רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 באוגוסט 2013

בחב"ד צפת לא מצליחים למצוא נציג שיהווה מס' 2 לר' משה אוחיון וימלא את החלל שהותיר ר' יום טוב סבח

מאת חב"דניק

בעוד 50 יום יערכו הבחירות המוניציפליות לרשויות, נציגי קהילות חב"ד בריכוזים החב"דיים (ירושלים, קריית מלאכי, לוד, רחובות, ביתר-עלית, אלעד, בית שמש ואפילו דימונה) מתכוננים היטב לבחירות חלקם סיימו זה עתה פריימריז, חלקם כבר רוקמים דילים עם מפלגות כאלו ואחרות והעסק כבר ברתיחה.
בצפת משום מה העסק קצת שונה, מאוד יבש, אף אחד לא מדבר על הבחירות אף אחד לא חי את הבחירות ובכלל העסק כמעט ומת, לפי מה שנראה עכשיו אם עסקני חב"ד לא יתעוררו בימים הקרובים, חב"ד צפת תחווה מפלה צורמת כפי שלא ידעה.

אחרי עשרות שנים שחב"ד בצפת ביססה את עצמה והפכה לקהילה הגדולה בעיר, הגיעו הבחירות ב2008 וחב"ד הצליחה סוף כל סוף להצליח להכניס נציג שני לעייריה (ר' יום טוב סבח), אך מה שקרה בקדנציה האחרונה לא רק שלא חיזק את חב"ד ומוסדותיה אלא אדרבא החליש את כוחה וגרם להרבה תככים ומריבות בין שתי הנציגים.

אספר קצת בקצרה את מה שהיה בקדנציה האחרונה:
ר' משה אוחיון שהוא מס' 1 ברשימה התרגל לעבוד כבר כמה קדנציות לבד כשהוא היה סיעת יחיד ועכשיו לרגל הגדלת כוחה של הרשימה שבראשותו היה לו קצת קשה שעוד אדם חב"די יהיה בעייריה ויקבל קצת תהילה מתושבי חב"ד על עזרתו בנושאים ספציפיים יהיו אשר יהיו,  ולכן כשהוא ניהל מו"מ עם ראש העיר בשביל להיכנס לקואליציה סוכם שכל תקציב שיינתן לחב"ד חייב לעבור דרכו בבלעדיות ומעבר לזה הוא יקבל את תיק תרבות תורנית ואת תואר הכבוד סגן ראש עיר ומאידך למועמד השני סבח הוא נתן כמה תפקידים פורמליים (חברות בכמה מהוועדות שיש בעייריה) ככה שירגיש שהוא עושה משהו.

ר' יום טוב סבח שתק ולא רצה להתייחס לכל הדיקטטורה שנעשתה על חשבונו, כי אחרי הכל הוא היה די חדש בפוליטיקה (והוא עשה כל מה שפוליטיקאי חכם שמתחיל את דרכו יודע, הדבר הכי טוב בהתחלה הוא לשתוק וללמוד את המערכת וכך הוא נהג) וגם שבכלל לא חשב לרגע שיצליח להיכנס כנציג והסכים להתמודד רק בשביל להביא קהל יעד לא חב"די שאיתו הוא בא במגע ככה שהם יצביעו לחב"ד, בנוסף הוא גם חשב שר' משה אוחיון באמת רוצה לעזור ולדאוג לקהילת חב"ד ומוסדותיה, אך עם חלוף הזמן הדברים התחילו להתבהר אצלו והוא התחיל להבין שכמעט ואין לו שום השפעה במערכת, אבל בכל זאת אט-אט הוא תפס קשרים טובים עם הנציגים החרדיים ככה שהוא השתמש בהם ככלי לעזור לכלל חסידי חב"ד.

