רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

האם יש לנו רב ראשי 'ראשון לציון' גנב או שרבנים ראשיים פטורים מלשלם?‎

הסיפור החל לפני כשנה, אז ביצע הרב הראשי הנבחר יצחק יוסף הזמנה באורנים, בית דפוס ירושלמי, בהזמנה - עשרת אלפים סטים של הספר 'ילקוט יוסף', למי שאינו בקיא, ילקוט יוסף זהו סט של כ-30 כרכים בו מרכז הרב את פסקי אביו בהלכה למעשה. הספר המדובר הינו למעשה ה'תעודת זהות' שעמו נפנפו בש"ס לקראת הבחירות האחרונות לרבנות הראשית. הספר תורגם לכמה שפות זרות, ולפי הערכות שונות הוא הנפוץ ביותר בעולם הספרדי כיום.
אך לאחר שההזמנה הושלמה ולמרות שהוא לקח חצי מהסחורה ומכר אותה, החליט הרב הראשי שלא מתאים לו המחיר ולכן הוא לא משלם עבור ההזמנה כולה.
בעל העסק שלמרות היותו אדם חילוני, החליט לכבד את הרב ומעמדו, ובמקום לתבוע אותו בבית המשפט החליט להתדיין בבית דין רבני, כתובע הוא הציג את כל המסמכים של ביצוע ההזמנה וההתחייבות לתשלום, בית הדין לא קיבל את טענותיו של הרב יוסף בקשר לזה שהוא אינו מרוצה מהמחיר, וכצפוי, לאחר כל הדיונים נפסק שהרב מחוייב לשלם על כל ההזמנה, דבר שלא נעשה עד כה על אף הפניות הרבות מצד בעל העסק שהרב יכבד את פסק הדין ויפרע את חובו.
מיד לפני הבחירות פנה בעל העסק שוב לכבוד הרב ביודעין שאם הוא ייבחר יהיה לו הרבה יותר קשה לרדוף אחריו ולגבות את כספו עקב כל היועצים והעוזרים שיקיפו אותו אח"כ, הרב התעלם שוב מפניותיו.
אה, וכמעט שכחתי, הדיון התקיים אצל הדיין הרב ציון בוארון, אירוני, הא?

 על אף הפנייה אליו, דודו עמאר דוברו של הרב יצחק יוסף סירב להגיב לידיעה.

תגובה 1:

  1. מה שבכי מפריע לי בסיפור זה השימוש בצמד המילים "כבוד הרב".
    עם כזו התנהלות, איזה כבוד ועם מי הוא רב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.