רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 במאי 2013

על מלחמות החינוך בבעלזא

כבוד הר"ר חיים שאולזון

קיים אצלנו בבעלזא אחד שהשתלט על הסדר בלימוד הישיבות שלנו שאני רושם עליו כל כך הרבה כישלונות שזה פשוט מדרדר את החסידות לתהום בלימוד!!!
[- חוץ מהוועדה הרוחנית שהוקמה שבראשו עומד ברגר חתנו של יוסל קוט הראש ישיבה של אשדוד ישיב״ג. שהוא עזות פנים וכל עזות פנים צריכים לבדקו אם בכלל מזרע היהודים הוא. שמעיף כל מי שלא מתחשק לו מהמשרה שלו בישיבות ומעמיד אדם שיציית לו ויעביר לו כל מה שנעשה בשטח!! נמשל יוסף צבי ברייער הראש ישיבה של הישב״ק בבית חלקיה הוא העיף בשן ועין. על אף שהוא השיג עם קשריו הרבה מלוא חופניים כסף למוסדות בכלל ולבניית הישיבה החדש בבית חלקיה בפרט!! למה? כי הוא כבר לא מתאים לפוסטן. והשווער שלו יוסל קוט הוא לא יעיף כמובן...... אך יוסף צבי ברייער כמובן לא ויתר על מעמדו הרם כבר מעל 10 שנה.. ואמר שהוא לא מוחל לאדם שיישב במקומו עד שיתנו לו חצי מיליון ש״ח פיצויים על כל השנים שעבד לפי החוק. והברגר הזה ניסה לא לזכור האימרה הזה. אבל להפתעתו כל מי שביקש ממנו לשבת על כיסו למלא מקום {אני יודע שמות} לא רצה לקבל עליו הקפידה של ברייער. אז לא היה לו ברירה ובמקום לוותר ולא להעיף אותו בחר בתשלום כל הכסף עד הגרוש האחרון. וממי לקח את הכסף? הפיצויים הרי הלכו למשכורות לצוות כל השנים. כמובן ה׳מרכז׳ שהרבה [כבר לא] תורמים למוסדות מתוך עין עיוורת. העיקר להעיף אותו בגלל שלא הסכים להכניס אחד חדש לצוות שידווח לברגר כל מה שנעשה בישיבה. כי הוא טען שלהנהיג את הישיבה הוא צריך סמכות לכל ולא שמישהו יגיד לו זה אסור וזה מותר (זה שמעתי מברייער בעצמו, אגב)]
לעניינו;
א. בבעלזא הונהג כבר שנים רבות מאז מהר״א ז״ל מחזור של 6 שנים המסכתות שלומדים קבוע בישיבות. וזה אף אחד לא העיז לגעת בה. עד ששלמה פרידמן עלה לכס ראש הישיבה באגריפס שבירושלים ונכנס לרב כמה פעמים עד ששכנעו לשנות שנה אחד ללמוד מסכת בבא בתרא שזה לא היה בסדר בטענה שזה מה שלומדים בישיבות הליטאיות וזה מאוד מצליח. וכך הוה. התחילו ב״ב. אבל מכיוון שבבעלזא יש מנהג עקום שמזרזים את הבחורים - בלחץ מאוד חזק וחסר אחריות שגורמת להידרדרות לאחר הנישואין בלימוד - שחייבים לגמור המסכת והעיקר לסיים במסיבה בסוף שנה ולעשות רושם. לכן גם בשנה שלמדו בבא בתרא זירזו לסיים. וכידוע זה המסכת הכי ארוך שבש״ס ולכן היו צריכים ללמוד הרבה דפים בשבוע - בין לחלשים ובין לחזקים - שזה היה בלתי נתפס בהיגיון לכן לא הצליחו. זה היה בבחינת ׳תפסת מרובה לא תפסת׳!! וגם כי הצוות לא ידעו המסכת הזה מצויין כי הם לא למדו זאת לא בישיבה בתור בחור ולא בשום מחזור בתור איש צוות. ובכל זאת לא למדו הלקח ובשנה הבא (היות ואני קשור לכמה מראשי הצוות, נודע לי מה דיברו באסיפות) שוב ינסו את ב״ב...... וזה שוב בעקבות הלחץ של שלמה פרידמן!
ב. בתחילת שנה כידוע יצא גזירה בבעלזא שאסור לארס בחור לפני פסח החל משנה הבא. ומי שיארס לפני זה יעלה מיד לישיבת הגבוהה ברכת אהרן (הידוע לשמצה בעקבות חלישת הלימוד וריבוי יציאת בחורים משם לעבוד בשוק וללא מציאת שידוכים עקב זה). וזה אחת הסיבות שההורים נכנסו לסיר לחץ כשאך בניהם התקרבו לגיל 18 כבר להתחיל להתקשר לשדכנים את יקיריהם בכדי שח״ו לא יגיע לשיעור ג׳ והוא עוד לא מאורס!! אני זוכר איך שהורי התפתלו מייסורים בדאגות מה יהיה עם אחי שכבר הגיע ל18 וחצי ואין עוד קצה חוט.... אם כאן זה נגמר. הייתי אולי שותק. אבל השנה הרחיקו לכת בגזירה שכל תלמידי שיעור ג׳ לאחר פסח עולים מיד לברכת אהרן. יחד עם הגזירה לא לארס לפני פסח בשיעור ב׳. זה בגלל שרצו שכמה שיותר יעלו לברכת אהרן ובכך ייחלש השם הרע שיצא ע״ז ובחורים אחרים שכבר התבגרו ייארסו. אולי. אבל מה יקרה שנה הבא? כשיגיע חופשת פסח בבת אחת יתפוצצו עשרות שידוכים שנגמרו בסוד למשך החצי השנה כי לא רצו שבנם יעלו לברכת אהרן ח״ו ובפרט כשהקדימו את גזירת העלייה לאחר הפסח!! (שאגב נתקיימה כבר השנה)
אבל לאחרונה עוד יותר הרחיקו לכת; ששיעור ג׳ בוטל לגמרי בישיבות הגדולות. ושכל הבחורים יעלו מיד משיעור ב׳ אל ישיבת ברכת אהרן!!!!

