רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

תסכולה של חסידת גור

לכבוד הרב שאולזון

אבקשך בכל לשון של בקשה לפרסם את הכתוב אפילו שהוא יתכן ונוגד כמה מהערכים שלך או של קוראי הבלוג. תמיד צריך דיעה נוספת.
בעניינו של ישראל גרינהויז ודומיו.
אדגיש שאני מתייחסת במכתב הבא אל חרדים שמאמינים בתורה ומקיימים אותה אבל עדיין מרשים לעצמם לחיות קצת יותר בפתיחות.
רציתי לדבר ברשותך על העולם החרדי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. על התורה וההלכות שהוקצנו עד כמה שאפשר וגרמו לתוצאה ההפוכה בדיוק.
כיום אנחנו חיים בתוך קהילות, תחת ממסד נוקשה שנשלט על ידי רבנים הנשלטים על ידי עסקנים מושחתים.
הממסד החרדי שולט על כל פרט הכי קטן בחיינו. קהילות מסויימות לקחו את העניין כמה צעדים קדימה עד לרמה של התערבות בפרטים הכי אינטימיים ומקודשים במשפחה החרדית.
לחרדי אין חופש או זכות בחירה, בדיוק ההפך ממה שהורתה התורה.
אם בעבר אדם שחילל שבת נסקל באבנים, אז היום אדם שאישתו לובשת סוג בד מסויים, נגיד ג'ינס, סוקלים את נשמתו באבנים.
נתתי דוגמה קטנה. אחת מתוך מליון.
כל מה שכתבתי למעלה גורם לנו לחיות כמו בזמן הק.ג.ב.
בחוץ אנחנו חסידים ויראים, אבל בבית יש לנו אייפון, אינטרנט, אנחנו מדברים דברים אחרים מבחוץ. בקיצור- צבועים.
מי שרק מעט שובר את הצביעות, ומגלה את עצמו האמיתי, סובל מאוד. ילדיו עפים מהמוסדות כי יש לו אייפון. השכנות לא מדברות עם אישתו בגלל אורך הפיאה שלה. אנשים מתחילים לרכל על הכשרות שהם אוכלים בבית (מה הקשר?) ולאט לאט הוא ימצא את עצמו מבחוץ לעולם החרדי.
היום התורה זה רק כסף ופוליטיקה, אין מה לעשות.
את גרינהויז המדובר אני לא מכירה בכלל, ואין לי מושג מה גרם לו לעשות את הצעד, אני רק יודעת שכמוהו יש עוד אלפים, אבל הם עדיין חיים בבני ברק ולובשים שמונה בגדים עם כל ההידורים, מתפללים ואוכלים כשר, אבל הם חיים בפחד מתמד. שמא השכן יראה את האייפון, או את המסך שבבית. שמא יתפסו אותם בקולנוע.
וזה יקרה יום אחד, ואז לאנשים האלו כבר לא יהיה מקום בציבור החרדי. ומשם מי יודע לאן יגיעו.

חייבים לשנות את הגישה!
חרד''קית מתוסכלת

5 תגובות:

  1. תפוח רקוב-מקלקל אחרים. מי שמפרסם את העובדה שהוא מזלזל בגדרים של היהדות, שלא יבוא בטענות על שמרחיקים אותו. כי פשוט אין ברירה. עדיף שמשפחה אחת תרגיש מוחרמת, מאשר שהקלקול [של האינטרנט וכדומה] יתפשט לעוד משפחות. ההסתרה היא לא צביעות! הרמב"ם כבר אומר שמי שלא מצליח לשלוט בעצמו, שיסתתר במקום רחוק, כדי שלא יזיק לאחרים. הרמב"ם לא חשש מהבעיה של צביעות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה כותב נגד הקלקול של האינטרנט ובאותו זמן אתה מחזיק אינטרנט וקורא את הבלוג של שאולזון, שמוחזק כמוקצה במקומות מהם אתה מגיע. זוהי צביעות במיטבה.
      ברשותך אסביר לך למה התכוונתי בפוסט הנ''ל.
      דבר ראשון אני מדברת על אנשים חרדים. לא בכאילו ולא קצת, אנשים שבאמת מאמינים בהשם ובתורתו, אני לא מדברת על אנשים קלי דעת ופוחזים שרק מחכים לרגע המתאים לברוח מהקהילה החרדית.
      אני מדברת על אנשים כמוני. אני מאמינה בהשם ומשתדלת לקיים את כל המצוות קלה כבחמורה, אבל מצד שני, אני לא ממציאה הלכות חדשות ושומרת עליהם בקנאות יותר גדולה מהתורה עצמה, כמו שמצוי בהרבה מקומות ובעיקר בחסידות מסויימת המתקראת "גור".
      לא, יש לי אייפון כי יותר קל לי לתקשר ככה עם העולם, לא כי בא לי לראות בו דברי תועבה. יש לי אינטרנט כי אני מתעניינת במדע ובחדשות, וכמובן רק בבידור קל שיסיח את הדעת לפעמים מהשגרה המשעממת. לפעמים האינטרנט משמש גם למצוא פתרונות הלכתיים ולחפש פסוק מסויים... בקיצור- החיים קלים הרבה יותר.


