רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

ואתה תבער הדם הנקי מקרבך - הפשע המחריד התרחש בדיוק בשבוע בו אנו קוראים בתורה על פרשת עגלה ערופה

התקיפה הנוראית שביצעו הרוצחים בהרב אריה גולובנציץ לא נותנת לנו מנוחה, ובפרט לכל מי שראה את התמונות המחרידות, אנו תושבי בית וגן המכירים מקרוב את האי גברא רבא ויקירא רודף צדקה וחסד מפארי שכונתו, קשה לעכל עדיין את הזעזוע הנורא לחשוב שהגיעו פה אל תוך בתינו אותם ארחי פרחי שמוכרים לנו ממחוזות אחרים, ידענו על פעולותיהם הנפשעות, אך אף פעם עדיין לא חווינו את זה מקרב, וכעת התקרב האויב אל מקומנו, כי עלה מות בחלונינו.

כאשר אנו פותחים את החומש בפרשת השבוע צפה מאיליה פרשת עגלה ערופה הנמצאת בסוף הפרשה, שם מדובר בהרוג לא מוכר שנרצח על ידי אנשים בלתי מוכרים, והתורה מצווה אותנו להביא עגלה ערופה, ויצאו זקניך ושופטיך ומדדו אל הערים אשר סביבות החלל, ונגשו הכהנם בני לוי ... וכל זקני העיר ההיא הקרובים אל החלל ... וענו ואמרו: ידינו לא שפכו את הדם הזה ועיניו לא ראו, כפר לעמך ישראל אשר פדית ה' ואל תיתן דם נקי בקרב עמך ישראל ונכפר להם הדם, ואתה תבער הדם הנקי מקרבך.

הרגשות כמין אלו מופיעות בלבבנו כשאנו משחזרים את המעשה הנורא שאירע אמש בשכונתנו, אמנם יקירנו ר' אריה לא נפגע בנפש וב"ה וב"ש ניצל בנס, וכפי ששמענו כפסע היה בינו לבין ... אולם מאידך גיסא התביעה מזדעקת, כי הלוא אין מדובר כאן במעשה רציחה באיש אלמוני הנעשה ע"י אלמונים, מדובר בתקיפת אדם חשוב ומוכר ע"י בריונים המוכרים גם הם, וכיצד יכול דבר זה להתרחש, ועד היכן הגיעה השחתת המידות.

כדאי לציין את דבריו הערבים והנפלאים של האבן עזרא שכתב להסביר את ענין עגלה ערופה, וזה לשונו הזהב: "ויתכן שהשם ציוה לעשות כן העיר הקרובה, כי לולי שעשו עבירה כדומה לה, לא נזדמן להם שיהרג אדם קרוב מהם, ומחשבות השם עמקו וגבהו לאין קץ", והדברים יורדים עד חדרי בטן.

אין המדובר כאן על הרוצחים השפלים, הללו הגיעו מתוך מקום שהוא בבחינת "בגלעד נפישי רוצחים", אלא על תושבי שכונתנו היקרים שבתוככיה בוצע המעשה הנורא הזה, ח"ו אף אחד מהתושבים הנאצלים לא חשוד בשמץ של רציחה, אך עלינו להתעורר מדברי האבן עזרא הללו ולפשפש בקרבנו ולהוציא מליבותינו ומחשבותינו כל הדומה לדומה לרציחה, ותהיה זאת כפרתנו.

ובו בזמן עלינו להניף אצבע מוכיחה ומאשימה אל אלו שמקרבם באו אותם רוצחים, כיצד תוכלו לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה!", הרי חדלי אנוש אלו הופיעו פה בשכונתנו לבצע את זממם בגיבוי המלא שלכם, וכיצד תוכלו לנקות את ידכם מעוון הרציחה בזמן שהרוצחים נתלים באילן גדול, הגיע הזמן שתוקיעו את העשבים השוטים שצמחו בערוגתכם ומטילים את אימתם על כלל הציבור.

ויה"ר שתתקיים בנו ההבטחה הנפלאה שנקרא בהפטרת השבוע עורי עורי לבשי עוזך ציון, לבשי בגדי תפארתך ירושלים עיר הקודש כי לא יוסיף יבוא בך עוד ערל וטמא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.