רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 באפריל 2013

במקום לשגר מכתבים לאינטרנט תקימו בית דין בברסלב שיחקור בנושא ויכריע


מאת עקיבא וויינגרטן

אני לא קונה כל דבר שמתפרסם בתקשורת, אני מודע לעובדה שכתבים ועיתונאים להוטים אחרי סקופים ועל מזבח זה מוכנים להקריב המון, אך אני כן מתייחס בחשדנות למי שמתפרסם דברים שליליים אודותיו, לא חורץ את דינו, אבל גם לא אעמוד לצידו, וכצופה די ניטראלי בעניין, אני יכול רק לומר, שאני מאמין שהמאמר אל תאמין בעצמך עד יום מותך (אבות ב') נאמר גם על כאלו שנחשבים כרבנים בעיני חסידיהם או אפילו בעיני כלל ישראל. אין חסינות בעניין זה.
במקרה ספציפי זה, ובשבתי על 'כס המקלדת' אני צריך גם להוסיף את הידע שיש לי באופן כללי על אותה חסידות הזויה, הייתי מבקר לא פעם במקווה ברובע המוסלמי בדרך לכותל לתפילת שחרית וותיקין. ומי שמכיר, יודע שנורמה זה לא הצד החזק שלהם. כמו"כ אני לוקח בחשבון גם העובדה שהרב הנ"ל בחר לכאורה לברוח מאימת הדין על פני התמודדות ישירה עם החשדות ולהפריכם או להכחישם. אך ייתכן שמסיבות אחרות השמורות עימו הוא עושה זאת.
כן צורם לי לראות שמתפרסם בשם 'רב אלמוני מברסלב' שאמר: "זה אדם שפתח בפנינו את הדרך לרחל אמנו, פתח עבורנו את הדרך לקבר יוסף בשכם, הוא פתח את הצוהר לעולם הזה... אדם גדול מאד, איך אפשר לומר עליו כאלו דברים מבלי לדעת את האמת כולה?", אותו רב שבחר לפרסם את הדברים ומאידך לא לעמוד מאחורי הדברים בגאון ובעוז, אליו אני אומר, גם אתה כבוד הרב לא יודע את האמת כולה, לא היית שם, לא ישבת וגבית עדויות על מה שאירע או לא, אתה ניזון מהתקשורת כמו כולנו, אז במטותא ממך, שב בשקט ואל תדבר שטויות. קח בחשבון, שאולי, רק אולי, יש דברים בגו, וייתכן שהחשוד המרכזי בסיפור הזה ייכנס לדפי ההיסטוריה כרב שסרח. לצד שבתאי צבי, יעקב פרנק ודומיו. ואת זה אני אומר גם לאדמו"ר מלעלוב, וכי אתה יכול לקבוע על מעשיו של איש לפי הנשיקות שלו לאבני הכותל? תתבגר ותיכנס קצת לעולם המציאות...
כי גם מי שפתח את קבר יוסף בשכם עבורנו, אוסיף ואומר במאמר מוסגר, תוך הכנסת חסידיו לסכנה ממשית, ובגללו שוכב כיום אחד מחסידיו כצמח שאין לו הופכין בבית החולים ועוד אחד בבית קברות הי"ד, עדיין, גם אם יצא מזה משהו טוב, זה עוד לא אומר שהוא לא יכול להיכשל, ל'אין אפוטרופוס לעריות' (כתובות י"ג) החז"לי אין הסתייגות. כולם שווים בעיניהם בעניין זה. כמו שאמרו: "אפילו חסיד שבחסידים, אין ממנין אותו אפוטרופוס על עריות" (ירושלמי כתובות א'). יעידו ע"כ הסיפורים הרבים במקורות שלנו, כגון עם רב עמרם חסידא והשבויות (קידושין פ"א).
יש אנשים שעליהם ניתן יותר בקלות לגונן בענייני צניעות, כאלו אשר אינם מקבלים נשים, או כאלו שמאוד בולט אצלם הל' איסורי ייחוד, דואגים שהדלת תישאר פתוחה, הגבאי או הבעל יהיו נוכחים, או לפחות שיהיה יוצא ונכנס. כאלו אשר לא מסתכלים על נשים ולא נוגעים בהן. כי מה שאני שמעתי, זה סיפור על אחד שהגיע להתברך אצלו והרב הניח את ידיו על ראשה של אשתו ובירכה, למותר לציין שההוא בחר שלא לשוב ולהתברך אצל הרב.
על אף כל האמור לעיל, אני חוזר ואומר, לא שופט אותו, לא חורץ דינו, אני מכבד אותו וחושד בו. ולא אצא בהצהרה בומבסטית להגנתו עד אשר תתפזר הערפל הכבד הרוחפת מעל ראשו. כן הייתי מצפה מאותם רבנים לקחת אחריות, לא לשגר מכתבים ומאמרים לאינטרנט, אתם רוצים לעשות משהו טוב? תתחילו בהקמת בית דין, בגביית עדויות, תשמעו ישירות מהמתלוננות מה שיש להן להגיד, למותר לציין שאם זה יתברר כנכון, תצטרכו לצאת עם מודעות רחוב ענקיות ולהכריז מעל כל במה אפשרית כי האיש חשוד על העריות ואסור להתייחד עמו ולא עוזר אם אשתו עמו כמבואר בהלכה.
עוד מייצרים היום רבנים מהזן הנכחד הזה?

