רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 9 במאי 2013

המחבלים הובסו בירושלים - ר' שמואל אויערבך הזהיר שלא ללכת לכינוס 'דגל התורה' ורבני הליטאים והעסקנים השתתפו על אפו וחמתו

אם חשבתם כי לפחת בירושלים שם הוא שולט שליטה מלאה אז היום למדנו שגם בירושלים אין לו כח רציני, גם כשר' שמואל אויערבך מגייס את כל כוחו למנוע השתתפות באסיפת 'דגל התורה' לקראת פתיחת מערכת הבחירות לעיריה, לא שומעים בקולו, העדיפו להיענות לקריאת מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן והגיעו בצוות מלא כמעט אף אחד לא החסיר

חברי דגל התורה בירושלים יחד עם חברי הכנסת וחברי העיריה זומנו ליום ד' בשעות הערב לכינוס יריית הפתיחה לקראת הבחירות לעירית ירושלים וכן לדון על מוסדות התורה בעיר והשמירה על הצביון הרוחני הכללי ובמיוחד ברחבת הכותל בפרט,  על הכינוס פורסם גם בעיתון הבית יתד נאמן.
המחבלים לא אהבו את הכינוס, מפני שזה יוכיח כי השונאים שולטים שם שליטה מלאה, ולכן הם ביקשו לפוצץ אותה למנוע השתתפות של רוב הרבנים והעסקנים וככה להוכיח כח. הם נכנסו לר' שמואל אויערבך ואמרו לו כי השונאים מתכנסים והוא הורה להם לצאת לעבודה למנוע את אסיפת השונאים
יוסף פטרוב ודוד סגל הרימו טלפונים למוזמני הכינוס וביקשו בשמו של ר' שמואל אויערבך שלא להשתתף, בין מקבלי הטלפונים היו הגר"י אפרתי, אורי מקלב, יצחק פינדרוס ועוד רבים וטובים מעסקניה הבכירים של ירושלים. היה חשש רציני שהם לא יגיעו ייענו לפניית ר' שמואל אויערבך. אבל למרות שביקשו מהם להחרים, הכינוס התקיים וכולם הגיעו והשתתפו.  
בנוסף לחברי ההנהלה השתתפו גם חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, ויעקב אשר ומה שהדהים והכה חזק את המחבלים הגר"י אפרתי הביא את ברכתו של הגראי"ל שטיינמן לכינוס. 
בין היתר השתתפו חברי מועצת העיר: יצחק פינדרוס, משה גורא, ישראל קלרמן, אברהם שלום פינזל, בנציון קוגלר, יו"ר הסניף אלי וינמן, שמעון חדד, מנהל הסניף יצחק ברנר, מוטי כץ, אריה אלישיב, ישראל מאיר רביץ, יהודה ארנד, חיים לנג, שלמה פרויליך, שמואל מילר, שבתאי מרקוביץ, יעקב הסה ועוד. כך גם בלט בהשתתפותו, חבר המועצה הדגלאי פיינר, חסיד בעלזא. 

כשראו אנשי ביתו של ר' שמואל אויערבך כי כלתה אליהם הרעה ואין מי שמציית לו בירושלים החלו לפרסם כי כלל לא התנגדו לכינוס, אך ההקלטה נחשפת והיא נמצאת אצלנו

אתמול לאחר הכינוס נשאל יוסף פטרוב מדוע הגר"ש אויערבך התנגד לכינוס ישיבת דגל התורה, השיב "הוא רצה לשמוע בצורה ברורה על מה רוצים לדבר ולקבל הבהרה על כמה דברים זה הכל" והוסיף כי חבל שלא שמעו לראש ישיבה להתייעץ איתו קודם כשהוא אומר "אני לא יודע מה קרה להם איזה רוח רעה עברה עליהם על אנשים עם ראייה קצרה"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.