעו דברי התעוררות הנשמע מפה מפיק מרגליות מרן הגאב"ד דירושלים הגאון הצדיק רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א שאמר : "לא הוריתי לאיש להפגין, את שהיה לי - אמרתי" הרי אסור להפגין לכבוד שמים, בפרט נגד הכופרים, צריך לתת להם לעשות מה שהם רוצים ...

    אבל זה לא נכון תראו, כשסיקריקי ובריוני העדה הפגינו בחוצות ירושלם נגד נשי הצנועות הלובשות שאל כמנהגי ירושלם בשם הבד"ץ-והגאב"ד אז שתק הגאב"ד ומדשתק ש"מ דניחה ליה... אע"פ שיצא מזה חילול שם שמים נורא בכל התקשורת, לא איכפת ליה. הכל "פליטיקא" אין בעדה הזאת שעושים לשם שמים אין שם מדת האמת.

    הצרה הגדולה לעם ישראל היא שהצניעות יורדת מטה מטה זה פלאי פלאים ואין מי שיעורר על זה אין קול צפצוף על זה לא שומעים כלום, הצניעות יורדת מטה מטה עד התהום שלא היה כזה מדור המבול ואין מוחים, היום זה כ"כ גלוי לעינים עד איזה עומק זה ירד זה נורא ואיום.

    מצד אחד רואים היום בחוץ נשים שהולכות בצניעות הולכות עם גרבים שחורות ומטפחת, ומצד שני הולכות בשמלות קצרות עד הרבה מעל הברכים ד"י ורואים את זה בחוש א"א להתעלם מהמציאות, ובכל זאת לא רואים שום מודעות שום מחאה שום התעוררות שום צעקות על הפרוצות האלה, אם היו כל בנ"י כל הכלל ביחד יוצאים וצועקים בקולות וברקים והיו מוחים על הפריצות הזאת בודאי שזה היה בטל.

    לא רק שאין מוחים אלא גם כשנמצא אחד כאן ואחד כאן שכן מוחים מוסרים אותו למשטרה שמים אותו בבית סוהר עד כדי כך נהיה המצב שאנשי העדה נהיו מוסרים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.