רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 23 באפריל 2013

חסידי גור הזהירו את דוד שמידל שאם עוד פעם יפגינו מול בית המדרש שלהם שם הם חופרים מעל גבי מערות וקברים הם יפצחו לו את הראש

נראה כי נמאס להם, במיוחד כשברור כי הם ישובו למקום, הם צריכים תמונות איך שהם מפגינים בלי זה אי אפשר לעשות כסף בווילימסבורג. לכן החליטו בגור כי היה מספיק ושלחו להודיע לדוד שמידל, כי אם הוא ימשיך וישלח מפגינים, הם יפצחו לו את הראש פשוטו כמשמעו

בכירים בגור אמרו היום, כי בהפגנה הבאה, הם לא יתעסקו יותר עם המפגינים אלא יגיעו לביתו של דוד שמידל בבני ברק וילמדו אותו פרק שהוא לא למד אף פעם קודם בחייו, הם מכירים גם את המנהלים שלו מי שעומדים מאחורי היוזמה הזו, וגם הם יוכו מכות כאלו שלא יעיזו יותר להתקרב אליהם

אחד מראשי גור אמר היום, אנחנו לא ארכיאולוגים או קבלנים שאפשר לסחוט מאתנו כסף, אנחנו נלמד אותו פעם אחד להבין כי הוא התחיל עם הכתובת הלא נכונה

3 תגובות:

  1. חיימקע, מכירים ת'סיפורים שלך...
    מעניין מאד שעם כל כך הרבה שונאים שיש לו לרה"צ ר' דוד שמידל שליט"א ולמרות טיעוני כל האגודאים שהוא פועל למען בצע כסף עדיין מעולם לא הגיש אף אחד תביעה על כך בביהמ"ש....

    הדבר הזה אומר דרשני...
    אז בבקשה די עם השטויות הללו. אתה שונא בנאדם, תגיד שאתה שונא, אל תמכור לנו סיפורים שלא היו ולא נבראו.

    איך אומרים? חדל קשקשת ברשת!

    ולכל אלו שעומדים להגיב אוסיף הערה קטנה ולא שולית
    אחד התחביבים של התשקורת המכנה את עצמה 'חרדית' היא לשלוט על תוארי הרבנים כידוע, ואשר אל כן חורה בעיניהם מאד על התואר של הרב שמידל שלא הוסכם עימהם, אז למי שלא יודע נספר שהרב שמידל זכה לתוארי כבוד ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א ביניהם עובדיה יוסף שמאד כיבד אותו כשהגיע לנחם ב'שבעה' על יעקב יוסף.
    הרב שמידל משמש כראש כולל בעיר טבריה מזה למעלה מחמישים שנה, והוגה בתורה"ק יומם ולילה.

    הרב שמידל הוא גאון אדיר בתורה שגדולים וטובים מתייעצים עמו רבות בעניני הלכה ולא רק בהלכות חפירות.

    ומי שמכיר מעט את הרב שמידל יודע שהדבר האחרון שמעניין אותו הוא כסף.

    חבר'ה, תפקחו את עיניכם, הביטו וראו כי עדיין ישנם אנשים מהדור העבר שכל השטויות שלנו מעניינים אותם קדחת...

    אגב, שלא כמו חיים שאולזון, אני מתחייב על אמיתותן של העובדות!

    השבמחק
  2. קראו לו לחם אבל הוא בכלל היה מצה, הוא עמד שבוע שלם בחוץ אך לא התייבש, וכדי להכין אותו היו צריכים אומנים מיוחדים.

    הכירו את לחם הפנים, הלחם אותו היו מקריבים במשכן ובבית המקדש.

    לחם לבורא העולם

    בציווי האלוקי להכין משכן, בורא העולם פירט רשימה ארוכה של כלים שיהיו במשכן, ביניהם שולחן עשוי זהב. על השולחן יונח לחם "ונתת על השולחן לחם פנים לפני תמיד1."

    בהמשך הציווי היה מפורט יותר והתמקד במספר החלות, משקלן ובאיזה יום יש להקריב אותם לבורא העולם:

    "ולקחת סולת ואפית אותה שתים עשרה חלות, שני עשרונים יהיה החלה האחת. ושמת אותם שתים מערכות שש המערכת, על השולחן הטהור לפני ה'. ונתת על המערכת לבונה זכה, והיתה ללחם לאזכרה אשה לה'. ביום השבת ביום השבת יערכנו לפני ה' תמיד מאת בני ישראל ברית עולם. והיתה לאהרן ולבניו ואכלוהו במקום קדוש, כי קדש קדשים הוא לו מאשי ה' חק עולם2."

    מפסוק זה אנו למדים כי לחם הפנים היה מוצב על השולחן בשתי ערימות, כל ערימה מכילה שש חלות. יחד עם הלחם היו מניחים על השולחן לבונה (שרף שהופק מעץ הלבונה). את הלחם היו מחליפים מדי שבת, והכוהנים היו אוכלים את הלחם שהוסר מעל השולחן.

    אומנות מיוחדת

    כיצד היו נראות החלות של לחם הפנים? על כך קיימות דיעות שונות בתלמוד.

    לדברי רבי חנינא, החלה הייתה עשויה "כמין תיבה פרוצה", ואילו רבי יוחנן סבר שהיא הייתה נראית "כמין ספינה רוקדת3."

    בפירוש דבריהם של רבי חנינא ורבי יוחנן נחלקו המפרשים בדורות לאחר-מכן.

    רש"י4, למשל, סובר כי תיבה פרוצה נראית כמו האות חי"ת הפוכה, כמו תיבה (ארגז) בעלת שתי דפנות וללא מכסה. הרמב"ם5, לעומת זאת, מציין כי קצותיה העליונות של החלה היו פונות פנימה, ובכך החלה הייתה נראית כמו ארגז פתוח עם שוליים סגורים מעט.

    וכיצד נראית ספינה רוקדת? רש"י מציין כי זו ספינה שהבסיס הנוגע במים צר והיא מתרחבת ועולה. מכיוון שהיא עומדת על בסיס צר ולא מרובעת, היא לא יציבה כל-כך ולפיכך היא "רוקדת." בפירושו על התלמוד, מצייר רש"י ציור הדומה לאות V. בעלי התוספות לעומתו מציינים כי מעל ה-V נמשך קוים ישירים.

    כך או כך, אפיית החלות הייתה אומנות של ממש.

    הבה נזכור כי:

    א) לחלה הייתה צורה ייחודית, והיה עליה להישאר בשלימותה ולא להישבר בזמן האפיה וגם לאחר-מכן.

    ב) החלות היו עומדות חשופות לאוויר במשך שבוע שלם, והיה צורך במתכון מיוחד כדי שהן לא יעלו עובש או יתייבשו.

    ג) על החלות היה להיאפות במהירות כדי שהן לא יהפכו להיות חמץ.

    ד) בנוסף לכך, משקל החלה היה די גדול: כל חלה שקלה קרוב לחמישה ק"ג.

    השבמחק
  3. ספינה רוקדת כנראה הכוונה לספינה הנקראת במקומותינו "קאטאמאראן"

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.