לקראת סוף הקדנציה הגיעה פרשיה מכוערת מאוד מצד ר' משה אוחיון. ר' יום טוב סבח ניסה לדאוג ל'מכון אלטע' (מכון לחוזרות בתשובה שרבים מקהילת חב"ד צפת הגיעו ממנו) שיקבלו תקציב מסוים והפגיש את הר' רוזנפעלד עם ראש העיר, והוא לאחר ששמע והתרשם מפעילות המקום הבטיח להם בפשטות שידאג באופן אישי למימון מסויים שיקבלו, כששמע אוחיון שמוסד חב"די יקבל תקציב מהעירייה והפעם זה לא יעבור דרכו הוא החליט לפוצץ את המערכת והגיע זעום אל לשכת ראש העיר והודיע לו חד משמעית שבאם שקל אחד יכנס למוסד חב"די וזה לא יעבור דרכו חב"ד תפרוש מהקואליציה, הראש עיר שבתמימותו רצה לעזור החליט להירתע ולחזור בו מכל הסיכום לתקציב והפנה את הר' רוזנפעלד לאוחיון ככה שהכל יעבור דרכו, כשאוחיון נפגש עם הר רוזנפעלד הוא התעקש לא להעביר כסף למוסד שלו וטען שיש מוסדות שכרגע יותר זקוקים עכשיו לתקציבים ובכך הסיפור הסתיים, כשר' יום טוב סבח צפה מהצד בכל הסיפור הוא היה מאוכזב מאוד ומאותו רגע גמלה בליבו ההחלטה לפרוש מהפוליטיקה ושפולטיקה זה מקום מטונף ומלוכלך שכולו אינטרסים וכבוד ושלו באופן אישי אין מה לחפש בפוליטיקה, אך לאחר לחצים מכמה מעסקני חב"ד הוא החליט להישאר עד סוף הקדנציה.

בתקופת מערכת הבחירות הנוכחית החליטו עסקני ונציגי החרדים במועצה להריץ מועמד חרדי לראשות העיר בטענה צודקת, יש בצפת שתי מועמדים חילונים ואם רק נשים מועמד חרדי שמוסכם על כולם ננצח גם בלי קמפיין, שהרי יותר מ 50% דתיים ואין שום סיבה שנצטרך להתחנן לתקציבים בעוד שאנחנו כאן הרוב, החרדים חיפשו ומצאו מישהו שיוכל לאחד את כולם ובתוכם את חב"ד וניסו לשכנע את ר' יום טוב סבח שירוץ, הוא לא התלהב בכלל מהרעיון ואמר להם שבכל מקרה יהיה מה שיהיה עסקני חב"ד הם אלו ששלחו אותו ובכל דבר הם הכתובת היחידה, כשהעסקנים החרדים ניסו להיפגש עם עסקני חב"ד הם דחו אותם בטענות שונות ומשונות, מה שהתברר אח"כ כווטו שאוחיון דאג לעשות באיומים שהוא לא יתן לזה לקרות ושהוא בכל מקרה יתמודד ויפצל את חב"ד, ככה שהעסקנים נרתעו מלבצע מהלך שכזה.

עכשיו 50 יום לפני הבחירות אוחיון מחפש אנשים שיהיו איתו ברשימה (ע"פ חוק מועמד צריך להגיש איתו ברשימה מינימום 7 מועמדים ומקסימום 14) ומה שמעניין שעד שהוא מגיע להסכמה עם העסקנים על אחד מאנ"ש דקהילת חב"ד שיהיה מס' 2 שלו, הלה אינו מעוניין בשום צורה להתמודד עם אוחיון ובינתיים לא רק שאין 7 אין אפילו את המס' 2. 
בינתיים כבר הציעו ליותר מ25 אנשים וכולם סירבו ודחו את ההצעה, ומיום ליום הרשימה הולכת וגדלה (להלן חלק מהאנשים: מעודה, פיזם, ליפסקר, בן-הרוש, אוטינסקי, קרן, דיין, ידגר, לבקיבקר, ביסטריצקי, חדד, ברונשטיין, ברנשטוק, בן-אור, ועוד ועוד...).

כולם יודעים מה מטרותיו של אוחיון ולמה סבח בשקט בשקט פרש מהרשימה.

נקווה שיהיה סוף טוב לכל הסאגה הזאת.

17 תגובות:

  1. צודק במאה אחוז, אוחיון אדם קטן ושפל אשר רוב הקהילה של חבד שונאת והוא פוליטקאי מלוכלך ובבחירות הבאות חבדניקים לא בוחרים חבד...

