רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 במאי 2013

ר' שמואל אויערבך לא הצטרף למכתבו של הרב שטיינמן הוא טוען כי הרב שך היה נגד חיזוק הלימוד בימי שישי ושבת טען כי צריכים לתת לבחורים קצת פורקן אחרת כל השבוע לא ילמדו

מדובר בוויוכח ישן, האם להוסיף על הקיים או להשאיר כמות שהוא, כשהיו מראשי הישיבות שביקשו לקצר את ה'בין הזמנים' הם יצאו למלחמה נגד בטענה כי הרב שך בשעתו לחם שחלילה לא ישנו, כבר בשעתו היו שטענו כי אין צורך בבין הזמנים ארוך, במיוחד בזמנים שיש בהם סכנה, והרב שך טען כי אם ישנו תהיה זו פגיעה קשה בראשי הישיבות מהדור הקודם כאילו שמה שעשו הם לא היה נכון או מספיק טוב

ולכן כעת כשהרב שטיינמן כתב כי יש לחזק את הלימוד בימי הרפיון בימי שישי ושבת שבחורים לא פותחים אז את הגמרא ר' שמואל אויערבך קפץ כנשוך נחש וצעק כי זה נגד הרב שך שטען שאסור לשנות וכי יש לתת לבחורים זמן להתפרק, ביום שישי הולכים לחוף, והמתמידים לוקחים את הגמרא ולומדים על החוף כשהם לבושים בבגד ים כמנהג בני הישיבות בכל השנים, ככה הם מרגישים בני תורה אמיתיים, ואילו הרב שטיינמן בא עתה לגזור גזירה חדשה כי בימי שישי עדיף לשבת בבית המדרש וללמוד, תצילנה אזניים משמוע

לכן, הוא לא הצטרף במכתב משלו. בדרך כלל כשהרב שטיינמן מפרסם מכתב כזה הוא כותב מכתב משלו משהו  דומה, אבל הפעם העדיף שלא לכתוב כלום מחשש שמא תהיה זו פגיעה קשה בהרב שך שלא החזיק מלחזק את הלימוד בימי שישי ושבת

2 תגובות:

  1. בעניין הזה צודק ר' שמואל 100%. גם בחורים וגם אברכים צריכים יומא דפגרא למנוחה. וזה לא קשור ולא צריך להיות קשור למחלוקת האידיאולוגית בין הגדולים.

    השבמחק
  2. גם רבי שמואל הבינוני (לדעתי אני היודעו ומכירו) ראוי לעת זקנתו למעט מנוחה, וזאת אולי אחרי שיטיב את החלום שנחלם לו למסכן שהוא גאדל הדור הראוי ומצווה להנהיג .
    ולגופו של עניין כל האתוס של עיילאם התיירא בנוי על הבדיה המרושעת שכל בני הנעורים (או אפילו רבע מהם) מתאימים למקצועות הלימוד והקוועטש כפי שעוסקים בהם בישיבות הליטאיות, שהרי זה שקר כעבודה זרה ולא היו דברים מעולם!
    רוב רובם של אותם צעירים יושבים בהיכלי הישיבות מתנוענעים הורגים זמן ותאי מוח ומצפים לישועה. שהרי במה נולדנו אנחנו החרדים שונים מכל הנבראים השלמים בדעתם שרק חלק מזערי בקרבם נוטה ומתאים ללימודים בכלל ורק מיעוט מזערי מהם ללימודים עיוניים, וגם אלה שכן מסוגלים נחלקים בנטיותיהם לאלף מקצועות ושוב לאלף מגמות.. ופה יחד כולם על הגמארע שמונה עשרה שעות ביממה שמונה ימים בשבוע עם רבי חיים ורבי שמואל שקאפ.. אוי וויי איז מיר.
    בני ברק נראית לי כמין תת מדינה שמושלה הרודן השתגע וכפה על כל התושבים הזכרים להתאמן על טרומבון. איזה עליבות איזה קקפוניה איזה הדי נכאים..
    ובעולם הבור של היום עוד יקפצו בצעקות: ראו איזה פיקייריס ושונא התורה עלה בבלוג של שאולזון.. ואלה ראוי להם שיתאמצו יפתחו ויקראו את דברי הרמב"ם שכותב ברוח דברי בהקדמתו ליד החזקה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.