7 תגובות:

  1. מהמעגל הפנימי של האנשים הקרובים למערכת הכלכלית של שובו בנים(מאחד מ'הפורשים' בעקבות הפרשה המבישה הכרוכה בשמו של הרב ברלנד) נודע שכל הידיעות בקשר למצבה הכלכלי הקשה של ישיבת שובו בנים. הינם מסך עשן נואל בכדי לצוד את ליבם של נותני הוראות הקבע אשר עדיין נמצאים בספק בעקבות הפרשה המביכה, וש'יתחזקו' בהמשך הזרמת הסכומים האדירים שמגיעים לכסא ההנהלה/המשפחה. דרך שמות כיסויי שונים כגון נחמת ציון/שובו בנים/יגדיל תורה/תומכיה/ישיבת ברסלב העיר העתיקה ועוד ולאפשר למוסדות הישיבה למכור את הנכסים לפני הסתעפות חקירת המשטרה ומפחד שהמשטרה תשים ידה על נכסים אלו. כפי שנעשה בכל מקרה של עבירות כלכליות מסוגים אלו שנעשו בעבר ע"י מוסדות הישיבה !

    השבמחק
  2. גבאי הרב שכטר שליט"א מחו נמרצות על הנסיון לערב את הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א בפרשייה השנוייה במחלוקת . והרב אמר לגבאים שאין רצונו להתערב בדברים מסוג זה.

    השבמחק
  3. מייל שהגיע לחשובי ברסלב מאה שערים.

    ממידע שהתברר לי כעת מאחד מהעסקנים החשובים בברסלב המעורה בעניין:

    בעקבות מידע שווא לפיו כביכול מתרקמת עסקה בין משטרת ישראל לעורכי הדין של הרב ברלנד שליט"א. יצאה הודעה מסודרת ממשרדי היחב"ל שהם אינם עושים עסקאות עם נחקרים שנמלטו מן הארץ מאימת החקירה (שזה וודאי לא מבשר טוב לעניינם) ובוודאי אינם שועים ל"תביעות" של נחקרים נמלטים. כגון עזיבת הארץ. הברחת נכסים ועוד . ודינם כדין כל פושע נמלט. וממשרדי היחב"ל הוסיפו שאינם יודעים מיהם האינטרסנטים שמוציאים הודעות כזב כביכול מטעם המשטרה. ואין זאת אלא ניסיונות לשיבוש החקירה שעונשם מוגדר בחוק. הודעות מוסמכות תצאנה ממשרדינו בהמשך בצורות המקובלות ולפי כל הנהלים.

    השבמחק
  4. בית דין בברסלב????

    אתה יודע על מה אתה מדבר?

    1)אם לא ידוע לך שבברסלב יש נטורי קרתא - אהל שרה (סיקריקים)
    עד לחילונים במצב טוב, (אפילו בחסידות חב"ד אין כאלו הבדלים)

    2)לכולם זכור את הטרור ש"שובו בנים".
    כזכור הרצח בדקירה של הרשל זילברמן,
    ורדיפת עוד רבנים זקנים וחשובים,
    ועוד הרשימה ארוכה.....

    צריך להיות מתאבד כדי להגיד מילה או חצי מילה נגדו,

    לא סתם הרב שכטר ועוד רבנים לא רוצים לדבר עליו,
    הם עדין רוצים לחיות.

    השבמחק
  5. משה. הספר "על כסאו לא ישב זר"
    ספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום.
    הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את ה'.
    רבינו מגלה לנו שהאוצרות נמצאים אצלנו, אצל כל אחד ואחד, ותלמידים צריכים להעמיד תלמידים שילכו ויתקדמו בעבודת ה' וידעו לעמוד לבד על רגליהם בזכות עצמם שכך היא דעת הצדיק ובכך ניכר שהמנהיג היינו מנהיג אמת - שאינו משעבד אותך לרצונותיו וגחמותיו, אלא כל אחד כפי דרכו וכפי תיקונו בעולם ימשיך את מעשיו.

