רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

שמואליק מרקוביץ - התפוח לא נפל רחוק מהעץ

בס"ד, אלול תשע"ג
לידי ראש הישיבה
הגאון רבי שמואל מרקוביץ שליט"א
הנדון: מחלוקת לשם שמיים או תורה מחזרת אחרי אכסניה שלה ...                          
לאחרונה נודע לי על המחלוקת בתוככי השיבה הקד'. מעודי לא שמעתי את הצדדים ואין לי כל דעה על הנעשה והנשמע בישיבה.
אך לפני שעקרתי לירושלים עיה"ק התגוררתי עם הורי בעיר רמת גן ושם לענ"ד ידעתי גם ידעתי על הנעשה והנשמע בה, מהורי ומוותיקי העיר. הורי התגוררו בתקופה ההיא [לפני כארבעים שנה] בשיכון הוותיקים ברמת גן, אבי ז"ל היה מתפלל בבית הכנסת "שארית ישראל" בשד' העם הצרפתי ומקורב היה לרבני העיר.
והנה, זכורני כי באחד הימים צלצל אליו אחד מחשובי יהודי העיר [ז"ל] שהתפלל ומסר שיעורים בבית החסידים דגור ברחוב שילה ושוחח איתו על כך שביתו של הרב מרקוביץ בשד' העם הצרפתי אינו ראוי יותר למגורים וכי בקירות ישנם סדקים המאיימים להפיל את הבית על יושביו חלילה.
כמו כן זכורני כי לרב הוצע למכור את הבית ולקבל תמורתו 290.000 ₪. הרב מצא דירה באיזור אחר[המתמיד] ומחירה 350.000 ₪ כך שהרב זקוק ל- 60.000 ₪ לקניית הדירה אבי לא המתין לבאות, לא ביקש להמתין כדי לחשוב והוציא מהיכן שהוציא סכום נכבד מאד ומסר אותם לעסקנים שהעבירוהו לידי הרב.
כל זה כתבתי בכדי להבהיר כי אנחנו בבחינת ב"יודעו ומכירו קאמינא" מצויים ויודעים מה היו פני הדברים באותם הימים.
לסיפור נוסף: בעיר רמת גן כיהנו למרבית הפליאה שני רבנים ראשיים, הגאון רבי צבי מרקוביץ והגאון רבי מנחם אושפיזאי זצ"ל. שמעתי בעבר כי הרב מרקוביץ היה בידידות עם ראש העיר המיתולוגי קריניצי ואף שימש כחבר במועצת העיר, כך ששני הרבנים התמנו ללא התנגדות מהותית  לשמש בקודש.
דא עקא, השלום היה רחוק מרבני העיר, הם לא דיברו ביניהם, לא היה ביניהם כל שיתוף פעולה, נמנעו מלפגוש איש את רעהו וכד'. גם בנו של הרב מנחם אושפיזאי, הרב משה זצ"ל, חש במחלוקת זו: הרב משה נוהג היה לדרוש מעת לעת בבית הכנסת "סיני", הרב מרקוביץ, לאחר שעבר כאמור להתגורר בסמיכות לבית הכנסת "סיני" [רחוב המתמיד] נוהג היה לצאת מבית הכנסת בעת דרשתו של הרב משה אושפיזאי בהפגנתיות.  [ויש עוד הרבה מה להוסיף...]
המחלוקת בין הרבנים גרמה כמובן לירידה רוחנית גדולה בהשפעתם על הציבור בעיר, וד"ל.
כעת אני חוזר לראשית הדברים: לא שמעתי ואיני יודע סיבות המחלוקת בישיבה הקד', אך "מעשה אבות סימן לבנים" המחלוקת עוברת כחוט השני מאב לבן ל"ע. רואים בחוש כי המחלוקת היא אותה מחלוקת: על כבוד, על כסף, על שליטה וכד' השם ישמור.
חשבתי שאולי דברים אלו יביאו את מעלת כת"ר לחשוב בשנית על הדברים ובחודש זה, זמן חשבון נפש ינתק את שרשרת המחלוקת לפני שגם הדור השלישי יכנס לאותה מערבולת ל"ע. [ובג"פ הוי חזקה...]
                              בברכת כתיבה וחתימה טובה
                                                                א.ג. ירושלים

4 תגובות:

  1. לפני ארבעים שנה לא היה קיים המטבע ש"ח אבל בוא לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו!

    השבמחק
  2. כל הסיפור הזה מצוץ מהאצבע!
    המטבע ₪ נכנס למחזור בשנת 1985, כנראה כותב המכתב לא למד ליבה ולא יודע לעשות את החשבון.
    מחיר דירה בתל אביב (לא רמת גן) באיזור טוב היה בערך 45,000 לירות, כן זה המטבע שהיה אז בשימוש, כך שכל המספרים שמומצאים פה שקר וכנראה מלמד על הסיפור כולו.

    השבמחק
  3. אני יכול להעיד כי כל מילה נכונה, למעט אולי שבתקופה ההיא ייתכן שהיו בשימוש לירות[לא משוכנע] אבל זה זוטות. תשאלו את ראש הישיבה הוא בוודאי זוכר את כל הפרטים ויאשר אותם.

    השבמחק
  4. כל מה שנכתב אמת לאמיתה! תבררו אצל ראש הישיבה!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.