ואני שואל ומורט את עצמי מרוב צער!! על הוועדה ועל שלמה פרידמן שיש לו חלק גדול (שהוא מראשי הוועד הרוחני) בתוכנית! אתם לא מבינים שאתם מדרדרים את החסידות אל השאול תחתית??? אתם רוצים שכל הבחורים יתארסו ויהיו כבר עסוקים ולחוצים מתחילת שיעור א׳ מיד כשהם עולים לישב״ג??? ותורה מה תהא עליה?? העיקר לשדך את הבוגרים שהרקבון בתוכם ממילא בשלבים מתקדמים. הרי לא לשם כך הוצאתם אותם מהישיבות הגדולות מלכתחילה??? ועכשיו כולם צריכים לסבול בגלל שאתם לא יודעים איך לנהל?? ומתחרטים 1000 פעמים שבכלל התחלתם - מהתחלה בשתי קבוצות. אחת לעבודה ולשיעור חד פעמי ביום והשני לשיעורים כן ולא. וכשהשמיצו אותכם על זה סגרתם אחד של העבודה. - אתם מתביישים לומר: ״טעינו״ אנחנו סוגרים את ברכת אהרן וממשיכים כמו ברוב הישיבות האחרות. קיבוץ וכו׳?????? אתם הורסים הבחורים שרוצים לשבת וללמוד בנחת בלי שום דאגות על הראש!!! ואני אחד מהם שנהרס כליל!!! לא יודע אם אוכל למחול בכך!!

חותם בכאב רב!
אחד מהתלמידים לשעבר!!! וכיום לומד עם בחורים באחת מהישיבות בבעלזא ורואה מקרוב מאוד מה שיחתן של בחורי חמד!!

5 תגובות:

  1. נא לא לעזור להם למכור לוקשים! הסיפור האמיתי הוא שהרבי מבעלזא מכין את בנו רבי אהרן מרדכי וכי בזכות עצמו דומה אותו בן יחיד יותר לאבי אמו מאשר לאביו ואבי אביו.. והיועצים 'המקצועיים' שהאדמו"ר מאז ומעולם נמלך בהם יעצו לו לרוקן את החסידות מכל בעלי האופי והכישורים לרכז סביבם ביום מהימים אנשים, וזה הוא בדיוק מה שהוא עושה. וכל השאר הבלים ועבודה בעיניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כך מוזר מדוע עזב ר' אהרן מרדכי את הוועד החינוך

      מחק
  2. יש לציין שלפני כ 4 שנים האדמו"ר צירף לוועדת החינוך של בעלזא את המחנך הפסיכולוג הרב יעקב בטלמן שהוא מהחשובים שבחסידי נדבורנא ירושלים שיהיה אחראי במערכת החינוך של בעלזא.

    בעקבות בעלזא לקחו אותו גם בסערט ויזניץ.

    מעניין מאוד מדוע הוא נבעט החוצה ממערכת זו של בעלזא, כנראה בסערט לא שמעו על כך אז שם הוא עדיין פעיל.

    יש לציין גם שהנ"ל שקוע בפרשיה עמוקה עד צוואר של גט שקשור לבני משפחתו עם חסיד של חצקל טאוב שכתבתם אודותיו בפוסטים קודמים.

    השבמחק
  3. חא חא חא אז אויבער חכם או מיתמם אחד מקשה עלי : מדוע עזב רבי אהרן מרדכי? ! אז נאמר שהתירוץ הפשוט הוא כי הבוס אמר לו שיעזוב. (וכי איך אפשר שמלאך אלקים קאוודיש הבא יזוהה עם עורפי הראשים..) כללא דמילתא, דבר לא ספונטאני והכל מתוזמר, כוללא חנטאריש כוללו כיזב.

    השבמחק
  4. חייבים לפרק את הוועדה הרוחני שבראשות הברגר הזה ממונסי בנו של בנימין ברגר. הוא מחוצף על!!! בעלזא מתדרדרת אל התהום בגללו!! פעם למדו בישיבות היום כולם עסוקים בפוליטיקה מי הבא בתור שיעוף מהישיבות.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.