רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 במאי 2013

עצרת שנופחה למימדים אבסורדיים

מאת גולש:

חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם, אמר כבר גדול התעמולנים בדורנו הרבי מחב"ד זצ"ל, והנה אנו נכוחים בצדקת אמרה זו שוב ושוב. להבדיל אלף אלפי הבדלות, יוזף גבלס, שר התעמולה הנאצי וגדול הדמגוגים בדורו, גילה כי "שקר שחוזרים עליו אלפי פעמים – מאמינים בו".
והנה, אמש בעצרת, פרסמו שוב ושוב מספרים של 30 אלף, או 40 אלף, והיו שהשתוללו ואמרו 80 אלף, העיקר שהויכוח הוא סביב כמות העשרות אלף שהיו.
בשעת ליל, פגשתי חבר ותיק, איש העדה החרדית וקנאי צרוף, ושאלתיו כמה היו, הייתי בטוח שהוא יגזים למעלה מן הגוזמות, והנה אמר לי שלדעתו היו שלושת אלפים איש בסך הכל, ולא יותר, מקטע רחוב אחד היה עמוס, כפי שרואים בכל התמונות, שאמנם צולמו מזוויות שונות, אך התמונה היא אחת, רחבה אחת עמוסה, ותו לא. לקח לי זמן רב לשכנע את עצמי שהצדק עימו, כי גם אני כמו כל אחד מושפעים ממערכת התעמולה האדירה.
ובאשר לרבנים – ביזי ביזיונות, עצם זה שהם כותבים ברשימות שלהם ש"הרב שמידע" השתתף, זה כבר מראה שהמצב כמו שאומרים "בקנטים", הרי אם הייתה זו עצרת של 80 אלף של גדולי הדור, מי יציין את שמו של ר"מ? זאת ועוד, הוצאו חולים ממיטת חוליים, והרב קרלינשטין חידש כאבר נעוריו והופיע בעצרת, שגם אם באמת הוא היה מגיע זה לא היה גליק גדול.
בקיצור, הרשימה החבוטה הקבועה, להוריד את עדס, כשעכשיו האויבער-חכמים התורנים הם ר"ז שוב [ליבי עליו] ורד"מ שניידר [מתי ה-20 הבא?].
היטיב להגדיר זאת מישהו: הויכוח היום הוא אם הר"ז שוב - שהוא ראש ישיבה של בערך שישים מוכי-גורל – כן היה או לא היה, ורק לפני חצי שנה בלבד הוויכוח היה על ר"א פילץ, רש"י ברונשטין.

ואנקדוטה לסיום: רחמי נכמרו על האד' מטריסק, שנחבט כהוגן בחיבוטי המזרח באירוע 'יקרא דאורייתא' אמש, רציתי מאד ללחוש באוזניו: חבל לך, אם היית הולך לעצרת הרבבות, כי אז היה שמך מנוייס ברטט בכל קווי הציבור והנייעס הרדיו והאינטרנט, והיה כל ילד יהודי מזכיר את שמך בדחיל וברחים, טריסק היה או לא היה, ומי שראה אותו שירים אצבע.

ואי אפשר בלי מילה טובה על אנשי חזו"א 5, שכמה שמזלזלים ביכולות שלהם, מחזיקים את ההגה טוב-טוב, שום ראש-ישיבה לא הופיע וגם עדס-שלזינגר שציוו לכולם בחתימתם להשתתף – לא השתתפו בעצמם, יכלה להיות כאן נפילה אדירה עם גור היו מצטרפים ואחריהם באפקט דומינו כל החסידויות, שאפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.