רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 במאי 2013

הרב אליעזר ברלנד שיגר מכתב ממרוקו ומזהיר שלא למכור את ישיבת 'שובו בנים'

מאת: ברסלבר

המכתב הזה יוצא מהגאון הצדיק הרב אליעזר ברלנד הנמצא במרוקו ומרגיע במקצת את חסידיו
לאחר שבימים האחרונים חבר הנהלת שובו בנים לשעבר הקבלן ערן הוכברג יחד עם גורמיים אינטרסנטיים שעזבו את הקהילה ומעונינים בפירוק המוסדות החלו בנסיונות למכור את המבנה העתיק ההיסטורי הראשון של המוסדות הנמצא בעיר העתיקא ברובע המוסלמי מול הר הבית,

המבנה בעל ה-5 קומות שמשמש במשך כל ימי השנה לאבן פינה והמרכז הרוחני הראשי של כלל המוסדות הפזורים ברחבי הארץ.
במבנה יש גם מקוה המשמש בנוסף לתלמידי הישיבה גם את תושבי העיר העתיקה ומתפללי הכותל הותיקים.

במקום מתקיימים 3 תפילות ביום שהעיקרית בהם זה התפילת נץ המתחלת כשעה וחצי קודם הנץ החמה בניגונים הידועים של שובו בנים,
במקום יש במשך היום כולל של 250 אברכים היושבים ועמלים בתורה מבוקר עד הערב ,בנוסף יש כולל חצות של עשרות אברכים שלומדים מחצות לילה עד הנץ החמה .

אותם גורמים ובהם ערן הוכברג נפגשו לאחרונה עם הרב זילברמן ראש מוסדות בעיר העתיקא  והציעו לו את המבנה בעד סכום כסף לא מבוטל
הרב זילברמן הביע את הסכמתו העקרונית לרכישת המקום. רק זה תלוי אם יצליח להשיג את הסכום הדרוש,

השמועה נפוצה כמו אש בשדה קוצים בקרב כל תלמידי ואוהדי שובו בנים והשטח החל לבעור ( ואף הוכברג קיבל איומיים על חייו) לאחר שכבר הקבלן ערן הוכברג עם אותם גורמים כבר הצליחו בשיטות מתוחכמות למכור בחודשים האחרונים את כל מבני מוסדות הישיבה ובהם בית הכנסת בשכונת מוסררה, מבני הישיבה הקטנה והגדולה בשכונת בית ישראל, כולל הוראה בשבטי ישראל, דירת הנופש של הרב בטבריה
ובנוסף עיקל את כל חשבונות הבנק של המוסדות בטענה שהמוסדות חייבים לו מליוני דולרים.

קבוצה מותיקי הישיבה אף נפגשה במשך שעה וחצי עם הרב זילברמן בנסיון לשכנעו שלא יקנה את המקום
גורם בשובו בנים אומר, כל מכירת מבני המוסדות נעשים ע"י אותם אינשי דלא מעלי שמתנגדים לצדיק הרב ברלנד ולאחר שהם פירסמו את העלילות נגדו שלא היו ולא נבראו

כעת הם ממשיכים בתוכניותיהם הזדוניות ומנצלים את זה שהרב בחו"ל ופועלים ללא לאות באופן בלתי חוקי לחסל את כל המוסדות אך ורק כדי לקבור את שובו בנים סופית!!
אין לאף אחד מהם מסמכים שמוכיחים שהמוסדות חייבים להם כסף, מדובר בחובות אישיים שלא מצדיקים פירוק מוסדות ומכירת מבנים של העמותות, על נסיונות מכירת המבנה בעיר העתיקא כבר לא יכולים לשתוק!!!

