רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

חסידים שוטים, רבכם חטא! תפנימו ותתמודדו עם זה

מאת עקיבא וויינגרטן

הרב ברלנד צדיק, על האדמו"ר משומרי אמונים סתם העלילו עלילת שווא, ועכשיו גם הרב מוטי אלון מצטרף למצעד "הזכאים" (אגב, יש שלב שבו מפסידים כבר את התואר "רב"? או שזה טאבו לכל החיים ללא אפשרות החזר?), שמתי לב למשהו מאוד מעניין, הפסוק 'אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא' תקף רק כאשר הרבי של השני נתפס בקלקלותו, ברם כל עוד שמדובר ברב/אדמו"ר/ראש ישיבה או אפילו סתם אברך נחמד שהוא מהצד שלי, הוא תמיד יהיה צודק, זכאי, צח כשלג שסתם מקנאים בהצלחה שלו ומנסים להכפיש את שמו הטוב.
סטטיסטית, לא מן הנמנע שביום מן הימים יהיה איזה רב שייפול באיזו פרשייה מכוערת, חבל רק שלא נהיה שם בשביל לראות את זה, כי בקצב הזה לא נראה שיש להם בכלל אפשרות טכנית להגיע לזה, שלא יובן לא נכון, אני לא חסיד גדול של מערכת המשפט בארץ בלשון המעטה, לטוב ולרע, אבל אני בטוח שמיתשהו יוצא להם גם לפסוק נכון, משהו שקרה באמת, גם לפי הסטטיסטיקה.
בבחרותי הסתופפתי בצילו של אדמו"ר אחד, יהודי חביב ויקר, בנן של קדושים, אחזתי ממנו עולמות לפחות כמו כל חסיד אחר מחזיק מאדמו"רו, עד עצם היום הזה יש לו על השולחן איפה שהוא מקבל קהל מזכרת ממני שהכנתי לו בעמל רב, ונמניתי על עדת חסידיו עד לאותו יום שהוא בייש שני יהודים ברבים, באמצע הטיש שלו רק בגלל העובדה שהם היו חסידיו של אחיו, לא אכנס לפרטי הסיפור אבל זאת אומר, בעיני אין שום דרך להצדיק הלבנת פני חברו ברבים ולא משנה מה היו הנסיבות, באותו יום באתי להחלטה שיהודי שאין לו חלק בעוה"ב אינו ראוי לקרוא את הקוויטלך שלי ולפדות את פדיונותיי.
אני לא אומר שכל אחד צריך לזרוק את רבו ברגע שהוא עושה עבירה גם אם היא חמורה, יש מושג של תשובה, מושג שמתחדד אצלנו כעת בחודש אלול, אבל אליכם חסידים שוטים, תפסיקו להיות כאלו פתטים, רבכם חטא, תפנימו את זה, מעתה עליכם רק להחליט כיצד להתמודד עם זה, לפני שנים שמעתי חסיד מדבר על אדמו"ר אחד שנתפס בדברים דומים לאלו של אלון, הוא אמר לי בערך כך: 'הכל נכון, הוא נפל, וחזק, אבל הוא עשה תשובה, הלך לקבל טיפול מתאים, לא מתעסק בזה יותר היום, ולדעתי היתרונות אצלו גוברים על כתמיו'. זאת תשובה עניינית ויהודית לעניות דעתי, תפסיקו לטאטא הכל מתחת לשולחן, ולהגיד שמחפשים אתכם, יש סיפורים, כן, גם אצלנו, ותתחילו להתמודד עם זה בצורה עניינית כמו גברים, 'הקדוש מעונה' אפעס לא תופס כבר היום, מחילה מכבודכם, זה כבר מעורר בחילה.

2 תגובות:

  1. רבי חיים -

    קרא את הקטע הבא שלך בשם "השפיות ניצחה".

    כמובן - נבחר האיש שתמכת בו.לכן השפיות בכבודה ובעצמה ניצחה.

    נראה שאתה עצמך - כעיתונאי ) חסיד של שמועות ובחישות - וביחוד

    אם קיבלו גושפנקה של בית משפט.

    בית המשפט מאמין לעד - ושוב אין לנאשם שום דרך להתגונן -

    כי בתי המשפט מאמינים שכוחם לקבוע אם העד אמין או לא הוא
    ככוח בת קול . אני מפקפק בכך . זה עושה אותי חסיד שוטה ?

    השבמחק
  2. שטויות, אינני חסיד של אלון, אני אפילו די מזלזל בו על הפאתטיות שלו ועל תפיסת המלאכים בשיעוריו ותפילותיו, ועדיין אינני מאמין למערכת המשפט הישראלית, שאני מכיר אותה היטב והיא מושחתת מהיסוד, לא יתכן שאי פעם ידונו בה משפט צדק, ודאי לא במשפטים בהם התקשורת דורשת פסק דין מסוים.

    לדעתי גם משה קצב לא ממש עשה את מה שייחס לו בית המשפט ללא כל ראיה, וכמוני עוד מאות אלפי אזרחים בארץ - וכי כולם חסידים שלו?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.