רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 במאי 2013

חרד"ק גאה בא חשבון עם המחבלים

כעכג
מאת: חרד"ק גאה
אותנו לימדו בארץ הזאת בפרט התקשורת אחרי רצח רבין ש"מילים יכולות להרוג". מתי יתעוררו כאן כל שוחרי הצדק? אחרי שחלילה יישפך דם נקי?
אני שירתתי כחייל חרדי במסלול מיועד לחרדים. לא הכל היה קל, היו קשיים בדרך. אם זה סוג כשרות שאתה מסרב לאכול בגלל שלמרות שבציבור מסויים זה נחשב בסדר, אצלך בבית החמירו לא לאכול מיזה, ואם בחוסר הבנה לעיתים של מפקדים לצרכים מיוחדים. אך אומר דבר אחד: כל החיילים שהכרתי בשלב ב' ששירתו איתי, מבחינה רוחנית זה לא גרם להם ירידה ולהיפך. לדוגמא? קבוצת חיילים דרשה בעקשנות ללכת למקווה בכל בוקר. אלא מאי? אין מקווה ביחידה והמקווה הקרוב היה ביישוב סמוך. בתחילה התנגדו בתוקף לאשר זאת, אך משראו שהחיילים מתעקשים בתוקף, צרפו אליהם קצין מלווה בכל בוקר בשעה חמש בבוקר ללכת לטבול במקווה. ועוד דוגמאות למכביר על חיילים חרדים שחיו בכל הטירונות על לחם ופירות.
שלא לדבר על קידוש השם שחיילים אחרים ראו התנהגות למופת  אפילו במטלות פשוטות. כל המפקדים התייחסו אחרת לחיילים החרדים בגלל ההתנהגות שלהם. וכבר אמר לי חייל חרדי אחד שבחודש טירונות שעבר קיבל מסר חשוב לחיים שלא קיבל בכל חייו בעבר. לא באתי כאן לומר שהכל בסדר בצבא, ושחייל חרדי קל לו שם. אך צריך להבין שחייל חרדי שכבר התגייס היו לו את הסיבות לכך אם משום פרנסה, ואם משום אילוץ זה או אחר. ובדיעבד הוא כן מקדש שם שמיים ברבים בפרט אם מתנהג כראוי לבן תורה.
בדור הקודם היו רבים וטובים שהלכו לשרת בה.ג.א. או במילואים והיה מחזה דיי נפוץ לראות יהודי עם זקן ארוך ומדי צבא וכובע קסקט.
ומעולם זה לא היה "הליכה לשמד" או דברים כגון דא.
הגיע הזמן לומר את האמת. הרי כולנו רוצים שכולם יחזרו בתשובה הלוא כן? ומה נעשה אם כולם יהיו חרדים יום אחד? נקרא אוליי לתאילנדים שישרתו במקומינו? האם בזמן דוד המלך שכרו שכירי חרב מרבת עמון להילחם למען עם ישראל?
אני לא מתיימר להחליט במקום גדולי ישראל, אך מנגד אנו רואים שאף גדול בישראל לא גזר עדיין "חרם" על מי שהתגייס למרות שזה קל מאוד לביצוע.
ולסיום אני רוצה לומר שחבל שוועדת פרי רק מקשה על חיילים חרדים לשרת ומנסה לכפות בכוח גיוס שלא ייצלח. ואחת הסיבות כנראה לכך היא כי האנשים שמרכיבים את הוועדה אין להם מושג במה שהם עוסקים. ובפרט מר עמיר פרץ הידוע בראייתו לטווח ארוך (ראה מלחמת לבנון השנייה) ושנאתו הבוטה לחרדים שמונעת כנראה מפופוליזם זול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.