    השבמחק
  6. נונימי ציין...

    אין אפילו על מה להקים בית דין. אליעזר ברלנד כבר לא קיים. הוא הובס. לא נשאר ממנו כלום. חסידיו הנאמנים באמת עזבו אותו, ברחו מממנו כמו מצרעת. ולא מדובר על החנפנים מלחכי הפינכה שהוא מפרנס אותם ומפטם אותם בסגנויות המשיח, מדובר על אלו שמסרו את כספם להוציא לפועל את שגעונותיו, אלו שמסרו את נפשם וזמנם כדי להוציא את השיעורים והתפילות שלו לאור בצורה מהודרת, אלו שהעמידו את ההדלקה במירון ואת היארצייט בסוכות, אלו שהקימו מוסדות והלכו לרבנים ולפוליטקאים כדי לקדם את מעמדו ומוסדותיו, כולם כבר עזבו אותו מזמן כולל הוכברג, שיף, טיקולסקי, גטר, זאבי, פילוס, הורביץ, נתן בן עזרא, כרמון ועוד שמות שמפחדים שיזכירו את שמותיהם., ובהחלט ניתן להוסיף לרשימת את בנו נחמן ברלנד - שלפני הגעתו לישיבה היו לומדים שם קצת חומש רש"י והרבה סיפורי מעשיות וכל הנוער יצא מופרע בתכלית. הוא הקים כולל בעיר בעתיקה ואת כולל הוראה ומוסדות לבנים ולבנות, ולאחר שאותו האיש לקח בשגעון הגדלות שלו של "אני עושה הכל" אני שליח ציבור, ואני קורא בתורה, ואני הזמר של זרעא ובאיצטדיון ווינטר, ואני גם האחראי לקופה ומנהל המוסדות הוא פשוט החריב בהתמדה את כל המוסדות עד היסוד. במה הוא ניצח? בלחטוף נשים מתחת ידי בעליהן, בתחרויות המרוץ ברחבי ארץ ישראל (לא חכמה היה לו תמיד את הרכב הכי טוב), בטיולים בחו"ל, ובתחרות הנוכל, הבועל, והמועל המוכשר והגדול ביותר, אבל שם אף אחד בכלל לא בליגה שלו.
    מי שנשאר זה בעיקר חסידים שוטים שאולפו לזרוק את השכל, לא לחשוב, לומר לעצמו כל היום אני עשיו אני לבן הארמי אני עמלק כל מחשבה שלי היא פסולה, אני מטומטם גמור, וכמובן צוות המשפיעים כגון צנעני, וולך, וסעדה שהפנימו את שגעון הגדלות לעומק - מהם חוששים על 40 שנה שהלכו לפח, מהם חוששים על מעמדם ופרנסתם ןמהם כאלו שסתם לא יעולים לעמוד מול הראי וחוזרים לעצמם כמו מנטרה - לא ייתכן שהייתי שותף ומקים של כת מטונפת כזאת

    השבמחק
  7. אתם מבינים אותו האיש ייצר מערכות שלמות מתוחכמות להפליא שבהם נחשב יותר רק מי שסובל יותר: הולכים 20 ק"מ כיוון אחד לבית"ר בעצם יום השבת בשיא החום, ואחר כך נדחקים במסירות נפש להיכנס למרתף שלו, ושם עומדים צפופים אחד על ראשו של השני יותר ממאה איש בסלון צר וארוך שיכול לאכלס בקושי 30 אנשים, ואותו האיש מלהג השגות אלוקיות על נפוליאון הנרי השמיני ז'אן דארק מתובלים בכל מיני מאמרים על חובת שמירת הברית (בידיעה גמורה שאחרי השיעור הוא הולך לעשות חפוז קטן – באמת, אני לא מלעיגה ולא צוחקת, אני דיברתי אישית עם אותן נשים שהיו בחפוז לפעמים לפני השיעור ולפעמים אחרי השיעור ולפעמים זה בכלל לא היה חפוז אלא כמו בתיאור של נחמן שלום נמשך למעלה משעה) ואנשים פשוט מתעלפים לו מול העיניים ועם כל מתעלף הוא פשוט נדלק מעוצם הביטול שלהם אליו והשליטה שלו בנשמות שלהם, ומוסיף ללהג עוד ועוד עד שמישהו מהשומרים "הרשעים" או זרש יפסיקו את החוכא ואיטלולא הזאת, והוא בענוות חן מתבטל אליהם. איזה עורות!!! איזה דעת תורה!!! איזה שממה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.