רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 במאי 2013

מה קורה בישיבת חדרה?

מאת: בן ישיבה

רבים מאד מבוגרי ישיבת חדרה ממאנים להאמין לשרשרת השמועות הבלתי פוסקות, בדבר חורבנה של ישיבה ואם בישראל, אשר גידלה עדרים עדרים לתורה וליראה, וכעת הפכה למקום פורענות שהמחלוקת הארורה נוגסת בכל חלקה טובה בישיבה.
הכל התחיל כאשר משגיח הישיבה שליט"א שבמשך שנים ארוכות נזהר מלהודיע בשער בת רבים את דעותיו השונות, החל לשתף את תלמידיו בוועדים ובשיחות בדעותיו על גדולי ישראל וכדו', זאת כאשר תפקידו הרשמי של המשגיח הוא לחנך תלמידים לתורה ולמוסר ולא להציב עצמו כא' ממנהיגי הדור שמשא הדור על כתפיו.
בהמשך הצטרף ראש-הישיבה לחגיגה, ובזמן שראשי הישיבות מוסרים שיעורים ומרביצים תורה, הוא הפך ל'דעות-זאגער' [בעל-דעות] בכל פרשייה ציבורית, כאשר כל פעם מתעוררת סערה בישיבה מה סובר ראש הישיבה כאן, כאשר במקביל הוא מרואיין שלא בידיעתו בקווי נייעס שונים ודעת תורתו מתנוססת בכל אתרי האינטרנט.
תלמידי הישיבה אף הם לא טומנים את ידם בצלחת, ומאז התפרסם כי בחורים בישיבה שמים קץ לחייהם ל"ע בגלל הלחץ הלימודי הרב שהיה שם אי-פעם, החליטו לשמח את הציבור בשורת מעשי קונדס שאין הדעת סובלתן, כאשר בכל חתונה בבני ברק כשזוכים בני הישיבה לצאת מהכפר בו הם לומדים, הם מתגוששים ומתחככים זה בזה ומשתדלים לגלות את דעתם הפיזית על כל ראש-ישיבה ומרביץ-תורה. ידוע כי ראשי הישיבות נמנעים מלהופיע בחתונות של הישיבה מחשש פגיעה פיזית והשתלהבות היצרים.
במקביל, עסקן הישיבה בנצי-נורדמן הסתבך אף הוא בפרשייה ציבורית, כאשר חשף בטעות כי ראש-הישיבה הורה לו לשתף פעולה עם חב"ד, פרסום הפרשייה גרם נזק לישיבה, שנחשף כי אין לה קשר עם תורת מרן הרב שך, מייסד הישיבה ומכוננה, שבטח מתהפך בקברו.
כל אלו גרמו לירידה כללית בהתמדה ובעמל התורה, התלמידים המובחרים עזבו את הישיבה לישיבות אחרות למרות נזיפותיו הרמות של ראש-הישיבה שלא בחל בשום אמצעי בכדי להשאיר אותם בישיבה, פרסום המצב בישיבה גרמה לנזק אדיר ברישום לישיבה, המבוסס רק על ישיבות בני-ברק הכפופים כולם לגדולי ישראל שליט"א.
יש להזכיר, כי הנפילה של הישיבה לא התחילה היום, כבר בשנים האחרונות לא פנו לישיבה בחורים מישיבת פוניבז' לצעירים ומישיבת דרכי משה, ישיבות אלו היו השדרה המרכזית של כל שיעור בחדרה [כאמור מהישיבות בירושלים בין כה אף אחד לא מגיש טופס], וכך, איבדה הישיבה את מקור הכוח העיקרי שלה.
הישיבה שמה את מבטחה בישיבת בית דוד, שגם כך קורסת תחת הנטל במשלוח חצי שיעור לישיבה של הרב מרקוביץ', ואילו החלק השני של השיעור שהם בנים לחרד"שי בני ברק, פונים לישיבות כמו עטרת ישראל ונהרדעא, מה שלא מתאים לאווירה הסגפנית של חדרה [הרי הראש-ישיבה הצליח להסתכסך עם כל גביר שזז].
כך או כך, בוגרי הישיבה מקוננים את מצב הישיבה, רבים מהם מבטלים הוראת קבע למקום שנהיה לאתר סוער של התגוששויות פוליטיות, ואילו הישיבות המתחרות מחככות את ידיהם בהנאה, כשכמויות של בחורים שהיו הולכים בימים כתיקונם לחדרה, פונים לישיבות אחרות, הממלאות את יעודן כישיבות המגדלות לתורה ולא לפוליטיקה.

תגובה 1:

  1. "בחורים בישיבה שמים קץ לחייהם בגלל הלחץ הלימודי"?
    מאיפה הבאתם את זה?
    חתיכת טיפשות.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.