רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 במאי 2013

מפיצי הקמפיין החדש "החרדקים" רודפים אברכים ומשפחותיהם.


מאת אח כאוב

יש לי אח חסיד, ירא שמים ותלמיד חכם אמיתי. אשר בעצת רבו התגייס לחייל האויר ומשרת שם. בעקבות ההסתה המטורפת שמנהלים האנשים האלו הוא עובר לא אחת אלימות פיזית ומלולית של כל מיני אספסוף מוסת.

את הסיפורים האלו אני שומע מאוד אברכים שהתגייסו לצה'ל אשר עוברים תקיפות מטורפות כאשר הם לבושי המדים.

מעולם גדולי ישראל לא אסרו להתגייס לצה'ל. הרבי מוויז'ניץ האמרי חיים היה ממקימי הנח"ל בגלגול הראשון.  חוץ מכמה הזויים קנאים שגם מתנגדים לבחירות וכו' מעולם לא נאסר ולא נאמר כי יש איסור לגבר ללכת לצה'ל. כל המלחמה הייתה מאז ומעולם על לומדי התורה בלבד.

יתירה מזאת, סיפר לי אברך שלפני כשלושים שנה כשהתחיל לעבוד והראש ישיבה של מיר לא רצה לחתום לו על הדיחוי ואמר לו, לך לצבא.

כאשר פנה לרב אלישיב שידבר בשבילו עם הראש ישיבה, אמר לו הרב שהוא סבור שאדם שגר במדינה ולא מתגייס הוא פושע בעבורו ופושע בעבור המדינה שחי בה.

מי הם שירדפו אנשים שעושים לא כמו דעת המיעוט הקנאי?

מי התיר להם לשפוך דם?

5 תגובות:

  1. האמת היא שאכן אין סיבה לרדוף אנשים שהלכו לצבא בהוראת רבותיהם. הבעיה היא שבמצב הנוכחי בו שורר מאבק בעניין כל חרדי בצבא נותן כוח לאויבינו שטוענים "אתם רואים הצבא לא כל כך גרוע...ניתן להישאר יר"ש" ו"הנה החרדים נשברים" וכו' (למרות שכל אחד יודע שתמיד היו חיילים חרדים ואין כל חדש)וכך מתחזקים במאבק שלולא זה ייתכן שהיו כבר מתייאשים. לכן בימים אלו כל אחד שמתגייס זו בעיה וזה מאפשר להם לזנב בנחשלים.

    השבמחק
  2. האלמונים שעומדים מאחורי הקמפיין המתועב "אין להם חלק לעולם הבא"
    הקמפיין הזה מחלחל פנימה והציבור מוסת
    אני ראיתי חייל ירא שמים שנכנס להתפלל בשטיבלאך של זיכרון משה בירושלים והעיפו אותו בבושת פנים תוך הלבנת פניו ברבים בקריאות גנאי "חרד"ק חרד"ק אסור לצרף אותך למניין" ועוד קריאות גנאי מזעזעות
    ה' ישמור עד להיכן הקמפיין דירדר את האנשים..
    יש למחות נגד הקמפיין המכוער הזה שמחרים ציבור שלם מעל 2000 משפחות
    וכל היודע פרטים על האלמונים שעומדים מאחורי הקמפיין מצווה לפרסם

    השבמחק
  3. כתבה שהתפרסמה ב-Ynet
    חיילים חרדים ביקשו פטור ממדים: "מתנכלים לנו"
    החיילים סיפרו כי בשכונות שבהן הם מתגוררים סוערות הרוחות בעקבות חוק הגיוס החדש והם משלמים את המחיר: "יורקים ומקללים אותנו". על אף המצב, דחו בצבא את הבקשות
    יואב זיתון
    פורסם: 08.05.13, 17:05

    צה"ל דחה באחרונה עשרות בקשות של חיילים חרדים שלא ללבוש את המדים בדרך לבסיס, ובדרך הביתה. לדברי החיילים, המשרתים במסלול שח"ר, הם נקלעים לסיטואציות של קריאות בוז ואיומים מצד גורמים חרדים בשכונות מגוריהם, אולם בצה"ל החליטו לחייב אותם להיות עם מדים, כמו כל חייל.



    באגף כוח אדם בצה"ל (אכ"א) ישנה ועדה המורכבת מנציגי המגזר החרדי, ובראשה עומדים ראשי פרויקט גיוס החרדים לצה"ל. היא מתכנסת כל ארבעה חודשים, כך שמי שנדחה יוכל להגיש בקשה נוספת חודשים לאחר מכן. ל-ynet נודע כי מספר הבקשות לפטור ממדים עמד על כ-60, אך אושרו פחות מ-20.

