רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 14 במאי 2013

גאון או עבריין? - 'מעריב' על פרשת הרב ברלנד

מאות אנשים עשו ביום חמישי האחרון את דרכם לאולם השמחות במצפה יריחו, לבושים במיטב בגדיהם, מתלהבים ומתרגשים לקראת חתונתם של הבחור המצוין נתן גולדבלום, נכדו של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת שובו בנים, ובחירת לבו החסודה, חיה גבירץ, בתו של אחד מוותיקי הקהילה.

האורחים דימו בנפשם את האירוע המשמח, את אנשי הכליזמרים ואת הריקודים עד אור הבוקר במיטב המסורת של חסידי ברסלב, שהרי ביריחו מותר לשמוח על כלות. בירושלים, לפי הנוהג האשכנזי, צריך להסתפק רק ב"פויקר" (סוג של תוף), כי תזמורת לא תנגן במקום שבו חרב בית המקדש. 


כאשר ירדו האורחים מהאוטובוסים אחזה אותם הרגשה מוזרה. בני המשפחה לא נראו במקום, וגם החברים הקרובים נעלמו. בפתח האולם נדהמו כולם לראות שגם החתן והכלה נעדרים. הם נאלצו לחזור על עקבותיהם ולשוב לבתיהם ברחבי הארץ.

הטירוף אחז שוב בקהילת שובו בנים. יש אומרים הכל מעשה שמיים. יש אומרים הכל מעשה אדם מעורער אחד, הרב אליעזר ברלנד, שמחזיק קהילה שלמה בתנאים בלתי נסבלים קרוב ל-50 שנה, ועכשיו מגיע לשיאים חדשים. הפעם הוא שלח טיל ביטול חתונה.

מה קרה? ביום רביעי, יום לפני החופה והקידושין, הגיעו בני הזוג לווארזאזאת, עיר במרכז מרוקו, על ספו של מדבר סהרה, כדי לקבל את ברכת הרב ברלנד, שנמלט לשם לפני שלושה חודשים. הרב, מספרים, ביקש מהשניים להישאר במחיצתו והבטיח להם חתונה גדולה ומרשימה יותר במרוקו.

יכול להיות שנימק את דבריו בשלטון הציונים המשוקץ על המדינה, עניין שמשמש אותו לפעמים, ולכן מגיע להם מקום טוב יותר לבוא בברית הנישואים; יכול להיות שביקש להביע מחאה על רשויות החוק בארץ שרודפות אותו; יכול להיות שהחליט שכך צריך להיות, בלי הסברים.

כך או כך, בני הזוג הצעיר נשארו במרוקו במחיצת הרב ביום החתונה שתכננו במשך חודשים. בני המשפחה שנשארו בישראל רתחו, האורחים חזרו הביתה מאוכזבים, אבל לא מופתעים. החסידות הקטנה-בינונית הזו, שמרכזה בירושלים, ידעה שיגעונות גדולים פי אלף.

לרשימה כולה כנסו כאן http://bektzara.blogspot.com/2013/05/blog-post_5915.html

תגובה 1:

  1. מענין מאד מה יהי' סוף הפרשה. אם אפילו נכשל אפשר להבין. וישלם את המחיר.אין דבר כזה שאין לו תאווה ,גם אני יהודי זקן יש לי יצר הרע ככה ברא הקב'ה את כלנו, וגם לא חסר לו כסף לקנות ויאגרה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.