רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 במאי 2013

ההכנות לאסיפת אגודת חסידי חב"ד

מאת הבחור הזעצער

נותרו פחות משלושים יום לאסיפת אגודת חב"ד, וכל הצדדים פועלים במרץ בכדי להשיג רוב, ולקבוע את ועד העמותה החדש.
קבוצה א' - אנשי אהרונוב היוצאים בקמפיין שינוהל ע"י דוברו מנדי ברוד, כשמטרתם להשפיע על דעת הקהל שהחשוב מכל הוא שמירה על מעמדם של הרבנים, ולגרום שגם רבנים החושבים שיש מקום לאסיפה מחודשת בענין - יוותרו על הרעיון. מאחר ורבנים מתוך בית הדין של חב"ד החליטו כבר בעבר כי אהרונוב צריך לשמש יו"ר, אין לזוז מדבריהם!
קבוצה ב' - וותיקי החברים בעלי יוזמת השלום שהציעו למנות וועד מצומצם שייצג את כל הצדדים, ולבטל את תואר היו"ר בכדי למנוע מחלוקות - צוברת תאוצה, ומצטרפים אליה רבים מחשובי חסידי חב"ד.
קבוצה ג' - החברים המזוהים עם המשיחיסטים שאינם מצטרפים ליוזמת השלום, וטוענים כי על פי מענה של הרבי אין שום מקום להותיר את אהרונוב בוועד העמותה.
הללו פונים בימים אלה לרבנים ולחברי העמותה במכתבים ובפגישות אישיות וחושפים קטעים מתוך פרקי ההיסטוריה של ריענון השורות באגודת חב"ד בשנת תש"נ, ואת התנהלות העמותה והיחס עם הרבנים לאורך השנים.
העמוד המצורף בזה נושא את התאריכים ג-ד תמוז תש"נ, הוא מכתבו של אהרונוב לרבי, בו הוא כותב כי בחרו בו להיות בוועד שייצג את אגודת חב"ד כלפי חוץ, והוא שואל האם לקבל את הדבר.
המענה של הרבי - בתחתית המכתב, בכתב ידו של המזכיר ר' לייבל גרונר:
"בודאי לא יוגרע על-ידי-זה כלל בעבודת הקודש שלו בצעירי אגודת חב"ד. באם ספק, ימשיך רק בצעירי אגודת חב"ד. אזכיר על-הציון".
הסבר אחד - וכך אנשי אהרונוב מפרשים את המענה - שהרבי קובע כי הדבר בודאי לא יפגע בעבודתו בצעירי חב"ד - והמענה חיובי לגמרי. אבל אם כך כיצד יסבירו את חציו השני של המשפט "באם ספק וכו'"?
הסבר שני למענה הוא, כי ההסכמה של הרבי לענין היא בתנאי שלא יוגרע על ידי זה מעבודתו בצעירי חב"ד. מתאים מאוד לסגנון הלשון של הרבי במענות ומכתבים. ואם כן ברור שעיקר ענינו צריך להיות בצעירי אגודת חב"ד, ואין כאן הסכמה לכניסתו לוועד המייצג. להיפך.
כיצד הבינו רבני חב"ד את המענה בשנת תש"נ?– מתברר שיש המעוניינים להשכיח את מה שהתחולל אז בקרב חברי בית הדין של חב"ד, אבל יש מי שדואג להזכיר להם:
מיד שהתקבל מענה זה, התחילו הרבנים לדון ביניהם מהי כוונתו של הרבי, ונמנו וגמרו כי ההסבר השני דלעיל הוא הנכון, אהרונוב יוכל להיות חבר בעמותה, אבל אין מקומו בוועד המייצג, והחליטו כי יש להשעותו מוועד זה.
אהרונוב שמע על ההחלטה, ומיד הפעיל את הרבנים הקרובים אליו, הבטיח להם שהוא לא הולך להשתלט על אגודת חב"ד, ובסך הכל יסייע במידת הצורך. לאחר מסע ארוך של לחצים, ושיחות רבות ביניהם, הסכימו הרבנים שמכיון שבוועד נמצאים מיידנציק וחפר – והם רוב, הרי שאהרונוב יוכל להשאר שלישי, לאחר שהתחייב שאינו עומד להכתיב את סדר היום, ואת הקשרים שכבר הספיק לפתח בצעירי חב"ד ינצל לטובת אגודת חב"ד. 
זה מה שהיה אז, והשאלה ששואלים אנשי הקבוצה הג' היא: מי בדיוק שומר על הכבוד של הרבנים, ומי הוא המשתמש ברבנים להשגת משאלותיו?

4 תגובות:

  1. תשובה ברורה אהרונוב הביתה במקרה הטוב ואו לכלא במקרה הפחות טוב

    השבמחק
  2. ר' חיים שאולזון

    מהמשרד של ישיבת חב"ד בצפת בראשות הרב וילישנסקי מפטמים אותך בדברי הבל ואתה קונה כל לוקש שמוכרים לך. למה אין את גרסת הרב אהרונוב? היכן הכבוד שאתה רוחש לרבני חב"ד שהרבי אישית מינה. ר' חיים הרי יש לך לב חסידי ובמשך שנים נלחמת מלחמה למען כבוד חב"ד ולפתע הפכת את כל האתר לשירות המשיחיסטים?

    השבמחק
    תשובות
    1. נו נו,
      יש כאן את כל הגרסאות. דווקא הגירסא הזו נבדקת, ונראה כי כך הם בדיוק פני הדברים.
      רק חסר כאן דבר נוסף, ברוד יוצא בקאמפיין שיבקש את כבוד הרבנים, ובנוסף ירתיע מפני השתלטות המשיחיסטים.
      השאלה היא האם הציבור יקנה את הדברים, כאילו שאהרונוב הוא האיש שאכן מציית לרבנים, וכאילו שוילשאנסקי רסקין גרייזמן פויזנר הם הפורקי עול.
      תזכור שהציבור לא יקנה את הפראוודות שלכם.
      צריך ייצוג הולם לכולם - וזה מה שאהרונוב לא עשה עד עתה כשהמפתחות היו בידיו.
      תשע שנים זה פרק הסטוריה מספיק ארוך.
      עכשיו שיתן למישהו אחר לעשות.

      מחק
    2. תזכור שר' חיים לא עובד אצלך, דווקא מתאים לו לפעול נגד השתלטנים, כך עשה וכך יעשה, אפילו שזה לא בצד שלך כעת.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.