רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

45 בחורים בויזניץ נשארו ללא ישיבה וההורים זועקים ואומרים כי במקום לדאוג להם ר' ישראל עסוק בלשיר 'בשלטון הכופרים'

מאת אבא ויזניצאי

דומה שמה שעובר על מערכת החינוך בויזניץ זה פשיטת רגל, אין ביטוי אחר להגדיר אותה. עם תחילת שנת הלימודים החדשה נמצאים עדיין 45 בחורים ללא ישיבות.

נתחיל במה שעובר על הישיבה לצערים בהר נוף בירושלים, זה היה אחד הישיבות הותיקות והמוצלחות של ויזניץ במשך שנים רבות, ןמי שניהל אותה ביד רמה היה ראש הישיבה הרב אפרים טסלר איש חינוך מנוסה ומוצלח. מדוע לאחר 32 שנים בניהול הישיבה הוא התפטר? טסלר היה בשנים הראשונות מאז חזרתו של רבי ישראל לויזניץ אחד האנשים הכי קרובים אליו, ורבי ישראל אהב להתייעץ ושאב מהחוכמה של הרב טסלר. יודעי דבר אומרים שניכר שאפרים כבר לא מייעץ לרבי ישראל ולכן כך ניראה המצב בחסידות ובבית הרבי בפרט.

בשלוש השנים האחרונות ר' אפרים נדחק ואת מקומו תפס לא אחר מיעקב מרדכי בנו הצעיר של רבי ישראל, וכדי לשלוט ביד רמה צריכים להזיז הצידה את הותיקים והמנוסים כדי שלא יקלקלו את המהלכים. וזה הסיבה שהוא התפטר\פוטר מהישיבה, יעקב מרדכי סימן מטרה ועשה הכל כדי שהוא ילך הביתה ועכשיו נותר הישיבה בלי מישהו שמבין בכלל בחינוך וחוסר ניסיון.

נעבור לישיבה הבאה של ויזניץ. ישיבה גדולה "ישועות משה" ע"ש הרבי זצ"ל הישיבה  הוקמה לפני שלוש שנים ע"י האדמו"ר רבי ישראל תחילה באשדוד, המטרה של הישיבה הזו היה לבחורים יותר חלשים שלא עומדים בעומס הלימודים שיש בישיבות כמו בבני ברק או ברכפלד. לאחר שרבי ישראל כשל במיני של הצוות בישיבה הוחלט להעביר את הישיבה לאלעד ושם ניהל אותו ישראל ברכר (פברכר כפי שמכנים אותו) עוד אחד שלא מבין בחינוך, הוא רצה לעשות מהישיבה ישיבה רק לבחורים טובים ולא לחלשים אז באמצע השנה שלח הביתה 15 בחורים והם נותרו ללא ישיבות. כשההורים באו לרבי להתלונן על ההתנהלות דאג ישראל ברכר באמצעות אחד המקורבים לאדמו"ר גם הוא "איש חינוך" שאול גרינברגר כדי שלא יכניסו את אותם הורים לאדמו"ר כדי שלא יוכלו לספר לו.

לקראת השנה החדשה לא היו כלל נרשמים לישיבה הזו לא לטוב ולא לרע לאחר השם רע שיצא לישיבה הזו, וישראל ברכר ראה שנכשל במשימה, אז גם הוא התפטר. ראשי החינוך בויזניץ (אם זה עוד קיים בכלל)  ראו שלא יהיה שום פיתרון הלכו וסגרו את הישיבה וזרקו את כל הבחורים ואין אחד שמעוניין לדאוג להם. יצויין שרבי ישראל מעודד שבחורים לא ילמדו בישיבות שלא בויזניץ אבל ויזניץ לא מספקת את הסחורה והבחורים נשארים בבית.
איך אומר לי מישהו בויזניץ "לרבי לא מעניין בכלל שיש בחורים בלי ישיבות, הוא יושב לו בחלדונו בחופש עושה טיולים לפולין ואקראינה והעיקר שהחסידים יתרמו לו כסף כשהוא חוזר לארץ וישירו 'בשלטון הכופרים אינן אנו מאמינים' ". אני הייתי מוסיף שמזל שיש לו את יעקב מרדכי שידאג לו לכסף ולכל העניינים שהוא לא כאן.

5 תגובות:

  1. נפתחה ישיבה חדשה חסידית ברח' רבי טרפון בבני ברק
    ישיבת טריסק, שווה לנסות.
    ישיבת אוז'רוב שהייתה במקום עברה לרח' הרב בלוי

    השבמחק
  2. כדאי שתבינו משהו בסיסי, כדי להכניס מוצר חדש לשוק, ולוודא את הצלחתו צריך ליצור יחודיות מסויימת.

    במקרה זה יש כאן מוצר חדש... והרצון הוא לוודא את הצלחתו ואת צריכתו בקרב כלל צרכני אותו פלח שוק...

    חבל שיחודיות זו מתבטאת באמצעים שליליים וחיצוניים כמו השיר "בשלטון הכופרים וכן", האם לא עדיף לעשות זאת דרך הגברת לימודי החסידות? הכנסת חיות חסידית פנימית? כל זה רק יוסיף ביר"ש של כלל "הצרכנים"...

    וכמו בפרסום/מכירות, תמיד טוב לפרסם מוצר באמצעים חיוביים ולא בשליליים.

    וכולנו יודעים עד כמה חסר עבודת השם בפנימיות דרך לימוד חסידות והפנמת הערכים.

    השבמחק
  3. ביודעי ומכירי המצב בישיבה קטנה הר נוף גרוע ביותר בהעדר דמות חינוכית בעל נסיון
    בסיסי. מינו יהודי נשמה טובה הרב אליהו קופמן, אבל מה לעשות אין לו את זה...
    אין מנהיגות, אין ממלכתיות, אין גישה נכונה לתלמידים....
    נתונים נכונים לסוף חשוון

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.