12 תגובות:

  1. שאולון וקוראים יקרים
    כל השמועות על מכירת העיר העתיקה ובפרט הניסיון לקשר אותן לערן הוכברג הן עורבא פרח מהסוג הרגיל שמסתובב בשובו בנים. האמת שלאחר 25 שנה אני יכול לומר עם יד על הלב שההתמחות הכי גדולה של חסידי שובו בנים ובפרט של אליעזר ברלנד מלך מרוקו הם שקרים, לשון הרע והפרחת שמועות ללא קשר למציאות. באוזני שמעתי אלפי שקרים וסיפורים דימיוניים שלא היו ולא נסראו מפיו של אליעזר ברלנד ותמיד היה תירוץ שהוא מספר את הסיפור איך שמספרים אותו בשמים. הוא אומר את האמת לאמיתה לא את האמת הפשוטה. אבל האמת היא שהוא פשוט לא יכול להוציא מילה אחת של אמת מהפה וכבר נתנו לנו חז"ל וגדולי החסידות סימן לעתיד לבוא לברוח כמו מאש ממי שאינו מקפיד בשקר כמו בעריות כי סופו ליפול בעריות כמו שראינ ו בעינינו.
    רוצים לשמוע קצת מהשקרים המקובלים והידועים לכל?
    שובו בנים התרימו אמה על אמה בבית המדרש של העיר העתיקה, ולאחר שנגמר המקום טענו שכל אמה על אמה היא בגובה מילימטר ומוכרים את האמות עד רום הרקיע. את החדר שנקרא כתר ישראל ע"ש הבבא סאלי בנו בלחץ של אחד התורמים שגילה שלאחר שנים של התרמה לבניין בית מדרש חדש אין כסף ואין בית מדרש חדש. אז הוסיפו חדר. מיליוני שקלים הותרמו עבור בית תמחוי שמעולם לא היה. אולי קצת ארוחת צוהריים לאברכים. אחד מחברי שאל את ברלנדוס מלך מרוקו איך אנחנו מתרימים עבור יתומים? אליעזר ברלנד ענה לו בשיא הרצינות שיש כמה יתומים בקהילה וחוץ מזה אתה בכלל לא יודע מה זה יתום. יתום זה יפה תואר.
    ההשערה שלנו שהוא כיוון על עצמו, שהוא כידוע חתיך יסוד עולם.
    אגב אותו ערן הוכברג מושמץ דאג במשך השנים לתשלום השכירות של העיר עתיקה, בניין התלמוד תורה, בניין התפילות בשבת, בניין הכולל הוראה, בית הרב, בנייני המשרדים ומחצית מהתמיכה שקיבל כל אברך בכולל הוראה ובכולל שערי תורה הגיעה מכיסו הפרטי. בניגוד להוצאת שם רע שהבאת בכתבה הרי שבעבר התפרסם בחדרי חרדים שלערן הוכברג יש הסכם בוררות על פי דין תורה עם מוסדות שובו בנים, הסכם שקיבל תוקף גם בבית המשפט על החובות שחייבים לו וגם אליעזר ברלנד חתם ברצון טוב ובכוונה לכפר על מקצת מעלילותיו על הסכמים אלו. היחידים שיש להם מטרה לפרק באמת את מוסדות שובו בנים, וכנראה עם סיבות טובות ומוצדקות הם נחמן ברלנד ואימו תהילה שיודעים ומתביישים בגודל העוולות של אביו/ בעלה וכלשונם פשוט רוצים למחוק את כת עובדי העגל מהעולם החרדי תוך כדי שמירה על כספי המשפחה אבל מפחד הציבור מנסים למצוא מישהו שיעשה עבורם את העבודה המלוכלכת, ועל הדרך מפיצים שמועות זדוניות ומחרחרים מדון וריב כמו שלמדו מרבם היקר אליעזר ברלנד שממשיך לרדוף ולאיים באלימות קשה ממקום מושבו במרוקו אצל העבריין הנמלט ראש הכנופיה הירושלמית גבי בן הרוש.
    אם נחזור לתחילה הסעיף, כמעט כל אדם בקהילת שובו בנים קיבל מאותו קבלן מושמץ מינימום של אלפי שקלים ואפילו הרבה יותר בנוסף לטובות הנאה של שימוש בבניינים שהיו יכולים בהחלט להניב רווחים לכיסו הפרטי. אבל כידוע העולם נברא בשביל אילעזר ברלנד ומקורביו ולכן כל מה שהם מקבלים זה מעט מדי ומאוחר מדי וכל מי שנהנה במשהו מהעולם הזה פשוט גוזל אותם ואני לא אומר את זה בציניות. זוהי פשוט תפיסת עולמם.
    אולי הם צודקים אבל אני כבר לא שם