    השבמחק
  2. חב"ד הולכת להתרסק בבחירות הבאות !! הם יתמכו בשלמה חדד למרות שאין לו סיכוי . ואילן שוחט ימשיך לקדנציה שנייה

    השבמחק
  3. בתור חסיד חב״ד שגר בצפת אני לא מתכוון להצביע בבחירות למשה אוחיון אלא אם כן יום טוב סבח ישאר או שמישהו אחר יחליף את משה אוחיון כמספר אחד ברשימה. אני לא מתכוון להצביע לראש העיר המכהן ולמי שהעסקנים יגידו כי הם תמיד נופלים.
    משה אוחיון דואג רק לעסקים שלו ומי שמעורבב קצת יודע שהוא חולש על כל ארוחות הצהריים של העיריה ולא מזמן היה לו קטע עם הרב ביסטריצקי שהנל הביא בהחבא מוצרים שאינם בכשרות המתאימה לחבד.

    השבמחק
  4. יש אדישות וחוסר אמון במנהלי המוסדות שמחליטים על מועמדים ללא פריימריז. לכן חב"ד יסבלו בבחירות הקרובות לא ממלחמות-אלא מתסמונת "בואו נדפוק את המערכת"..

    השבמחק
  5. זה מה שקורה כשלוקחים איש קטן, טבח במקצועו,
    ונותנים לו מעמד של כבוד. השתן עולה מהר לראש, כשהוא עדיין חם.
    אוחיון, שעד אז לא הסתכלו עליו, התמכר לכוח והכבוד, ופיתח פרנויה חריפה נגד כל מי שעלול לקחת לו ביס מעוגת השררה.
    הבעיה שהרבנים בצפת עסוקים בבעיותיהם שלהם, ואף אחד לא מעוניין להתעסק איתו.
    צריך להחזיר אותו מהר לסירי הקוסקוס, ולתת למישהו רציני לדאוג לקהילה.
    (שאוחיון ידאג בינתיים לבנו המסומם שיושב בכלא על ניסיון אונס תחת השפעת סם)

    השבמחק
  6. ר' יום טוב סבח, איש יקר ואהוב על הבריות מכל המגזרים. חבל שהוא לא יהיה ראש העיר רק בגלל תאוות הבצע של אוחיון (סגן ראש העיר בשכר).

    בתור ראש העיר ר' יום טוב סבח יכל לפתח ולקדם את צפת: להשקיע תקציבים למוסדות החינוך החרדיים, לשפר את מצב השכונות החרדיות הסובלות מהזנחה, להביא אליה מרכזי תעסוקה (מצוקת התעסוקה בצפת ידועה לכל), להגדיל את היקפי הבניה לציבור החרדי בצפת (דבר היכול לעזור למצוקת הדיור של הציבור החרדי), ועוד ועוד דברים הזועקים לשמים, שאף אחד לא חושב (ולא יחשוב) עליהם, מפאת נציגי הציבור החרדיים (המאפיונרים), השולטים במועצת העיר.

    הציבור החרדי בכלל, והציבור החבדי בפרט שבוי בידי אוחיון ופטרוניו (הר' וילישאנסקי וחבריו), הכול בשביל האינטרסים הקטנים והמצוקמקים שלהם. יש לתבוע מהם להריץ את ר' יום טוב לראשות העיר. (הוא יקח את המירוץ בהליכה).

    כל הקהילות החרדיות (צאנז, קרלין, ברסלב וכו' ואפילו הליטאים) רוצים את ר' יום טוב בתור ראש העיר. מוזר שההתנגדות מגיעה דווקא מכיוון חבד, מצד אוחיון (הדואג למשכורתו) ופטרונו הר' וילישאנסקי, המביאים לחורבן הקהילה החרדית בכלל, והקהילה החבדית בפרט.

    "חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם", נקווה שהכתבה הזאת לא תהיה קול קורא במדבר, ותשפיע את פעולתה על הגורמים הרלוונטים.

    השבמחק
  7. ר' יום טוב, אליך נאמר "כל הבורח מהכבוד, הכבוד רודף אחריו".

    הציבור זקוק לך, אל תתפעל מאוחיון המושחת, רוץ לראשות העיר!!!

    אוהבים אותך!!!,
    תושבי צפת.

    השבמחק
  8. ר' יום-טוב סבח, קהילת חב"ד מאחוריך. קצה נפשנו מהעסקן הקטן משה אוחיון.

    אל תלך לשום מקום, אנחנו צריכים אותך בלשכת ראש העיר.

