רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 במאי 2013

מי התחתן אתמול בבעלזא הבחור החתן או הרבי? - הרהורים על חתונת צאצאי אדמורי"ם

אין ספק כי אני כותב שורות אלו בעקבות החתונה בבעלזא, אבל אקדים שכוונתי לכולם לכל סוגי החתונות האלו דוגמת גור, צאנז, סאטמאר ועוד אחרים, מגיעים המונים ולעיתים אלפים, והשאלה היא למי מגיעים, לשמח את החתן או לשמח את הרבי

משהו מאוד מוזר רואים בחתונת של צאצאי האדמורי"ם. בדרך כלל חתן הוא זה שיושב בראש והוריו וזקניו לצידו. הוא יושב על הכסא הגדול והמכובד ופני כולם אליו, ואילו בחתונת אדמורי"ם מכינים כסא של דוד המלך מיוחד לרבי הוא יושב בראש והחתן בצד, כשעיני כולם לרבי, בקושי מסתכלים על החתן

מי שהיה בחתונות כאלו ראה, כיצד הרבי נכנס לאולם מה שעושים אז, החתן בכלל לא קיים הוא מסכן נסחב שם בצד יושב או הולך לצד הרבי אבל תשומת הלב כולו לרבי, עושה רושם שאין צורך בכלל בחתן בחתונות כאלו, ולולא היתה בעיה של חופה מי ואת מי לקדש היו יכולים לעשות זאת בלעדי החתן והכלה

בעבר ידעתי כי כל אדם מתחתן פעם אחת אם הוא לא מתאלמן או מתגרש, ואילו אדמורי"ם מתחתנים כל כך הרבה פעמים למרות שהם ממשיכים לחיות עם האשה הראשונה

החתונה אתמול בבעלזא היתה יותר של הרבי מאשר של הבחור החתן, עקבו אחרי כל תנועה של הרבי שהיה רציני, והדברים הגיעו לכדי כך שהאורחים שהגיעו לשמחה תחילה חיפשו את הרבי נתנו לו מזל טוב אחר כך מחותנים ואחרים ואחר כך עשו טובה ולחצו את יד החתן. במקרים מסויימים רבי'ס מסויימים הגיעו כאורחים וכלל לא חשבו ללחוץ את ידי החתן ואם לא הוא קם והושיט את ידו הוא לא היה זוכה אפילו למינימום הזה

אני מבין מדובר בשמחת החסידים, אז אולי הגיע הזמן לחלק בין חתונה משפחתית קודם ולפני הכל חתונה לחתן ולכלה, ואחר כך לערוך שמחה חסידית אשר בו רוקדים עם הרבי

אני לא רוצה שחלילה ימצא מישהו שיחשוב כי אני נגד חתונות כאלו, חלילה וחלילה. אני נגד בזבוז כספי ציבור בהיקף שכזה, אבל החתונה עצמה חשובה לחסידים ואין לי כלום נגדה. ובכל זאת צורם מאוד שמי שאמור להיות מסמר הערב החתן, הופך להיות משנה ולעיתים השלישי או הרביעי וזוכה להרבה פחות תשומת לב

5 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
    תשובות
    1. איכס
      נא להוריד את התגובה המגעילה מעלי

      מחק
    2. חיים אני לא מבין איך אתה מפרסם תגובה כזאת

      מחק
    3. Chaim please remove this comment ASAP!! . d

      מחק
    4. התגובה הוסרה מפני שאינה ראויה, ואבקש שוב לשמור על לשון נקיה

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.