    השבמחק
  2. הסיפור המלא בישיבת שובו בנים30 במאי 2013 בשעה 8:55

    הקהילה הייתה עד לפני כשנתיים תחת שלטונו של בנו ונכדו של הרב. במשך הזמן הזה הם הנהיגו את הקהילה בשלטון של דיקטטורה וסלקציות, ונהגו פעמים רבות באלימות. תלמידי הישיבה היו נאלצים לאסוף הוראות קבע כתנאי להחזקתם במוסדות, כאשר מרבית הכסף הולך לחשבונות פרטיים של המנהלים, ורק מיעוט משמש להחזקת המוסדות. כמו כן השתמשו ברב ברלנד עצמו למסחטת כספים כאשר כניסה לרב הייתה עולה 1000$ ואמרו לרב כל הזמן שהישיבה בחובות, וזאת האפשרות לכסות אותם. בתקופה האחרונה מישהו ממקורבי הרב פרץ למחשבים של הישיבה, והעתיק משם המון חומרים ושיחות טלפון מוקלטות המתעדות את השחיתויות של הנהלת הישיבה. הוא נכנס לרב וסיפר לו על כך. הרב הורה לו להוציא את הדברים לאור. הדברים נערכו ויצאו בדיסק שנקרא "שובו בנים - החשיפה". ישיבת שובו בנים הייתה כמרקחה, וניסו להכחיש את הדברים, עד שנודע שהרב עצמו עומד מאחורי הוצאת הדיסק. באותו זמן החליטו בנו ונכדו של הרב להכריז עליו כחולה נפש, ולאשפזו. חתנו של הרב יידע אותו כל כך והוחלט להבריחו לדירת מסתור בצפון. לאחר משא ומתן שבו הבטיח בנו של הרב שאינו חוזר לנהל את הישיבה, ולא מתערב לו כלל בענייניו, החזירו את הרב לירושלים. אבל מאז בני ביתו של הרב עושים לו טרור, וכן השתדלו במשך זמן ליצור עלילות ולהפריח שמועות זדוניות על הרב מכל מיני כיוונים, על מנת לערער את שלטון הרב בקהילה, ולחזור ולהשתלט על המוסדות. וזאת נעשה על ידי תשלום כסף לעדי שקר, על מנת להעליל על הרב. (והמשטרה שיתפה פעולה עם העלילות, מאחר והרב ברלנד מסומן במחלקה היהודית בשב"כ כמנהיג ימני כריזמתי).
    כעת כשהביאו את הקהילה למצב קשה, הם מנסים לנצל את ההזדמנות ולהפקיע את המוסדות.
    המצב הבעייתי הוא שלא הצליחו מבחינה חוקית לנטרל את בנו של הרב מהעמותה של שובו בנים, ואת זה הוא מנסה לנצל כעת כדי למכור את המוסדות כדי לשלם חובות פיקטיביים שהוא יצר, שכאילו הישיבה חייבת, כאשר הכל נעשה בקנוניה ורמאות.

    השבמחק
    תשובות
    1. להפיץ שקרים בטוקבקים, זה קטן על מתנגדי הרב ברלנד ומשת"פיהם שודדי המוסדות, שכל אחד מהם רוצה לקבל חתיכה מהעוגה... אחרי שנתפסו כבר כמה מהם על שוחד לעדי שקר, סחיטה באיומים ונסיון לרצח.