    חבדניקים צפתים.

    השבמחק
  9. אני חושב שיהיה מנדט אחד מקסימום.אלא אם כן יהיה שחקן חדש לא מהקוורדיה הפוליטית/עסקנית של חבד.
    וגם אז לא בטוח.
    מישהו רציני מהקהילה אמר שהוא לא יופתע אם אפילו מנדט אחד לא יהיה.

    השבמחק
  10. אין עניין לדבר לשון הרע ולהכנס לחיים האישיים של בנאדם,גרוע פוליטית ככל שיהיה.
    נכון שקהילת חבד צפת מתנהלת ככפר ברוסיה של המאה הקודמת,וסובלת מפאניקה של מנהלי המוסדות מכל מי שלא משתחווה אפיים ארצה,ונכון שהקהילה ידועה כ"בית קברות לכשרונות" , אבל לא צריך לרדת לפסים אישיים.
    יש דברים שקשה לשנות,ורק כשיקבלו את המכה והקריסה הקרובה להתרחש,אולי יפנימו.ואולי גם לא.
    על זה אמר החכם מכל אדם : "נכונו ללצים שפטים ומכות לגו כסילים"..
    מה שכל אדם פשוט מבין,נראה בלתי מובן בעליל למנהלים.

    השבמחק
  11. שלום!אני קורא את הדברים ובלתי יאומן מצער לאיזה דרגה של שפלות הכפשה לשון הרע הגענו בימים טרופים אלו אלול! המלך בשדה!
    אישית אני מכיר את הרב אוחיון אני יודע כמה הוא עשה ופעל למען הפרט! ולמען הכלל! ניתוקי חשמל מים ארנונה רץ ממקום למקום! ועוד
    מספר גנים שעברו לרווחת תושבי חב"ד מספר משרות שאויישו ע"י אנ"ש.
    אותנו לימדו שכל מה שקורה בעולם זה מושפע מליובווטיש!
    אנו פוגעים בעצמנו! גם אם יש לך מה להגיד לא בפרהסיה! לא לשון הרע!יש דרכים לשינוי אם רוצים.
    בתכל"ס מאז שמשה אוחיון נכנס גדלנו בעוד מנדט,הישגים גדולים שלא כל הצבור מכיר!יעוד ועוד!!!
    בואו נתאחד כחסידים אמיתיים יח"ד ראשי תבות יש חלוקי דעות. לגיטמי נעלה את הדברים הכואבים נשנה מבפנים!
    שנה טובה ומתוקה!

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מה שעושה משה אוחיון (מעט שבמעט, יחסית למעמדו כסגן בשכר), לכבודו הוא עושה.

      היה ניתן להאריך עוד הרבה, על השחיתויות ועל הפשעים שהוא (ומשפחתו, וד"ל) עושים. אך מטעם לשון הרע וחילול שם חב"ד, אין לפרסמם בשלב הזה בפרהסיה, למרות שהם ידועים לכל בר בי רב דמקווה חב"ד בצפת.

      נקווה שהדברים הללו ישארו בפורום 'בעולמם' ובקבוצות הווצאפ, ולא מעבר לכך. פירסומים אשר עלולים להביא לחקירות משטרתיות, העמדה לדין וכו', שיגרמו לנזק עצום ולחילול שם חב"ד נוראי.

      ודרך אגב, משה אוחיון הביא בבחירות 2004 רק מנדט אחד, וכך היה ממשיך גם בבחירות 2008. רק בשל הצטרפותו כמקום שני של יום-טוב סבח, אדם אשר אותו הציבור אוהד ואוהב, ובשל פנייתו לקהלים חדשים נוספים, גדלה רשימת חב"ד לשני מנדטים.

      ושיהיה ברור, אם אוחיון נשאר בראש הרשימה, ומדיח את יום-טוב סבח, חב"ד לא תפסיד רק את המנדט השני שסבח הביא לה בבחירות 2008, אלא היא תפסיד גם את המנדט הראשון שהיה לה במשך כל השנים, בשל מיאוס חסידי חב"ד בפוליטיקה והתנהלות מנהלי המוסדות הקובעים בדבר בכלל, ומיאוסם מהאיש הקטן והשפל המושחת משה אוחיון, בפרט.

