רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 במאי 2013

כיצד נוצרה המחלוקת באגודת חסידי חב"ד - פרק א'

מאת: יודע דבר בחב"ד

אחת הטעויות הבסיסיות במחלוקת הפנים חב"דית היא שיש ששושבים שהמחלוקת באגודת חסידי חב"ד היא בין משיחיסטים ללא משיחיסטים, אז נשתדל לעשות קצת סדר, ונעלה 7 פרקים יום אחר יום שיסביר את המחלוקת

פרק א' – איך נוצרה המלחמה
 
בחג הפסח לפני תשע שנים הלך לעולמו הרב שלמה מיידנציק אשר שימש כיו"ר אגו"ח במשך שנים רבות.
כבר במהלך ימי חול המועד הגיעו שמועות כי אהרונוב מדבר עם רבנים ומנסה לארגן אסיפה של בית דין רבני חב"ד על מנת למנותו ליו"ר אגו"ח.
בערב שביעי של פסח, פנו חלק מחברי בית הדין (הרב העכט והרב גוראריה) לחברים אחרים בבית הדין על מנת לבדוק את העניין ולבקש שלא יקיימו שום דיון בעניין עד לאחר החג על מנת שהם יוכלו להשתתף באסיפה.
בנוסף לכך פנה זקן חברי העמותה הרב משה אשכנזי מתל אביב לבית הדין וביקש מהם לשמוע אותו ואת מה שיש לו להגיד בעניין לפני שהם מקבלים החלטה.
לחלק מהפונים נאמר כי לא מתכוננים בכלל לשבת לדון בעניין עד לאחר חג הפסח ולאחרים נאמר כי מתוכננים רק לשבת לדבר אך לא לקבל שום החלטה בעניין.
לפתע פתאום, שעתיים לפני כניסת חג שביעי של פסח יוצא מכתב מבית דין רבני חב"ד החתום על ידי חמישה רבנים שבו הם ממנים את אהרונוב ליו"ר אגו"ח ומוסיפים עוד חברים לעמותה.
מיד לאחר חג הפסח פנה שוב הרב משה אשכנזי לבית דין רבני חב"ד וביקש מהם שוב לשבת ולדון בעניין בכובד ראש ולשמוע מה יש לחברי העמותה להגיד בעניין (חלק גדול מחברי העמותה לא רצו את אהרונוב כיו"ר כל אחד מסיבותיו הוא, ובפרט לאור הטרור שהוא הנהיג בעמותה כנגד מיידנציק בשנים האחרונות לחייו)
יחד עם זאת פנו שני הרבנים המ"ל שלא השתתפו באסיפה במכתב לשאר חברי בית הדין (גם הוא על בלאנק של בית הדין) ובו הודיעו כי ההחלטה לא מקובלת עליהם ולא תקפה ויש צורך לקיים דיון.
לאחר מכן פנו כמה רבני קהילות בחב"ד גם הם במכתב לבי"ד רבני חב"ד וביקשו גם הם מבית הדין לקיים דיון נרחב בעניין.
אף אחד מהמכתבים לא נענה והרבנים שחתמו על המכתב, ובראשם הרב ירוסלבסקי והרב גלוכובסקי התבצרו בעמדתם. ואישרו לאהרונוב לפנות לבתי משפט על מנת לבסס את מעמדו כחבר בעמותה.
וכך נוצר מצב אשר במשך שמונה שנים כל צד מקיים לעצמו אסיפות עמותה והצד שכנגד פונה לבית משפט לטעון לאי חוקיות האסיפה וחוזר חלילה.
במשך שמונה שנים בילו הצדדים ימים על גבי ימים בבתי משפט בתביעות חוזרות ונשנות על אי חוקיות האסיפות של הצד השני עד לתביעה שהגיש אהרונוב לפני קצת יותר משנה בחודש פברואר 2012 אשר הגיעה לפתחו של שופט אחר שהחליט פעם אחת ולתמיד לעשות סדר בבלאגאן.

תגובה 1:

  1. ווילשאנסקי / אשכנזי חושבים שאגו״ח זה ירושה פרטית שלהם בתור הנכדים של קרסיק היו״ר הראשון כמו״כ הנכדים של מיידנצ׳יק בראשות מענדי בליניצקי

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.