      האינטרס ברור. מדובר בכסף... הרבה כסף.....

      מחק
  3. העלילות על הרב ברלנד, הגיעו מעדי שקר שנשכרו על ידי רודפי הרב מתוך משפחתו, על מנת לשבור את הקהילה ולגרש את הרב מהארץ, ולהפקיע את המוסדות.

    השבמחק
  4. והרב זילברמן חולק עם הגנב ומשתף פעולה עם כזאת קנוניה מסריחה, ועוד לגזול הקדש ולפרק מוסדות של תורה?!

    השבמחק
  5. זה הכל מסע נקמות של נחמן ברלנד, אחרי שסילקו אותו מההנהלה לפני כשנתיים. מאחר והוא עדיין רשום על העמותות, הוא עשה קנוניה עם ערן הוכברג שיתבע חובות שכאילו חייבים לו, והוא ימכור את הישיבה כדי לשלם לו.

    השבמחק
  6. איך הם לא מפחדים מהקב"ה לפגוע בלומדי תורה?!

    השבמחק
  7. מלך מרוקו הראשון30 במאי 2013 בשעה 11:26

    הגאון הצדיק הרב? שאולזון לא הגזמת קצת? אלזר ברלנדוס מלך מרוקו ה-1 אומנם ניהל, מנהל וינהל את העולם אבל הוא בהחלט לא תלמיד חכם. הוא כלל לא מונח בש"ס ולא בפוסקים אבל לעיתים מלהטט באקרובטיות בסוגיא שאף אחד לא ממש אוחז ראש בה כגון תוקפו כוהן וקופץ מהנתיבות לרמב"ם ולשורה בתוספות כדי שאף אחד לא יוכל לעקוב אחר מהלך הדברים. תלמידי חכמים שדווקא אוחזים ראש בסוגיא אומרים שהנ"ל פשוט מדבר שטויות.
    בדרך כלל הוא לומד עם שוטנשטיין ובשנה האחרונה בארץ ישראל היה מאזין בקביעות לשיעורי הדף היומי ברדיו. יפה ונאה. אין לי שום דבר לא נגדו ולא נגד הרדיו אבל תלמיד חכם?
    בספרי קבלה הוא מדמה מילתא למילתא בין ספרי האר"י לדברי רבי נחמן באופן שאף אחד לא מבין מי התיר זאת ומראה בקיאות חלשה. הוא נוהג לדבריו "לסגור פינות" עם מדרשים עלומים מקצה העולם שאף אחד לא שמע עליהם.
    את רוב השיעור הוא מקדיש לסיפורים היסטוריים מימות היוניים ועד נפוליאון והיטלר וגם סיפורי מופתים בעיקר של עצמו, כדי להמתיק דינים, לנהל את העולם ולהפיע לכל אחד מחסידיו די מחסורו כך שאף אחד לא מעיז להיות מספיק משוגע ולהפסיק את מעיין השפע, וכמובן פוחד פחד מוות שמא תפגע בו מידת הדין, או מקורביו האלימים שישמחו לקבל חלק בחצר שלו בעולם הבא עבור דקירה, מכות או סתם איומים אלימים.
    כרגע מתרכזים חסידיו בהפצת סיפורי מופתים ומאמרים בדבר גדולתו וקדושתו. הדף נקרא "מהנעשה בעולמו של מורנו הרב ברלנד שליט"א", ובאמת שיש כזה דף, וכנראה שגם יש כזה עולמו של..., ואני לא המצאתי אותו. לא אלאה אתכם בציטוטים הרגילים שנאמרו בשמו ומשמו על שמו וגדולתו אבל כמשל ניקח את הסיפור האחרון בדף הוא על ראייתו המופלאה לעתיד, איך אמר לבכירי הקהילה שהוא רואה 300 מהלכים קדימה ויש גם הוכחה ניצחת כי אחד סיפר שהרב כתב לו תפילה על חמישה חדרים בירושלים ולאחר 5 שנים הוא קיבל דירת 5 חדרים בירושלים.
    לצערי לא כתוב שם כמה הוא שילם. לא כמה הוא שילם לרב, לא כמה הוא שילם על הדירה, וכך שאנחנו לא יודעים אם הפדיון עלה יותר מדרית 5 חדרים או עם הפידיון ביחד עם הדירה עלה יותר מווילה במשכנות שאננים או אם זה היה פשוט עושק, גזל או פלשה אבל המופת הוא מופת ברור שלא ניתן להכחישו.
    בדף הנלווה שהוא כנראה "מהנעשה בעולמו של.. מספר 2" הוא מבקש להודיע לכל יושבי הארץ לא לדאוג לו. הרב מרגיש כמו מלך ויש לו שם משרתים. הוא הוסיף: "אני מרגיש כל אחד ואחד ומתפלל על כל אחד ואחד ורואה כל אחד ואחד וכל מה שעובר עליו ולא לג=דאוג עוד מעט יהיו ניסים גדולים והחקירה תיפול כמו בניין קלפים.
    ואחד מספר שהרב אמר לו: "תבוא אלי למרוקו תתרפא מכל המחלות ואפילו תבוא ליום אחד". גם אמר לאחד: "מי שהתאמץ לבוא אלי לא יחזור בגלגול שוב..."