    אחת הבקשות הייתה של חייל שמתגורר בשכונה החרדית בית וגן בירושלים. אשתו סיפרה כי בכל פעם שהוא מגיע הביתה הוא נתקל בקולות לא סימפטיים. גם המלצה של המפקדת שלו לא עזרה. "בני המשפחה שלי תומכים בנו כלכלית, אך לא יודעים שבעלי משרת בצבא. אם ידעו, יפסיקו לתמוך והדבר יוביל לנידוי שלנו מהמשפחה", טענה. "מנהלי תלמודי תורה בשכונה אינם מקבלים ילדים שאביהם משרת בצה"ל, וכמעט בכל פעם שהוא חוזר הביתה, צעירים חרדים בשכונה יורקים עליו, מקללים אותו ומאיימים עליו".

    עוד בחדשות ynet:
    גולשי ynet ללפיד: קצץ בחברת החשמל והנמלים
    וינשטיין ממליץ: הדרת נשים - עבירה פלילית

    חייל אחר, שגם בקשתו נדחתה, סיפר שבאחרונה התופעה התגברה. "למרות היותנו חרדים אנחנו גאים לשרת את המדינה, והשירות בצה"ל עוזר לנו המון, גם בהווה וגם בעתיד, כלכלית, חברתית וגם מבחינת ההתפתחות האישית שלנו", אמר. "בשבועות האחרונים, מאז הואץ הליך חקיקת חוק הגיוס החדש לחרדים, הרחוב סוער ואנחנו הופכים לקורבנות. קוראים לנו חרד"קים וטמאים, מאיימים לפגוע בילדים שלנו. חלקנו נאלצים בהסתר ובניגוד לפקודות להוריד מדים בשירותים של התחנה המרכזית בירושלים, ולנסוע הביתה על אזרחי באוטובוס מכספנו".

    כיום, יצוין, מי שמקבל כמעט מייד את הפטור הם החיילים החרדים שתפקידם הוא להיכנס לתוככי
    השכונות החרדיות, ולעודד נערים להתגייס. בוועדה מנסים, מתוך היכרות אישית וקבועה עם הרחוב החרדי וראשי הישיבות החרדיות, להקל על החיילים החרדים (כיום משרתים בצבא כ-1300), אך מצד שני להבהיר כי בתור חיילי צה"ל שהתגייסו ידעו שלבוש המדים הוא חלק אינטגרלי מהשירות הצבאי.

    מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חיילי השח"ר מודעים לכך ששירות בצה"ל כרוך בלבישת מדים כמו כל חייל בצה"ל. לנוכח הרגישות ומתוך הבנה כי ישנם מקרים ייחודיים שבהם לא מתאפשרת נסיעה על מדים, דנה הוועדה ובוחנת כל מקרה לגופו".

    השבמחק
  4. כתבה שהתפרסמה בוואלה
    על רקע הצעת החוק המתגבשת לגיוס בחורי ישיבות, בחסידות סאטמר מצאו דרך חדשה למלחמה ב"גזרה", וכעת הם מפנים אותה נגד חרדים המשרתים בצה"ל. "בגדי הצבא – בגדים צואים"
    תגיות: הנח"ל החרדי,חסידות סאטמר,פשקווילים

    על רקע הצעת החוק המתגבשת לגיוס בחורי הישיבות, בחסידות סאטמר מצאו דרך חדשה למלחמה ב"גזרה", וכעת הם מפנים אותה נגד החיילים החרדים. רב מקהילת סאטמר הכריז בימים האחרונים מלחמה על חרדים שהחליטו להתגייס לצה"ל. במודעות שפורסמו ביום שלישי השבוע בשמו, מורה הרב משה זאב זארגער, תושב בני ברק וממנהיגי הקהילה, לגרש כל חייל שיעז להיכנס לבית כנסת חרדי. לדבריו, אם בקשת המתפללים לא תועיל, יש "לזרוק את החייל החוצה".



    הפשקוויל שנתלה ביום שלישי בירושלים (צילום: יח"צ)

    ביום שלישי נתלו פשקווילים בירושלים הקוראים לא לאפשר את כניסתם של חיילים לבתי כנסת. לדברי הרב, שכאמור חתום על המודעות, החיילים החרדים גרועים יותר מהחילונים, ויכולת ההשפעה הרעה על הציבור החרדי שלהם גדולה יותר. במודעות נכתב בין השאר: "לדאבוננו הגיע מצב שמיום ליום מתרבים לובשי המדים. כידוע, לא חסר להם חיילים, ואין הם צריכים את החרדים בצבאם. כל מטרתם היא להחדיר נגע זה בתוככי היהדות החרדית".

    לדברי הרב, אם פעם חייל חרדי היה מסתיר את העובדה הזו, היום המצב שונה. "עד היום היה בושה להגיע עם בגדי הצבא לבית המדרש, ידוע לי על אחד שהציעו לו להתגייס לצבא, לקבל שם תפקיד קל מאוד, ובתמורה יקבל משכורת גבוהה מאוד, אך זאת בתנאי שילך עם בגדי הצבא ,בגדים צואים, במשך כל השנה, בכל מקום שהולך. זה הרווח הכי גדול עבורם, שעוד יהודים ועוד יהודים ילכו עם הבגדים הצואים, ובכך יקררו את ההתנגדות לכך, ועל זה הם עמלים עתה".



