רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

דייני 'העדה החרדית' מתנצלים בפני הראב"ד הרב ר' משה שטרנבוך ואומרים כי הטעו אותם

מאת עדה'ניק

כאן נתחיל להביא מידי יום דיווחים שוטפים על כל הנעשה והנשמע בבנייני העדה החרדית, ובפרט מהסערה העצומה הפוקדת אותה בימים אלו.

בימים האחרונים התקשרו חברי הבד"צ אל מרן פוסק הדור הראב"ד שליט"א ואמרו לו כי כעת הם מתנצלים בפניו על שבכלל הסכימו לחתום על אותו פסק אומלל, שכזכור ר' טוביה ווייס הוציא את חתימתם בכפיה ואלימות, והם מחזקים את ידיו של מרן הראב"ד להילחם בפושעי אתרא קדישא ללא חת, עכשיו הם מרגישים שכל הרחוב לועג להם ולבית הדין שלהם, כיצד הוציאו כזה פסק מעוות נגד דין תורה בלי לשמוע את צד הרוכשים כלל, ובנוסף לגלי הבוז שהם סופגים בימים האחרונים, עולה בהם גם החרטה על שבכלל נתנו את ידם לאותו פסק אכזר נגד דין תורה.

מוסרים לנו שהיחיד מבין הדיינים שנותר איתן וצועק שצריכים אך ורק לשמוע לדוד שמידל הוא יהושע ראזענבערגער הידוע מבית שמש, שצועק ומשתולל שכל עוד לא ישלמו את "מס שמידל" במלואו הוא לא ייתן לבנות כלום בשטח.

ובינתיים הזעם הציבורי בין חוגי העדה החרדית הולך וגובר מיום ליום, אנשים כבר מבטאים היום בקול את מחשבותיהם, ואומרים גלויות מה עשינו לעצמנו ואיזה גאב"ד הבאנו לנו, בשנים קודמות כיהן פאר ברבנות העדה מרן פוסק הדור בעל מנחת יצחק זיע"א, ששמו יצא לפניו מזן אל זן ומכל קצוות תבל הריצו אליו שאלות, בימיו עמדה העדה החרדית בשיא תפארתה כשגאון מובהק שכזה עומד ככתר בראשה, וגם הממשך לא היה מבייש בכלל, בשנים שלאחר מכן עמדו בראשה אדירי התורה ארזי הלבנון הגרי"י פישר בעל אבן ישראל, הגר"מ ברנדסדורפר בעל קנה בשם והגר"מ הלברשטאם, עד הגר"י בלויא בעל פתחי חושן שנסתלק מעמנו בחורף האחרון.

ואילו כהיום הזה -מלבד מרן הראב"ד הנודע בחיבוריו הכבירים  -  קשה למצוא בין חברי הבד"צ דיין בעל שיעור קומה בדומה להם, בכל עשר השנים שר' טוביה ווייס מכהן בתור גאב"ד העדה החרדית נשמעו ממנו פסקים רק בשלושה עניינים: האם המרעיבה, ליאור חן, אתרא קדישא, ותו לא.

בין ראשי הנהלת העדה החרדית נמנה הרב שמעון ווייס שהננו האחיין של ר' טוביה ווייס, מספרים לנו שעכשיו הוא מאוכזב ממנו ללא תקנה לאור המאורעות האחרונים שעולל, בימים אלה אף התבטא באוזני בן שיחו שמתחרט שלא נהג כמו הרה"ח ר' שלמה פאפענהיים, שכבר שנה שלמה איננו דורך בביתו של הגאב"ד ולא בא אליו לשום אסיפות וישיבות.

בתוך כך מבעבע הכעס בכל חוגי העדה החרדית, אנחנו גם שומעים שבני קהילותיהם של ר' חיים רבינוביץ ור' אברהם חנון הודיעו בצורה ברורה שאם המנהיגים הללו - ההולכים בלי שכל אחרי כמה נערים שוטים - ייסחפו אחר תעלוליו של שמידל ויצאו להפגין נגד גדולי הדור ובראשם מרן הראב"ד שליט"א, אזי יחפשו להם מקום לחסות בצל כנפיו, מאשר להיות בכפיפה אחת עם בריונים אלימים המטילים חיתתם על החיים ועל המתים.

נמשיך לעקוב ולדווח בעז"ה מכל הנעשה והנשמע בעדה החרדית בימים הקרובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.