      הזויה הדילמה בכלל: יש לחב"ד אפשרות להעמיד מועמד מטעמם שיקח את כס ראש העיר בלי הרבה מאמץ, למה מנהלי המוסדות לא רוצים בכך??

      ומכאן הפניה לרב וילישאנסקי: יום-טוב סבח מקבל אהדה מכל קהילות החרדים בצפת, בשל כישרונותיו, מסירותו, הליכותיו הצנועות ועוד ועוד מעלות, למה לא להריץ אותו לראשות העיר??? רק בגלל שלאוחיון קשה להיפרד מהמשכורת והכבוד הכרוכים בתפקיד 'סגן ראש העיר בשכר'??

      אקווה שדרישה זו לא תישאר רק בגדר דיבורים במקווה וטוקבקים ברשת, אלא מישהו יבוא וידרוש מהנוגעים בדבר את הדבר הפשוט והמתבקש: הדחת משה אוחיון מרשימת חב"ד, הצבתו של יום-טוב סבח בראשה והרצתו לתפקיד ראש העיר.

      אכן חודש אלול, המלך בשדה ולא כדאי להמשיך לעסוק בזה, צריך הכרעה מהירה, ודי.

      כתיבה וחתימה טובה.

      מחק
  12. ב"ה

    כל הקהילה יודעים על מעלליו של האיש הקטן והשפל משה אוחיון (שם רשעים ירקב!), ולדעתי אסור לנו לשתוק!
    ולפני שיהיה כאן חילול שם חב"ד וחילול שם הרבי שליט"א, חובה לדווח למשטרה על כל פשעיו של האיש, זה לא חוקי, לא מוסרי ולא אנושי... וד"ל.

    וטוב עשה הרב ביסטריצקי שהוריד לו את ההכשר מהקיטרינג של הצהרונים בעקבות זה שהביא מוצרים לא כשרים בהחבא (חלב עכו"ם וכו'...)

    כולנו עם שוקי אחונה, הנציג האמיתי של חב"ד!

    השבמחק
  13. ב"ה
    הנדון חיים פוזן לא כתב כאן נגד אוחיון זה שקר בבקשה להוריד את תגובה.
    אני חבר של חיים פוזן והוא לא כתב כאן את תגובה נגד אוחיון בבקשה להוריד את תגובה כאן. מי שרוצה לדעת שמה שכתוב כאן זה מאה אחוז אמת אני שם את טלפון הנייד של חיים פוזן בהסכמתו שלו ויתקשר למספר וישמע מחיים פוזן שזה שקר.
    טלפון הנייד של חיים פוזן 0504245770

    השבמחק
  14. אני באופן אישי דיברתי עם ר' חיים פויזן, והוא אמר לי שאכן הוא דאג לשלוח את התגובה רק שהראו למשה אוחיון את הכתבה והוא איים עליו שיש לו יומיים לדאוג בכל דרך להוריד את תגובתו ובאם זה לא יקרה הוא ידאג לכסח אותו (כך הוא התבטא במילים האלו...) וידאג לתבוע אותו על הוצאת שם רע. (למרות שבמשפט ר' חיים יזכה, עי כפי שידוע הכל כאן נכון!!)

    ולך כותב התגובה קל לך לפרסם את הטלפון של חיים וקשה לך לכתוב את זהותך, "הרוצה לשקר ירחיק עדותו" וד"ל.

    עצוב שזה העולם שלנו.

    ר' חיים שאולזון, אל תיכנע לדיקטטורה, תמשיך לתת לאנשים להתבטאות, זכות הציבור לדעת את המציאות בעולם החרדי!

    השבמחק
  15. עד כמה שידוע לי אין אפשרות להתחזות פה למישהו אחר.
    כנראה ששוב שלטון האימים של משה אוחיון עשה את שלו. מיסכן ר' חיים אכל אותה, נראה איך המאפיונר יסיים איתו את הסיפור, וד"ל.
    ושום דבר לא זז בשטח.
    אוי, רבש"ע...

    ר' י"י וילישאנסקי תעשה משהו!!!

    השבמחק
  16. חאלס עם הלשון הרע. אפשר לא להסכים פה ושם עם בנאדם. אבל לשון הרע ורכילות זה דאורייתא!
    זה לא במה לחשבונות אישיים!

    טל גונן

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.