רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

מסתמן: מס' 2 ברשימת חב"ד צפת ר' יחיאל בריל

מאת חב"דניק

לאחר תקופה ארוכה שקהילת חב"ד בצפת תוססת רועשת וגועשת בעקבות תעלומת מערכת הבחירות הלא נודעת ובמקביל הכעס הרב שצברו האנשים על התנהלותו החריגה של ראש הרשימה משה אוחיון שמסדר ג'ובים למקורביו ומשפחתו ומתי שתושבים באמת צריכים את עזרתו הוא מסנן ודוחה אותם בגסות. החליטו ביום ראשון עסקני חב"ד בצפת ובראשם הרב וילשאנסקי לכנס את מנהלי המוסדות שבוחרים את הרשימה (כמובן שחיטריק לא הסכים לשבת עם וילשאנסקי וראזנפעלד, מהסיבות הידועות וד"ל...) וזהו זה, לסיים עם הסאגה הזאת שמתמשכת כ"כ הרבה זמן ומתוקשרת בבלעדיות ב"בעולמם של חרדים" לפני שכל העסק יתפרק להם בידיים.
אז כך, אתמול ישבו במשרדו של הרב רסקין בבית חנה הר' וילשאנסקי הר' רסקין והרב לייטר. כולם הציעו בפה אחד שמס' 2 ברשימה (אחרי אוחיון, שלא יודעים איך להיפטר ממנו...) יהיה ר' שנ"ז ליפסקר (מנהל ישיבת חנוך לנער) שהיה ממוקם אחרי ר' יום-טוב סבח בבחירות הקודמת ומס' 3 יהיה ר' אבי בן הרוש (מחנך בת"ת והבלן של המקווה).
לאחר שדיברו עם ר' שנ"ז ליפסקר התברר שהוא שולל את זה מכל וכל בתירוץ קלוש שיש לו הרבה עומס עם הישיבה (שעדיין אין לה מקום אחרי החגים) ולכן אין לו זמן לפוליטיקה כשפנו לר' אבי בן הרוש הוא הביע התנגדות נחרצת להיות ברשימה משותפת יחד עם משה אוחיון לאחר ששמע את מעלליו בקדנציה ואת אשר עשה לר' יום-טוב סבח
הר' רסקין הציע את ר' אבי חדד (סמנכ"ל בית חנה, המוסד של הר' רסקין) אך גם הוא הביע התנגדות להיות באותה רשימה יחד עם אוחיון.
לאחר דין ודברים בקשר לאוחיון והתנהלותו, הר רסקין הביא את הספר טלפונים של קהילת חב"ד צפת ופשוט באופן הכי מגוחך החליטו לחפש ע"פ סדר הא' ב' מועמד מתאים, על הדרך רבים מהמועמדים שצצו נדחו ע"י אוחיון ואלו שהוא הביע הסכמה לא רצו אותו.
העסקנים יצאו די מאוכזבים מהאסיפה ומזה שלא יצא ממנה שום תועלת והחליטו לחשוב על אנשים שנאמנים להם ומקובלים על הציבור ושאם קצת לחץ יסכימו להתמודד.
למחרת הציע הר' לייטר את הרב עמרם מויאל שנחשב לאחד המרצים היותר פופולריים בצפת ועובד כבר הרבה שנים אצל הרב לייטר באסנט, במקביל הרב וילישאנסקי הציע את ר' יחיאל בריל אברך די צעיר (32) שהוא ידיד נפשו של לייזי וילשאנסקי (בנו של הרב וילשאנסקי) עוד מימי הישיבה ונחשב כיום לאחד מאנשיו החזקים של הרב וילשאנסקי שמשמש כמזכירו האישי בישיבה.
עד לרגע זה שתיהם לא החזירו תשובה, במידה שזה יקרה אז מסתמן שכך: ר' יחיאל בריל יהיה מס' 2 ברשימה וינסה להרגיע את הצעירים הנמרצים שאטאט מארגנים מרד ברשימה ובמשה אוחיון והר' מויאל מס' 3 שינסה להביא קצת קהל מחוץ למגזר החב"די.

במקביל בשבוע האחרון נפגש שמעון אלפסי נציג שכונות כנען בעיר והציע לר' יום טוב סבח את המקום השני ברשימה שלו, ר' יום טוב סבח הודה לו על ההצעה והסביר לו שהוא לא יכול לעשות מהלך שכזה, ושהמצפון שלו לא נותן לו להשתמש בכוח שנתנו לו עסקני חב"ד בשביל שהוא בסוף ילחם בהם, ולכן גם את המימון בחירות שכל חבר מועצה מקבל (100,000 ₪ לערך) הוא מעביר בקבלת עול גמורה למשה אוחיון למרות שזה קשה לו.

תגובה 1:

  1. ר' יום טוב סבח, תפסיק להיות כזה 'קבלת עול'ניק, רוץ לראשות העיר, כולנו מאחוריך!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.