רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 באוגוסט 2013

ר' מנדל סינדל את בן ציון שטנגר עם מי שברך לאחר שאחיו ר' ישראל הכריחו להתפלל בשבת אצל ר' מנדלי לרגל שמחת אחיו

הם משחקים שלום ושלוה אבל זה רק בין האחים האדמורי"ם באשר לחסידים עצמם הם מסונדלים, אם זה היה תלוי בהם היו מהומות  ומהלומות המלחמה היתה בעיצומה, למי שאינו זוכר נזכיר איך זה נראה היה כשר' מנדלי היה מגיע לבית הכנסת בויזניץ מה היו עושים לו. מי שעשה לזה זה סוף זה ר' ישראל שאסר עליהם, אבל חסידיו עושים כל מה שהם רק יכולים ללכלך את ר' מנדלי, וחסידי ר' מנדלי מלכלכים את ר' ישראל ואנשיו, מבחינה זו עדיין נשאר כמות שהוא, ולכן כשהגבאי של ר' ישראל בן ציון שטגר נקלע לבעיה ר' ישראל היה צריך להתערב

בן ציון שטנגר מגבאיו של ר' ישראל מנהל מלחמה בר' מנדלי מאחורי הקלעים, ונקלע לבעיה, אחיו שהוא חסיד של ר' מנדלי הגיע במיוחד מחוץ לארץ לאויפרוף שעשה אצל ר' מנדלי, בן ציון שטנגר לא רצה ללכת, ור' ישראל זעם הוא אמר לו כי אם הוא לא הולך הוא מכניס אותו לצרות, יחשבו כי הוא הורה לו כך וציוה עליו שיילך

לבן ציון שטנגר כבר לא היתה ברירה והגיע בשבת בבוקר להתפלל, ור' מנדלי היה במבוכה ועשה צעד שהוא לא עושה אף פעם עשה מי שברך לבן ציון שטנגר כשבמילים אחרות ר' מנדלי אומר לו עם ערוב שונאך האכילהו לחם, וכך הכניס אותו לבעיה, הוא נאלץ בעל כרחו להודות לר' מנדלי.

ר' מנדלי אף דאג שיקבל עליה ובזה הוציא לו את הרוח מהמפרשים

3 תגובות:

  1. ר' חיים שתהי' בריא
    אין מילה אחת במה שאתה כותב פה רמז למציאות,
    פשוט פנטזיה, שאין בין זה למציאות כלום כלום,
    האחים לבית שטנגר, חיים באהבה ובאחדות כל הזמן,
    וזה שהאח הלך שאחיו עושה שמחה להתפלל במקום השמחה,
    זה מקובל בויזניץ, השבת היו שם בשמחות עשרות חסידי ויזניץ בגלל שמחות, וביניהם הרבה שלחמו לפני עשור שהאח הקטן ילך מקרית ויזניץ,כ""כ היו בקרית ויזניץ שבאו מהמרכז לשמחות משפחתיות.

    השבמחק
  2. חיים צר לי לאכזב אותך
    אני גר מאחורי קריית ויזניץ ברחוב אמרי חיים . ואני מתפלל במניינים שמתחת לבית הכנסת הגדול . אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה על מלחמה מאחורי הקלעים ומלחמה בין הצדדים ועוד כל מיני שטויות שאתה כותב עליהם . אתה מוזמן לבוא לישראל {אם חסידי גור יאפשרו לך} ותראה מה זה נקרא שלום ועוד פעם שלום ועוד פעם שלום . המילה מחלוקת פשוט נמחקה מהלקסיקון של ויזניץ . להיפך נהיה וויכוח בין החסידים מי מהרעביס עושה יותר שלום . חסידי רבי מענדיל אומרים שכל הזכויות שייכים אליו . וחסידי רבי ישראל מספרים ההיפך בדיוק . ואני עומד מהצד ומרים עיני לשמים ואומר תודה רבונו של עולם שעל זה מתווכחים . אין מה לעשות חיים יקירי שתי האחים בעברית פשוטה שיחקו אותה ... כל העולם החסידי עומד נדהם על הנושא השלום . שבעזרת השם ימשיך להתקיים גם אם תמצא איזה זעזוע גדול לארוחת הבוקר .

    השבמחק
  3. ר חיים אתה כל כך צודק אני מצדיע לך

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.