רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 27 במאי 2013

מדוע באמת לא הגיע המכנובקער לחתונה?

מאת בעלזער

ב] השתלשלות הדברים מדוע שהמכנובקער לא הוזמן כראוי וגם לא הופיע כמובן לחתונה בבעלזא, נעוצה בפגישה האחרונה שלו עם הבעלזער, בעת שהגיע הרבי ממכנובקא להזמין אותו לחתונת בתו.  הרבי ממכנובקא לא הרפה לשאול את הבעלזער שוב ושוב במהלך הפגישה - "האם אפשר להיערך להופעתכם בחתונה"? אבל הוא כל הזמן התחמק מלענות. מה שקרה בסוף בדרך החוצה היה כך: הגבאי הדיקטטור - שמעון וולף קליין דאג ליידע את הרבי ממכנובקא באמצעות גבאיו, שאם רוצים את הרבי שלהם בחתונה במכנובקא אז צריך לתת לו סידור קידושין. כשהבעלזער ליווה את האדמו"ר ממכנובקא בדרך יציאתם לדלת, אמר לו המכבונבקער - "שהוא יודע שהחסידים דורשים שיתנו לו סידור קידושין אבל היות וכבר שמר את הכיבוד לאדמו"ר מסקווירא שמגיע במיוחד מאמריקה, אין זה כעת הזמן הנכון ועוד בעז"ה יהיו הזדמנויות נוספות".

מה שקרה אחר כך, זה, ששמעון וולף קליין התסיס והסית את המצב ואמר לרבי מבעלזא - "אתה רואה, הוא בכלל לא מעוניין שתבוא. הנה עובדה שהוא אומר לך שכעת עדיין לא הזמן ועוד יהיו הזדמנויות, כלומר המכנובקער מרמז לך שהזמן עדיין לא בשל בשביל שתגיע". שמעון וולף קליין הצליח להסית את הבעלזער עד שהוא באמת קיבל את זה כפגיעה אישית ונעלב כביכול מהדברים שאמר הרבי ממכנובקא, בעוד הרבי ממכנובקא בתמים התכוון לומר לו שכעת זה כבר לא אפשרי לתת לו סידור קידושין אבל ברור שעוד יהיו הזדמויות אחרות ועוד חזון למועד, אך וודאי שישמח לראותו משתתף בחתונה.
ימים ספורים לאחר הפגישה, כששמע על כך הרבי ממכנובקא, ניסה המכנובקער לתקן את מה שקלקל שמעון וולף קליין וביקש שיתקשרו לאדמו"ר מבעלזא. אבל שמעון וולף קליין כבר דאג שמאותו רגע אף אחד מבאי ביתו של האדמו"ר מבעלזא לא ירים או יעביר טלפונים בשום פנים ואופן. ככה שמי שגרם לכך שהרבי ממכנובקא לא הוזמן אחר כבוד לחתונה כעת בדרך ראויה הזועקת לשלום ואחווה, זה אך ורק שמעון וולף קליין! שזו לא הפעם הראשונה שהוא פוגע ופוגם בכל מהלך של שלום בביתו של הרבי מבעלזא.

ג] אם כבר הזכרנו את שמעון וולף קליין, מן הראוי שנזכיר כי גם בחתונה הנ"ל - שעשה הרבי ממכנובקא לנכדו - אז הגיע ר' אהרן מרדכי רוקח לחתונה. באותה חתונה קיבל רבי אהרן מרדכי אישור רשמי מאביו הרבי מבעלזא, לנסוע לחתונה של מכנובקא (אז חיתן בנו הבכור שהוא בן דוד של אהרן מרדכי בגלל ששניהם נשואים למאקווא). אהרן מרכי נסע באישורו של אביו מבלי ששמעון וולף יידע מזה. יתירה מזה, כל הגבאים שנסעו עם אהרן מרדכי לחתונת מכנובקא, שהם גבאים של אביו בעצם היו כל השנים ועוד היום, כולם ניתקו את הפלאפונים שלהם, כולל אהרן מרדכי בעצמו.

אחרי שכבר היה בחתונה והאדמו"ר ממכנובקא כיבד אותו בכבוד מלכים, ונודע הדבר לציבור וגם לשמעון וולף קליין. הו הו.. מה שקרה... כשהם חזרו, שמעון וולף קליין הרים צעקות ושאגות על הגבאים ועל אהרן מרדכי בעצמו... זאת למרות שהוא קיבל אישור רשמי מאביו לנסוע, שמעון וולף קליין לא יכול היה לבלוע את זה, ומאז אותו יום כמובן וידוע שהוא זה שעומד במערכה עיקשת ומקלקל את כל הקשרים בין האדמו"ר מבעלזא לרבי ממכנובקא ומטרפד כל סיכוי לשלום.