    יש שם עוד המון ניסים ונפלאות אבל קצרה היד מלהקליד והמוח מלהשתטות, ומכאן תצא הקריאה לכל הכופרים במשיחיותו: "חיזרו בכם ועלו על צ'רטר לארצות המערב".

    השבמחק
    תשובות
    1. אשר החילות ליפול לפניו לא תוכל לו, כי נפול תיפול לפניו:30 במאי 2013 בשעה 13:41

      להפיץ שקרים בטוקבקים, זה קטן על מתנגדי הרב ברלנד ומשת"פיהם... אחרי שנתפסו כבר כמה מהם על שוחד לעדי שקר, סחיטה באיומים ונסיון לרצח.

      האינטרס ברור. מדובר בכסף... הרבה כסף.....

      מחק
  8. לא אדמו"ר ממרוקו אלא מבוקש על מעשים שפלים שמוצא שם מקלט של עראי.
    ואם עוד נמצאו לו אווילים לשטות בהם כאלה לא חסרו מעולם לרמאים וגונבי הדעת המקצועיים.
    ותחושתי (הערטילאית) היא כי הרב הרבנית הבן הנכד ורוח הקדש כוללו משחק אחד.

    השבמחק
  9. אנח מוחה בתוקף!!! עשית בלבול עצום בשילוש הקדוש!!!
    הא.ב. - ראשי תבות אליעזר ברלנד
    הב. נ. - ר"ת נחמן ברלנד
    ורחו הכותש היא כמובן האם והרעייה תליט"א, שכל מי שעמד במחיצתה התפעם והתרגש לנוכח רמות העל של טרור רוחני, נפשי, כלכל ופיזי שהיא מפעילה כנגד מתנגדיה ומתנגדי בנה ובעבר כאשר השילוש היה אחד גם נגד מתנגדי בעלה.
    ונסיים בדברי המשורר העמממי הדגול:
    לכובע שלי שלוש פינות
    לולא היו לו שלוש פינות
    לא היה זה הכובע שלי

    לצעירים ממכם שלא זכו לראות את הכובע הנוסטלגי הזה נספר שמדובר בכובע טמבל.

    השבמחק
  10. בס"ד. ריבונו של עולם - אנא הצל את כב' הרב הצדיק הקדוש מורנו ורבנו ועטרת ראשנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א וזכה אותו לאושר ונחת להגדיל תורה ולהאדירה בנחת ובשלום ושלווה - עד כמה יסבול מעוונותינו, ריבונו של עולם, רחם על אהוביך כבבת עיניך, אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.