ראשית תודה על כל החומר היפה והעבודה המושקעת שלך, אין לי ספק שלפחות ברוב המקרים, הרצון שלך הוא לעשות טוב ולהוציא את האמת לאור, ועל כך הערכתינו.
רציתי להעיר בדבר מה שכתבת בשבוע שעבר על אודות נסיעת הרבי מצאנז לכותל 2 הערות:
1) הייתי שם עם האדמו"ר וזו הפעם הרביעית בשלוש שנים האחרונות שהייתי שם איתו.
2) מעניין שרק דברים כאלו (שאיני יודע מהיכן ומאיזה אינטרס באו) מתפרסמים, ועל כן אני רוצה לעדכן אותך במשהו מעניין שהרבי מצאנז עשה חצי שעה לפני שהוא הגיע לכותל.
יש אברך חסיד צאנז מהעיר ביתר עילית שאשתו קיבלה שיתוק בשתי הרגליים ר"ל, ובדיוק ביום זה האברך עשה חלאקה לאחד מילדיו, אז הוא ביקש מהגבאי של הרבי אם אפשר לעשות את החלאקה בירושלים לפני או אחרי שהרבי יהיה בחתונה של בעלזא, הגבאי הבטיח לחזור אליו עם תשובה תוך מס' דקות.
אני לא יודע בדיוק מה הגבאי ענה לו, אני רק יכול לכתוב לך שהרבי הגיע והיה אמור להגיע ישירות לכותל המערבי (הוא מחתן השבוע נכדה), ואני הוא זה שהייתי אמור לנסוע ברכב לפניו כדי להראות את הדרך, אבל משום מה הגבאי התקשר אלי ואמר לי שאכוון אותם לבית החולים הדסה הר הצופים,
האדמו"ר הגיע לשם לעשות את החלאקה לבן האברך דווקא בבית החולים לצד אשתו החולנית כדי לעודד אותה, האדמו"ר שהה לצידם כמחצית השעה, כשהשעה דוחקת ללכת לכותל ולחתונה בבעלזא, אך הוא התעקש לעודד אותם ולהישאר זמן רב איתם!
מה שהיה בדיוק בפנים אני לא יודע, זה היה שתיית לחיים וחלאקה פרטית, ורק המשפחה הקרובה של האברך (אביו ואחיו וגיסיו מצד אביו-חותנו הוא חסיד בעלזא והיה בחתנוה) לכן לא נכנסתי.
ר' חיים! שלא תבין אותי לא נכון, אני יודע לקבל ביקורת ולפעמים היא טובה ובונה
אך חבל שלפעמים לא מספיק מבררים את העובדות לפני שמפרסמים משהו
כמה אדמורי"ם אתה מכיר שהיו עושים דבר כזה ביום די לחוץ לאברך פשוט מן המנין, אני בכל אופן לא מכיר הרבה כאלו (לא מדבר על אדמורי"ם שמחפשים מנין
אי לא מבקש שתפרסם את המודעה הזאת, אני בסך הכל רציתי לכתוב לך מלב אל לב משהו שקצת כאב לי, אמשיך לקרוא את מאמריך היפים.
למען ההגינות, אני מוכן מתי שתרצה לענות לך על שאלות בנוגע לחסידות צאנז לפני שאתה מפרסם דברים שייתכן ונתבקשת לפרסם ע"י אינשי דלא מעלי שלא מפרגנים וכדו' שלפעמים אם היית יודע יותר פרטים אולי היית נמנע מלפרסמם. (אין לי טלפון לא כשר רק בעבודה רואה במחשב מדי יום)
שוב תודה רבה לך ובתקוה להבנה
חסיד צאנז