4 תגובות:

  1. הרב חיים שאולזון שלום וברכה
    ואת זה אני כותב לך בתור לטאי שיודע
    ולא בתור מכנובקאר שכותב על עצמו בעלזאר
    בבחינת הרוצה לשקר ירחיק עדותו
    האדמור מבעלזא או מישהו מטעמו מעולם לא דרש ולא ידרוש כיבוד כלשהו.. אפילו בחתונת נכדיו הוא מוותר על הסידור קידושין והפעם זה הייה מיועד להרב וואזנר והברכה אחריתא הייה מיועד להרב שטיינמאן
    לגבי מכנובקא יש לזכור שבתור אדם מבוגר שמתגורר בבני ברק אני עד לפרובוקצייה של מכנובקא
    מעולם הם לא נקראו ולא העיזו להיקרא בעלזא מכנובקא
    ולאחרונה הם התחילו לתלות שלטים על כל מוסדותיהם בבני ברק בעלזא מכנובקא
    בניגוד לפסק הלכה של העדה החרדית מלפני חמישים שנה שאין לאף אחד רשות להשתמש בשם בעלזא מלבד האדמור מבעלזא שליט"א שאביו הייה יד ימינו של אחיו האדמור
    ואל על פי כן בן האדמור מבעלזא הגיע להשתתף בשמחת מכנובקא , ועוד יש לזכור מי הגנב ומי הנגנב ? מכנובקא מנסים לגנוב שם של חצר אחרת ,
    ולא בעלזא שזה שייך להם לכולא עלמא ולגבי שהאדמור ממכנובקא הגיע להזמין את האדמור מבעלזא לחתונה ובמקום זאת הוא שלח את בנו, יש לזכור שהאדמור מבעלזא שליט"א בעצמו רצה להשתתף ולבוא ,אך האדמור ממכנובקא רמז לו שלא בשלה השעה רק זה חסר לו שאליש אנגלנדר יסגור לו את הברז
    וכי כל ההזמנה היא רק לפרוטוקול
    אז האדמור אמור להידחף בכוח ?
    וכשבן האדמור ממכנובקא הגיע לחתונת בעלזא האדמור מבעלזא ביקש שיכבדוהו ביותר ושבבמה הכי מכובדת איפה שיושבים גדולי ישראל יושיבו את בן האדמור ממכנובקא וגם את נכדו שבקושי בן עשרים
    כאשר את בני האדמור מויזניץ שאמורים להיות אדמורים ,הושיבו בבמה בקומה למטה ולא זכו לכבוד הגדול שזכה בו בן האדמור מכנובקא ונכדו
    ואפשר לראות זאת בתמונות

    השבמחק
    תשובות
    1. לרענן את הזיכרון בבקשה:

      א) מכתב של העדה החרדית קובעת מפורשות שמותר לחסידי בעלזא-מכנובקא להיקרא בעלזא בכל מקום. יש לי גם העתק של המכתב ואני יכול לפרסמו.
      ב) לא ידעתי שהחסידות שלך מר ליטוואק המתכסה בלבוש בעלזא, לא ידעתי שהחסידות שלך היא חברת אוסם? או אולי קוקה קולה, שיש לכם בעלות על השם. אם מנקודת מוצא שכזו אתה בונה את החסידות שלך, אז ראוי וכדאי שתוריד את הכיפה והחליפה. כי אין לך מונופול על שמות של עיירות בגולה וחסידות איננה מפעל חמוצים.
      ג) הבן של המכנובקער לא קיבל רבע כבוד או יחס ממה שנתנו לבן של הבעלזער במכנובקא. ההיפך הוא הנכון. אין שום תזכורת בכלל שהוא היה שם

      מחק
  2. חיים, אני מכיר קצת העובדות ורוב מה שכתבת פה הם שקר מוחלט. לא יודע מי מפתם לך את השקרים האלה.

    השבמחק
  3. יש פסק הלכה מפורש מטעם העדה החרדית לפני חמישים שנה שאסור לאף אחד להשתמש בשם בעלזא ,כן ויש את זה צילום ,,,
    מכנובקע לאחר חמש עשרה שנה ניסו לנצל את הסיכסוך בין העדה החרדית לבעלזא בגלל שפרשה מהעדה החרדית, אך זה אפילו לא בדיחה אף אחד לא יכול לשנות פסק בגלל שנקלע לסיכסוך עם מישהו,
    חבר או קרוב פוסל את הבית הדין סיכסוך בוודאי שפוסל את הבית הדין ,האם מחר בית הדין של העדה החרדית יכול להחליט שהשם גור שייך למכנובקא ויקרא מכנובקא גור ,כי מחר גור יסתכסכו עם העדה החרדית וכנקמה הם יחליטו שהשם גור שייך למכנובקא בניגוד לפסק קודם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.