רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 במאי 2013

מנסים להשכין שלום בין המשיחיסטים להרב אהרונוב באגודת חסידי חב"ד

התפתחות של הימים האחרונים בכל הקשור למאבק של השליטה באגודת חסידי חב"ד. אהרונוב קיבל החלטה להביא לאחדות בין הפלגים בחב"ד ולבוא למשיחיסטים בהצעות של יחסי עבודה תקינים כדי שאגודת חסידי חב"ד תוכל לפעול ללא מחלוקות עם מקום של כבוד למשיחיסטים ויכולת פעולה חופשית. הרב אהרונוב בהצעה למשיחיסטים מוכן להכניס חלק מרבני המשיחיסטים לבית הדין של חב"ד ולפעול במשותף למען  מטרות חב"ד עם אוטנומיה לומר יחי אדוננו בכינוסים. אהרונוב אמר למקורביו בימים האחרונים כי למען השלום הוא מוכן לעשות היום צעדים דרסטיים שבאמת ישנו את פניה של חב"ד בישראל ולהוריד מסדר היום את המחלוקות. לא ייתכן שבכל החסידויות משלימים וחב"ש תמשיך במחלוקת שרק הורסת את חב"ד, הסביר אהרונוב למקרוביו.
 
 אהרונוב אף נפגש עם גורם מפשר מצד המשיחיסטים שמנסים להגיע להבנות במספר נושאים חשובים כדי לעלות את חב"ד על המסלול. גם בסביבת המשיחיסטים הגיעו להבנה שיש להשלים ולהביא לאחדות השורות כי במצב של פילוג המצב רק יחמיר ולא ייטיב עם אף צד. אהרונוב הבהיר שהוא מוכן ללכת כברת דרך ארוכה מאד. אך היו"ר צריך להשאר בשליטתו כפי שהורו בית הדין לפני 9 שנים ועל כך אין פשרות. אם כי ממלא מקום וסגן הוא מועיד לרב וילשנסקי או לרב רסקין מצפת עם סמכויות נרחבות וזכות ווטו על כל החלטה. בימים הקרובים נדווח מהמשך המגעים שמנהלים המשיחיסטים עם אהרונוב. 

2 תגובות:

  1. לפי דבריך יצא המרצע מן השק ציטוט "אהרונוב מוכן להכניס רבנים משיחסטים לבי"ד רבני חב"ד" לא ידעתי שהוא גם יו"ר רבני חבד ה' ישמור או וגם ירחם.

    השבמחק
  2. זו באמת שאלה מעניינת, שראויה לדיון בפני עצמו:

    האם המאבק באגו"ח הוא מאבק אידיאולוגי, בכל הקשור לפרסומי חב"ד, זהות המשיח, אופי פעילות רוחנית וכו'.

    או שזהו מאבק אישי-פוליטי נטו, האם אהרונוב ראוי לשמש כחבר אגו"ח, לקבוע מהלכים בחב"ד, להיות דמות ייצוגית, וקל וחומר להיות יו"ר.

    אם כל הענין הוא אידיאולוגי - אין ספק שאהרונוב מוכן להתעטף בדגל משיח וללכת לקבל דולרים מכסאו של הרבי ולשיר מולו יחי אדוננו ובוראנו. אם זה מה שיאפשר לו להחזיק באין מפריע בכסאו כיו"ר חב"ד.

    אבל אם המאבק הוא אישי-פוליטי - מה בדיוק יתן המו"מ?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.