רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 ביוני 2013

מי הוא יוסי אנטבי איש נטורי קרתא שהוכה מה קרה לו ואיך הגיע לאמסטרדם?



מאת חבר שמכיר אותו באמסטרדם

יוסי הגיע לאמסטרדאם בתחילת שנת התישעים. בחור חרדי ספרדי ממשפחה חשובה כדבריו.
אחרי כמה שנים הוא התחתן עם בחורה חרדית מהארץ. אחרי החתונה הוא ניסה להתחבר עם זוגות חרדים בגילו וביניהם אנחנו. הם התארחו כמה פעמים אצלינו. כל פעם מיד כשנכנסו הוא הוציא איזה מסכתא או שולחן ערוך מהארון ספרים והתחיל לתת שיעור לומדות לאישתו. זה היה מאד משונה וברור היה שהוא רק רוצה לעשות רושם לאחרים.
שנה אחרי נולד להם בת שר''ל היתה נכה קשה. אחרי זמן קצר הם נסעו לא''י. ארבעה ימים אחרי כן הוא חזר לבד ואמר שאישתו נשארת בא''י בגלל ששמה אפשר לטפל יותר טוב בילדה מבהולנד. האמת היא שהוא פשוט ברח והשאיר את התינוקת ואישתו בא''י ברחוב בחוסר כל.
 
מאותו יום הוא התחיל לייצג את עצמו כמקובל וקדוש ורימה המון נשים ובנות גויות. רבו של אמסטרדאם, הרב לויס, עבד קשה ביחד עם רבנים מהארץ כדי שהוא יתן לה גט. כשיוסי סירב לתת גט ובכלל סירב להתחשב עם הרבנים שמו אותו בחרם.
אחרי בערך 4 שנים הגיעו שלוחי ב''ד מא''י, חטפו אותו והביאו אותו לרב לויס. שמה היו כבר עדים וסופר והכריחו אותו בכח לתת גט. זה לקח +/- 10 שעות עד שאמר רוצה אני.
 
יוסי המשיך כדרכו בקודש, היו לו כל הזמן נשים\חבירות חדשות ורימה המון נשים ולקח להם הרבה כסף.
 
ערב אחד הגיעה אלי לבית אישה בלבוש חרדי כדי לפדות צ'קים מצדקה שהיא קיבלה מאנשים בקהלה. אני, בתור גבאי צדקה של העיר בדקתי את זהותה וההמלצות ונתתי לה מזומנים עבור הצ'קים. לא עברה שעה ואימו של אחד הרבנים התקשרה אלי וסיפרה לי שהאישה מסתובבת עם יוסי. למחרת, אחרי שהתייעצתי עם רב לויס התקשרתי ליוסי ב11 בבוקר. כשהוא הרים שאלתי אותו אם אפשר לדבר עם סוויטלנה. הוא ענה לי שהבוקר היא יצאה מוקדם כדי לעשות קניות לעצמה.
 
אמרתי לו שיש לו עד שעה  12 להחזיר את הכסף, ובאם הוא לא מחזיר עד 12 אני יגיש תלונה במשטרה ובביטוח לאומי מחלקת הבטחת הכנסה. הוא רצה להצדיק את עצמו אבל התנתקתי. חמש דקות לפני 12 הוא החזיר את הכסף.
 
אלה הם רק כמה סיפורים.הרבה יותר כבר קורה איתו באמסטרדם בשנים האחרונות. ישנן נשים רבות שיכולים לספר לך סיפורים רבים איך הם איבדו את כספם ואת כבודם בגלל יוסי.
אין לו כל קשר עם הקהילה בהולנד ואני לא בטוח אם הוא בכלל קשור לנטורי קרתא. הוא ידוע כרמאי ומנובל שמשחק אולי נטורי קרתא ומאוהדי הפלשתינים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.