      אספר לך משהו. כל האיסורים שמטילים עלינו זה לא בגלל שאלו דברים אסורים (כמובן שבכל דבר יש גם אסור וגם מותר ואנחנו רק צריכים לדעת איך להשתמש בו... אבל זה נוגע באמת לכל דבר ולא רק לאינטרנט). האיסורים הללו זה רק בגלל שזה מודרניזציה. זה דברים חדשים. זה מפחיד את הרבנים. עוד 20 שנה הרי כולם ישתמשו באייפונים ובאינטרנט, נכון??? כמו שלפני 30 שנה חרדיות לא היו מעיזות ללכת עם פיאה משיער טבעי והיום זה מותר... כמו שלפני 100 שנה אסור היה לנשים ללכת עם עגלות תינוק ברחוב כי זה מושך תשומת לב...
      אין מה לעשות, העולם משתנה. התורה לא משתנה, רק האיסורים הממצוצים מהאצבע חולפים ועוברים.
      נחזור לעניננו- אני לא מדברת פה על משפחה רקובה, אלא על משפחה שמשתמשת בטכנולוגיה כדי לשפר את איכות החיים...
      האם בגלל זה אנחנו קלי דעת, חרד''קים או מה שזה לא יהיה? לא!!! לנו פשוט יש דיעה עצמאית ולכם אין.

      מחק
  2. הבלים הבלים ללא סוף
    זה שלא מסתכלים בדברי תועבה זה לא הופך את זה למותר ולדבר שלא גורם לירידה מדרך ה', הרבה אנשים שאף אחד לא ידע עליהם ואף פעם לא הוקעו מתוך הציבור, על דעת עצמם יום אחד קמו ועזבו את הדת דבר שמלמד על מה שזה גורר לבסוף (לא מדבר בהכללה) גם המגיב הראשון כתב בפירוש שמי שלא יכול שיסתיר, ולכן הוא טוען שזה לא בסדר אך נכשל, (כנ"ל אני) דבר נוסף, עיתונים חילוניים את מבינה שלא טוב להכניס הביתה אבל להכניס אייפון ששם גם פתאום צצים חדשות שאפי' לעיתונות החילונית לא מגיע את קוראת ובולעת. בהתחלה זה קצת מזעזע ואח"כ שנה ועבר נעשה לו כהיתר, ואת פשוט לא מבינה אחרים שלא נאורים כמוך....
    מחנכים טוענים שהקצנה לא גורמת לקלקול, ההיפך פשרות וזלזול גורמת לזלזול בדת.
    אין שום הקצנה בדת, ההיפך מי שיקשיב קצת לסבא מאירופה ישמע שההקצנה שם היתה בכפל כפליים, הבלים שעוד עשרים שנה יהיה לכולם אייפון, טלויזיה כבר עברו 50 שנה ולציבור עדיין אין אותו בבית, מקסימום יהיה אולי חסום....בנוסף לפני שלושים שנה פשוט לא היה פאות שיש היום בעולם, והסיפור על נשים עם עגלות מצוץ, לכי תסתכלי תמונות של אבותינו מהעיירה.
    בנוסף הבחור ההוא שעזב עם משפחתו עם הדת, אף פעם לא חי בהקצנה זמן מעט לאחר חתונתו הוא עזר את חסידות גור, וחי בפשרנות גדולה, ולא היה לו כל סיבה ולחץ לעזור את דרך ה', אלא מוכיח להיכן החיים בפשרנות מביאים, ואיפה ההמשך שלך בעוד כמה שנים, ואם את לא ידועה בציבור ככזו, אנשים ירימו גבה איך יתכן דבר כזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבת מאד יפה, הלוואי שהיית מגיב לכל ההתלהמויות של שאולזון כאן וכל ההכפשות שלו בשביל להלהיט את המנבלים פיהם השכם והערב על מספר עדות (לא אחת) מלאים בת"ח ויר"ש הכל כדי שיכנסו באתרו וירבו הצפיות, אגב איסור האינטרנט הוא לכלל, גם היחיד אם לא עומד ביצרו יפה כתבת שיסתיר (ויש אינטרנט חסום שמאפשר כניסה לכאן, אגב) אבל אי אפשר להתעלם שיש יחידים, אמנם יחידים בעלי אופי וכישורים מאד מסוימים עם תוכן וחינוך יסודי מאד מאד לא שיגרתי שיש להם מטרה שונה ברשת ודבר היצריות או טוהר האמונה לא משחק תפקיד ואדרבא עושים בו שימוש מכוון ואיני יכול להסביר זאת כאן, אבל ברור שמבחינה ציבורית אסור שהם יקבלו לגיטמציה, וגם הם שיסתירו בגלל אחריות

      מחק
  3. להגיד שכל מי שעוזב את הדת זה בגלל האינטרנט זה לטמון את הראש בחול!
    היהדות מאז ומעולם - עד שקמה תנועת ההשכלה והחרדים לעומתה - תמיד ידעה למצוא היתרים ולהשתמש בטכנולוגיות ורק ניום צועקים על כל דבר רפורמים ואוסרים הכל והאמת היא שככה זה גם נראה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.