רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

זו לא דרך שניתנת לבחירה

מאת חיים שיש בהם

נחרדתי מהדברים המחפירים שעקיבא וויינגרטן כתב. אם יורשה לי להביע את התנגדותי בכמה מילים:
המאמר מסנגר על גרינהויז. זה ברור, אלא אם כן - וכנראה - כותב המאמר אינו בטוח בצדקת דרכו - דרך היהדות, שמעשהו פסול ואין לו כל הצדקה. זו לא דרך! שניתנת לבחירה. נכון שאדם יכול לבחור בין חיים למוות, אבל לומר עליו כאשר בחר בדרך המוות שכביכול כל אחד מכבד את מה שהשני בחר אף שאינו סבור כך זו איוולת וחבל שאתה מביא אותה.
הצבא אינו יכול לקלקל? בושה. בודאי שהוא יכול, וכנ"ל אייפון! זה האדם הראשון שהדברים הנ"ל מקלקלים? לא אמרתי שכל מי שהולך לצבא מתקלקל, אבל הצבא ו/או האייפון יכולים לפתוח לכל אחד - שיהיה ת"ח עצום בקנה מידה של מרן הגריא"ל שליט"א - את העיניים לעולם החילוני, ולעורר את תאוותיו. אדם יכול ללכת אחרי תאוותיו גם אם זה לא נראה כלפי חוץ, וגם אם הוא כביכול חוקר את דרכו. וכפי שאמרו גדולי התורה שעל תירוצים אין תירוצים. מרצי ערכים/הידברות וכדו' יכולים לשכנע אתאיסטים מוצהרים פרופסורים ואנשי אקדמיה לוותר על עולם ומלואו ולבחור בדרך התורה, ואילו הוא לא יכול למצוא תירוצים?
גילוי נאות: איני מכיר את הנפשות הפועלות כלל וכלל, אלא שדברים כאלו מחדירים ארס ללב, כאילו יש ב' דרכים לגיטימיות.

10 תגובות:

  1. לא עבדו ישראל עבודת אלילים אלא כדי להתירם בעריות

    תגידו השתגעתם הפורום הולך על גלגלים זה כמה ימים והכל בגלל מנובל אחד אב לשש ילדים שנפשו חשקה בתאוות וחיים חומריים וכולכם דשים בכוונתו,לכל הרוחות אני לא מצליח להבין מה גורם לכם לנבור בג'ורה המצחינה?!אין כאן שום שאלות פלפולים וחקירת אבל יש כאן מנובל אחד שעונה להגדרת הראשונים של הכלל "לא עבדו ישראל עבודת אלילים אלא כדי להתירם בעריות",וכל השאר לא מעניין,תחזלשו את האשכול המגעיל.

    השבמחק
    תשובות
    1. החרדים עובדים את יהוה ומתירים לעצמם ללכת לזונות (אונס!) ואז להאשים נשים בכך שהן מפתות.

      בנוסף, הם מאמינים ותומכים בחוקי מקרא ותלמוד, בהם מומלץ לגבר להתחתן עם אחייניתו (גועל נפש!, תיעוב! טינוף!! רוע וסרחון עולמים!!), לחתן ילדות בכפיה או להיות פטור מעונש אם אנסו תינוקות בנות פחות מ3 (ועוד טוענים שאם יהוה קבע כך, אזי הוא יודע מה נכון!!).

      טיפשים ופסיכופטים.

      הדת היא תירוץ של גברים להתעלל בנשים וילדות.
      גם כל העטיפה מסביב היא במטרה להאכיל עצמם ברעיון שהם מובחרים, למרות שהם המיץ של הזבל.

      מחק
  2. חוצפנים שניכם, אתם לא מכירים את האדם, אני כן.
    אדם משכמו ומעלה שלא הולך אחרי שום ספינים, תאוות וכיוצ"ב!
    לא לכם לשפוט אדם. רק אלוהים רשאי לכך.
    קחו זאת לצומת לבכם.

    השבמחק
  3. בעוד כמה שנים עוד יהי' אדמורי'ם ש"יצאו בשאלה"

    השבמחק
  4. לכותב הנכבד..
    אני לא מכיר וגם לא מעניין אותי מי הוא אותו אב עם ששת ילדיו אשר חצה את הקווים, אבל מה שאני יכול לספר לך, זה שאורח חיי כלפי חוץ הוא חרדי לגמרי, אבל גם בי מתעוררות ספקות ותהיות בנוגע לדרכינו דרך התורה הקדושה, ישנם כאילו הפונים אל רבם בתקווה למענה, אני למשל פניתי למקום אובייקטיבי הנקרא אינטרנט ,ובו יש את הכל גם צד כזה וגם צד אחר ומה אני יכול לספר לך במשפט קצר אחד ,"האינטרנט זה המקום אליו דתות הולכות כדי למות" לכן אם אני ימצא עוז בנפשי כמו אותו אדם ולעזוב את הדת זה לא יקרה בגלל שאני אדם בעל תאווה ורוצה להנות ממנעמי העולם הזה ,אלא בגלל שפניתי וחקרתי לעומק עניין זה,
    וכמובן יבואו החכמים עכשיו ויגידו שלא חקרתי מספיק ואני אומלל וכו וכו
    והכי חשוב יכול להיות שהבלוג הזה הוא לא מאה אחוז עם מקורות אמינים אבל לפחות הוא זועק את מה שאחרים לא מעיזים לומר אפילו לאדם הקרוב אליהם לכן ראוי שהכל יתפרסם

