רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 במאי 2013

הרבנות הראשית קבעה? פחחח...

מאת עקיבא וויינגרטן

זוהי בערך תגובה חרדית טיפוסית לשלל פסקי הדין שיוצאים מטעם הרבנות הראשית לישראל. כדוגמת הזזת "החג" ל"ג בעומר בשביל למנוע חילולי שבת בהדלקת המדורות. יש לי את הרב שלי יגידו החרדים, הם לא הרבנים שלנו. נקודה. אנחנו גם לא נאכל מהכשרות שלהם על פי רוב, למעט מקומות בודדים שאנחנו יודעים על מערך מהדרין שקיים שם, הרבנות זה בשביל החילונים והמזרוחניקים יודע כל אב חרדי לספר לבנו, אז למה לעזאזל אנחנו מתערבים בבחירתם?

הרבנים עמאר ומצגר יכולים להיכנס לרשימה של 500 האנשים הכי משפיעים בעולם, לצד נתניהו, יעלון, פרדו ועמידרור, נחמיה יכול לתהות איך בדיוק מצגר נכנס לשם, ואני גם תוהה על עמאר, עם כל הכבוד והערכה שיש לי כלפיו כתלמיד חכם, בשונה ממצגר שעל אף שהוא חביב מאוד ברמה האישית, גדלותו בתורה לא הוכחה מעולם, ומה שידוע לנו זה שהוא מינוי אישי של הרב אלישיב זצ"ל כי הוא הבטיח לשרת את האינטרס של הליטאים בענייני פירות שמיטה. אבל על מי בדיוק הם משפיעים? עלינו בוודאי שלא.
דיל ש"ס - הבית היהודי על הרבנות הראשית יוצאת לדרך, השמות, התנאים והסיכומים משתנים כל כמה שעות או אז מגיח משום מקום עיתונאי כזה או אחר (בד"כ חילוני) עם "מקורות" משלו על המתרחש מאחורי הקלעים ומפציץ עם ה"סקופ" הבלעדי שלו. אבל בא ניזכר קצת אחורה, ממתי בדיוק היו 'רבני מדינה' מקובלים בהיסטוריה היהודית? האם הבית יוסף או הרמ"א היו רבנים ראשיים מטעם המדינה? או אולי דווקא החפץ חיים מחנותו הצנועה להערינג קיבל משכורת קבועה מהמדינה, פלוס מאבטחים, לשכה, עוזרים ונהג צמוד.
ואני מדגיש את המילה "מקובלים", כי דווקא היו רבני מדינה באירופה, והמאפיין הבולט אצלם לא היה דווקא גדלותם בתורה, אלא כוחם הפוליטי בממשל, עליהם היו מטילים שליחויות להעביר למלוכה, בקשות, חנינות, העברת גזירות, הם היו כעין עסקנים פוליטיים ותו לא. אז אולי הגיע הזמן לוותר על המינוי המיותר והגלותי הלז שלא מועיל ולא משרת אף אחד. זה פוליטיקה לכל דבר ועניין, יוכיח העובדה שמנסים כל הזמן לשנות חוקים בכדי להתאים את החוק לרב כזה או אחר, הקשר היחיד שאני מוצא בין התפקיד לרבנות זה התלבושת, דהיינו הפראק, ההמבורג, הגלימה והמצנפת. את זה אני אומר לאחינו ממפלגות 'אתחלתא דגאולה', הם אלו שצריכים לוותר על העניין הגלותי הזה.
לאחים החרדים שלי אני אומר, יפה שמפלגת ש"ס הצליחה לשחק אותה בכלל לנהל מו"מ על הג'וב הזה מספסלי האופוזיציה, אבל אולי די עם הכפייה הדתית הזאת?! הרי כולנו יודעים מה בדיוק אנחנו אוחזים ומחזיקים מהרבנים 'מטעם'. תנו לחילונים ולמזרוחניקים לבחור את הרב "שלהם", כי הם היחידים ששומעים להם...

2 תגובות:

  1. אם היה לך קצת שכל היית מבין על מה המלחמה.

    אף אחד לא מכתיר אותם עלינו, אבל יש נושאים חשובים וקריטיים שבהם הם קובעים לפי החוק, וזה נוגע לכל אחד בארץ.

    אבל לא נברא אותך מחדש, מילא, תכתוב ותהיה מבסוט מעצמך.
    זה יותר זול מפסיכיאטר.

    השבמחק
  2. אדון וויינגרטן הנכבד.

    אולי במקום לשבת באתרים חרדיים ולתת כל הזמן חומר נגדנו לחילונים כדי להוכיח את "חכמתך" הרבה. אולי תעבור כבר סוף סוף לצד ה"נכון" של המפה ותעזוב אותנו לנפשנו...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.