    חיילים בגדוד הנח"ל החרדי (צילום ארכיון: AP)

    עוד נכתב בפשקוויל כי "באם נכנס יהודי עם בגדים כאלו לבית המדרש, מיד בהיכנסו צריך לצעוק 'טמא, צא מכאן', כי הבגדים הללו מטמאים. להתפלל עם בגדים כאלו זה כמו להתפלל עם שתי וערב. הבגדים האלו מכריזים כפירה ומינות, ובפרט כעת שהם אומרים מפורש שזה הוא מאוויים. לכן באם רואים יהודי נכנס בבגדים אלו, יש לגשת אליו ולומר לו לצאת מיד, ואם לא יענה צריך לתפסו ולזרקו מבית המדרש".

    עוד נטען במודעה כי ההשפעה של החיילים החרדים הרבה יותר קשה והרסנית: "בזמן כזה אין שום עצה אחרת, כך צריך לעשות במסירות נפש. אי אפשר באופן אחר לשמור על צאצאנו. אין לנו שום עצה אחרת. הללו מסוכנים הרבה יותר מאלה שנמצאים לגמרי אצלם. החופשיים אינם משפיעים עלינו כמותם".

    "מיעוט שלא מייצג את כלל הציבור החרדי"


    חסידי סאטמר בחגיגות ל"ג בעומר (צילום ארכיון: רויטרס)

    לדברי הרב, הפחד מההשפעה של אותם חיילים גדולה כל כך, ש"אם רואים בחור צעיר שמתווכח עם כאלו בחשבו שהוא חכם דיו וישפיע עליו, צריך לגשת אליו ולומר לו 'עזוב זה השייגץ'. יהודי הרוצה שצאצאיו יישארו ביהדותם חייב לתת יד למערכה. אסור לדבר עמהם, הבל פיהם מטמא. בחור שחושב שביכולתו להשפיע על שכזה יידע כי הוא עלול חס ושלום להיטמא".

    דוד זולדן, מחבר הספר "חרדים לגורלם" על הנח"ל החרדי, ואחד החיילים הראשונים בגדוד, מציע לא מתרגש מהפשקוויל. "הם לא מייצגים את הציבור החרדי. תושבי מאה שערים והעדה החרדית הם מיעוט שלא מייצג את כלל הציבור החרדי". לדבריו, בפועל המגמה של גיוס החרדים רק הולכת ומתרחבת. "ישנה מגמה שיותר ויותר חרדים הולכים ומתגייסים והמסגרות החרדיות בצה"ל מתרחבות. המגמה הזו הולכת ומתחזקת, ואסור לתת לקיצוניים האלה להרוס את מה שנבנה בעמל כה רב".

    זולדן נזכר בימים הראשונים והקשים שהוא וחבריו עברו. "עכשיו זה בדיוק 14 שנים להקמת הפלוגה הראשונה של הנח"ל החרדי, והיום יש כבר שני גדודים חרדיים. מי חלם על זה לפני 12 שנה? החבר'ה האלה משתחררים, ורובם רכשו מקצוע ונכנסו לשוק העבודה, זו מקפצה רצינית".

    לדבריו, "ככל שהזמן עובר יש פחות ופחות אירועים. אנחנו היינו הגדר המעכבת, הפלוגה הראשונה סללה את הדרך לבאים אחר כך. היום הרבה יותר קל וקיימת כבר לגיטימציה. היום אין החרמות כמו שהיו עלינו. אפשר להתגייס ולשמור על אורח חיים חרדי מלא ביחידות ההומוגניות, ואני מחזק את ידיהם של החיילים החרדים. אנחנו נמצאים בעלייה תלולה, יש מוקשים בדרך, אבל בסופו של דבר יונף הדגל בראש ההר וחרדים יוכלו לשאת נשק ולהגן על המדינה". כמו כן, לדברי צעיר חרדי שביקש לא להזדהות בשמו, אין לייחס לעניין חשיבות ואין זו דעת הרבנים. "אני מכיר לא מעט חיילים חרדים במדים שנכנסו לבתי גדולי ישראל והם לא גורשו משם".




    השבמחק
  5. הצייר של האיורים של הקמפיין הוא צייר ידוע ומפורסם
    והוא מודע לנזק שהוא גורם למשפחות
    ולאחר כמה וכמה פניות אליו להפסיק עם ההסתה המכוערת נענו בשלילה
    אני שוקל אם לפרסם את שמו ברבים
    יש לציין כי הוגשה נגדו תביעה במשטרה שעל ידי ציוריו גורם להסתה לאלימות פיזית ומילולית

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.