רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 21 באוגוסט 2013

האם חב"ד בראשל"צ תרוץ עם ש"ס בבחירות המקומיות?

האם חב"ד בראשל"צ תרוץ עם ש"ס בבחירות המקומיות?. חב"ד תמכו בעבר, לא רישמי בש"ס ובעומד בראשה אריה כהן.

אחרי הבחירות הקודמות הדיח אלי ישי את אריה כהן מתפקיד יו"ר ש"ס ומינה תחתיו את מס' 2 ברשימה שמואל ג'מיל. כהן נשאר סגן רה"ע ויו"ר וועדת תיכנון ובנייה. בין ג'מיל לאריה כהן היו מתחים גדולים לאורך כל הקדנציה. לאחרונה, החזיר אריה דרעי את אריה כהן לתפקיד יו"ר ש"ס, והיה ברור שג'מיל לא ירוץ ברשימת ש"ס.

אריה כהן הודיע כי במקום השני הוא מצב את מאיר עקיבא, שכיהן בעבר (לפני תקופת אריה כהן) כיו"ר ש"ס, והמקום השלישי, שכלל לא בטוח שיהיה רלוונטי, טרם אוייש.

כרגע מסתמן שחבר המועצה משה יהושע שרץ בעבר יחד עם יואב יעקב מטעם יהדות התורה יתמודד הפעם ללא תמיכתם, וג'מיל הודיע השבוע כי גם בדעתו להתמודד, מה שאומר שהחרדים בראשל"צ ירוצו בשלושה ראשים, וזאת עוד בלי הבית היהודי שרצה בנפרד.

כהן הציע לחב"ד את המקום השלישי. המועמדים לתפקיד הם: עו"ד שרון גושן, ידיד וותיק של כהן, ואשר מכהן מטעם ש"ס כחבר בוועדות משנה בעיריית ראשל"צ, ור' מנדי דוברבסקי, בנו של רב הקהילה וראש כולל משכן מנחם.

כדי שיהיה חיבור רישמי בין חב"ד לש"ס צריכים לקרות שני דברים:

א.      למצוא מועמד מוסכם, כי השניים לא בדיוק מעוניינים בתפקיד. גושן טוען שדוברבסקי הוא האיש הראוי לתפקיד, הן בגלל שהוא בנו של הרב, והן בגלל שהוא עוסק בהצלחה בעסקנות בעיר, והוא זה שצריך להיות בתפקיד. דוברבסקי גם לא מעוניין בתפקיד ותולה את הדבר בחברות עם שמואל גמיל שסייע להם בעבר, ודורש שגושן יהיה המועמד.



ב.      כדי שכהן יתן לחב"ד מקום ברשימה הוא דורש שחב"ד תקים עבורו מטה רישמי ומסודר, ולא כל מנהלי המוסדות נלהבים מהעניין, במיוחד אם ג'מיל ירוץ לבד למועצת העיר, מאחר והוא סייע לחלק ממנהלי המוסדות שלא ירצו לצאת נגדו במופגן, וביניהם רב הקהילה הרב מרדכי צבי דוברבסקי.

כך או כך, חב"ד בעיר מוערכת בכ-2000 קולות שהם כ 3/4 מנדט, שזה בהחלט כח משמעותי, יחסית, בעיר של 270.000 תושבים.

המפתח נמצא בידיים של השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן וזאת מסיבה פשוטה: בנימין זילברשטרום מנהל ת"ת אור מלכה, ידיד אישי של כהן, התומך בו מזה מספר מערכות בחירות, תומך נלהב גם היום; הרב וחלק מקהילת חב"ד לא ששים להיכנס רישמית לקלחת.

גרוזמן, שתחתיו פועלים כ-15 שלוחים ברחבי העיר, הם קבלני הקולות שעשויים להביא 1500 קולות מתוך מאגר ה-2000 קולות שהקהילה שווה (500 נוספים מתחלקים בין הקהילה לתלמוד תורה של זילברשטרום).

מספיק שכל שליח יפעל בחוג הקרוב אליו כדי שכל אחד מהם יביא 100 קולות, ויחד יגיעו ל-1500. מי שאמור להכריע בעניין הוא יצחק גרוזמן שחלק מהשלוחים בעד, חלקם נגד, וחלק לא מביעים דעה.

בין כהן וגרוזמן נערכו מספר פגישות, שבחלקם השתתף עו"ד שרון גושן שמנסה לגשר בעניין, ולהביא למתווה מוסכם אבל ההכרעה טרם נפלה.

תגובה 1:

  1. לחיים שלום רב .וערב טוב. כידע קשה עלי הכתיבה במחשב. אני עוד שייך לדור תש"ח ויש לי עבודה קשה לכתוב אבל אני אשתדל כבר ראיתי כמה פעמים תגובה על שאתה מערבב מין שאינו במינו, תלמד אחת ולתמיד ושיכנס לך בראש ואל תגיד לא ראיתי ולא שמעתי .אז לענין,
    יש תנועה בשם חב"ד נקודה.
    ויש תנועה שדוגלת במשיחיזם, זות אומרת האידיאלוגיה שלהם שחייבים למחוק את שם חב"ד מן הלקסיקן ולזה הם הקימו מערך שלם איך להשתלט על הרכןש של חב"ד. וכשלא הצליחו והקימו לעצמם מוסדות שרובם מוזרים ומסכנים וספרדים מכל ישובי הפירפריה וכל משוגע הוא מאן דאמר.. אני כותב לך קצת ידע שיכנס לך כעורך בראש, הבחור הזה בשם גרוזמן שהוא בנו של ר" מאיר גרוזמו מכפר חב"ד. שהוא יהודי יקר. אבל בנו מי יודע בדיוק איך נפל אצל המשיחים הוא משיחי מוצר .ועכשו שהוא רץ לפוליטיקה אני מתחיל להבין מאיפה הדג מסריח.
    ע"כ בבקשה עליך לדיוק לכתוב המשיחים בראשון לציון...
    ובא לציון גואל...צבי..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.