    השבמחק
  5. אני נוטה לחשוב- ואיני יודע אם אני צודק- שעצם הדברים שמפרסמים דברים כאלו, יעודד מספר בחורים או אברכים,שיושבים על הגדרים שיצאו "בשאלה". או לתרבות רעה בלשונינו

    השבמחק
    תשובות
    1. צדקת, זוהי מטרתו הסמויה\גלויה של בעל האתר, שנית, נהנתי לראות שכותב הבחור שהוא על הגדר כי את המידע מצא באינטרנט, בערך כמו לכתוב על גרינהויז מדריך הטיולים שהנני מכירו אישית "תלמיד חכם עצום", בסך הכל ילד שמרגע היוולדו הוא אנטי מימסדי ואינדוודואליסט, וטיפח לעצמו רתיעה לא בריאה בנושא, וכשמתרחקים ומוצאים (אולי אפילו עם ידע של כמה דברים כתובים בספרים - אבל ללא הבנה והסתכלות מדויקת על דתינו, אבל בעיקר המכריע הוא -)מידע "מלומד" באינטרנט+ כמה סודות ורצונות על הדרך שלא בדרך המותרת (שזה יודע החוצפן להגיד שכל מי שדיבר סרה בקדוש וב"צודק בהיגיון" גרינהויז - הוא חוצפן....חחחח מצא מקום להסית בשם המוסר החצוף נגד הדת) ברור שהתוצאה + הנטיה לבדידות ומרחק מהחברה המרתיעה והחונקת לפי נפשו הרפויה של הנ"ל היא להימלט מן הדת, הי!ילדים מטורללים מה קרה לכם רדו מהגגות, עוד רגע גם תגידו שהרמב"ם המלומד לשם ולתהילה גם באומות היה טיפש יותר מגרינהויז הטייל... כשכתב בי"ג עיקרים שזאת התורה לא תהא מוחלפת... נו... הצחקתם אותי, אם אתם רוצים לכבד את גרינהויז האומלל תגידו שלא עמד בלחץ הנפשי, אל נא אחי תרעו ותדביקו לו תארים של ידע עמוק המנמקים את עזיבתו כשאין לאף קורא תמים כאן כלים כמובן לבחון את רמתו, ותסמכו על קביעתכם שבכך תוכלו להסית נגד הדת, ולשים את הרמב"ם הבריא בנפשו וכל גדולי ישראל כהוזים מול גרינהויז שנפל

      מחק
  6. הדברות/ערכים לא מחזירים אתאיסטים בתשובה. הם מחזירים א/נשים שמעולם לא חקרו, או שנמצאים בשלב הכי פגיע שלהם.

    לכו תבדקו את טענותיהם של המחזירים בתשובה, לפני שאתם מבלבלים את השכל. כל מי שבדק, יודע שמדובר בשקרים אינסופיים.

    קחו את זמיר כהן למשל - הוא מזכיר שמות של "מדענים", שמעולם לא היו ולא נבראו.

    השבמחק
    תשובות
    1. יצאת אפס חסר היכרות מינימלית עם דתינו, בשבילך נולדה דתינו עם זמיר כהן (לא משנה ששיקרת לגביו לגמרי)בשבילי היא נולדה כמה אלפים לפני שנולדתי ומעוגנת מכל בחינה בלימוד מעמיק בבית המדרש בקצת יותר מזמיר כהן והתמודדותו עם החילוניות הריקנית העכשווית, יא אההבל.

      מחק
  7. אני פעם ראשונה פה,
    לא מבינה בדברים הכתובים, בעלת תשובה, אבל כן מבינה במדע,
    שמעתי ובדקתי לעומק את ההרצאות של רבני ערכים, ולא מצאתי דופי...
    הספרייה באוניברסיטה לא יכולה לסתור אותם!
    מה שכן מצאתי אצלם זו אמת אדירה ואהבה גדולה ליהודי באשר הוא.
    לעומת זאת, האתר הזה פשוט נוטף ארס ושנאה.
    אני משוכנעת שיש "חרדים מחופשים", הרי גם חרדי צריך לחזור בתשובה, ולא כולם עושים זאת, כמו שלא כל החילונים...
    אבל אני גם משוכנעת בכך שפגשתי חרדים אמיתיים לדבר השם, אוהבי אמת, ועובדים אמיתיים שלו, שהראו לי בפירוש צורת חיים נכונה מהי, ואי אפשר לספר לי סיפורי סבתא על מה שקורה בעולם החילוני: הייתי שם, מהאיכותיים שבהם, ויחד עם בעלי בחרנו באורח החיים האמיתי והנכון שיש, בקהילה בה יש בין ה"מחופשים" הרבה עובדים. מהם אנו משתדלים ללמוד, ובעיקר להיות אמיתיים בעצמנו.
    אני מציעה לעוזבים למניהם, שיבדקו מה הם בעצם רוצים לעזוב.
    אם הם יהיו אמיתיים הם יגלו מהר מאד שהם רוצים לעזוב שקר שמצאו בסביבתם, או כמובן את ההגבלות שמפריעות למימוש תאוותם.
    אם יש שקר בסביבתם, הם לא ימצאו את האמת אצל החילונים. כדאי להם לחפש בתוך המחנה, את אנשי האמת.
    אם את התאוות, שיבושם להם. זה מוביל רק למטה, עם סוף מאד לא נעים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.